Rally med lite rallycrossinslag.
Moderator: Mattias Ahlstrom
- Mattias Ahlstrom
- Posts: 354
- Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm
Tänkte först att alla startande skulle skicka sin mailadress till mig så jag kunde meddela lösen den vägen. Tyckte det kanske kunde bli mycket att hålla reda på, bara för en tävling. Tänkte då inte på att det är så enkelt löst som ett PM här genom forumet. Det blir så jag kommer göra så enda kravet för att ställa upp är att man är registrerad här i forumet. (I alla fall om man vill ha möjlighet att köra finalerna.)
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Lite svårt när du inte har någon mejl adress i medlemslistan. Här har du min åtminstånde. Hasse Onkamo - onken65@hotmail.comMattias Ahlstrom wrote:Tänkte först att alla startande skulle skicka sin mailadress till mig så jag kunde meddela lösen den vägen. Tyckte det kanske kunde bli mycket att hålla reda på, bara för en tävling. Tänkte då inte på att det är så enkelt löst som ett PM här genom forumet. Det blir så jag kommer göra så enda kravet för att ställa upp är att man är registrerad här i forumet. (I alla fall om man vill ha möjlighet att köra finalerna.)
- Mattias Ahlstrom
- Posts: 354
- Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm
- Mattias Ahlstrom
- Posts: 354
- Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm
Nu är tävlingen inlagd med start torsdag. kl.00.01.
Lite tilläggsregler: Om två eller flera förare hamnar på samma platssiffra särskiljs dem utefter resultatet i första omgången. Skulle de ha samma tid där gäller andra omgången o.s.v.
Tävlingen går på en engelsk sträcka så det är grusdäck som gäller.
Lösen för tävlingen är som jag tidigare skrev "bredsladd".
Lycka till!
Lite tilläggsregler: Om två eller flera förare hamnar på samma platssiffra särskiljs dem utefter resultatet i första omgången. Skulle de ha samma tid där gäller andra omgången o.s.v.
Tävlingen går på en engelsk sträcka så det är grusdäck som gäller.
Lösen för tävlingen är som jag tidigare skrev "bredsladd".
Lycka till!
-
- Posts: 280
- Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm
Rolig tävling, men jäklar va ovan man va när jag inte kört rbr på evigheter.
åk1: Ganska snabbt vädigt brett och en Snurrning på slutet som gjorde att jag tappade mycke
åk2: Grym Attack men även här gick det lite brett
åk3: gick bra fram till ett vägbyte där det gick rakt fram och jag fastnade, efter lite hjälp av publik så kom jag upp på vägen igen, laddade på lite X-tra fram till målet för att hitta lite bra linjer innför sista åket gick brett och riktigt fort
åk4: vart plattfall totalt med mycke snurrningar och bilen sönder efter målskyltarna, ville nog för mycket.
Va en Rolig tävling och ett roligt tävlingsupplägg men det blir nog ingen final, ska köra lite sprintar för att komma in i det här med att åka Fwd igen...
åk1: Ganska snabbt vädigt brett och en Snurrning på slutet som gjorde att jag tappade mycke
åk2: Grym Attack men även här gick det lite brett
åk3: gick bra fram till ett vägbyte där det gick rakt fram och jag fastnade, efter lite hjälp av publik så kom jag upp på vägen igen, laddade på lite X-tra fram till målet för att hitta lite bra linjer innför sista åket gick brett och riktigt fort
åk4: vart plattfall totalt med mycke snurrningar och bilen sönder efter målskyltarna, ville nog för mycket.
Va en Rolig tävling och ett roligt tävlingsupplägg men det blir nog ingen final, ska köra lite sprintar för att komma in i det här med att åka Fwd igen...
//Mackan
- Mattias Ahlstrom
- Posts: 354
- Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm
Min tanke är att om ni gillar tävlingsupplägget tänkte jag göra en rallycross-cup under hösten. Hasses FW-cup är ju snart slut så jag tänkte göra den efter det i så fall.Markus Andersson wrote:
Va en Rolig tävling och ett roligt tävlingsupplägg men det blir nog ingen final, ska köra lite sprintar för att komma in i det här med att åka Fwd igen...
- Marcus Strand
- Posts: 573
- Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm
Mycket roligt uåålägg! Nu måste man verkligen åka på attack, något som jag fick erfara omg.2 då jag hamnade i diket rätt brutalt.
De tre åken som jag kom imål på kändes riktigt bra, lite mycket understyrning kanske men bra. Dessvärre strax efter målgång i omg.3 så råkade föraren i fråga välta en ölburk fylld med vätska "ingen doping bara lite koncentrations höjande vätska" över ratten, min G25 blev något kladdigare men elektioiken fungerar fortfarande, IMPONERANDE! Tror också jag behöver städa rummet det är rätt kladdigt, dock sliter man nog bort det kladdiga med tiden för jag orkar inte städa!!!
Får tacka för ett bra och underhållande upplägg, nu hoppas vi att vi kommer till A final, i alla fall B, tack för ordet!
De tre åken som jag kom imål på kändes riktigt bra, lite mycket understyrning kanske men bra. Dessvärre strax efter målgång i omg.3 så råkade föraren i fråga välta en ölburk fylld med vätska "ingen doping bara lite koncentrations höjande vätska" över ratten, min G25 blev något kladdigare men elektioiken fungerar fortfarande, IMPONERANDE! Tror också jag behöver städa rummet det är rätt kladdigt, dock sliter man nog bort det kladdiga med tiden för jag orkar inte städa!!!
Får tacka för ett bra och underhållande upplägg, nu hoppas vi att vi kommer till A final, i alla fall B, tack för ordet!
-
- Posts: 234
- Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm
m
Jäklarns skoj det här va...Som Strand säger så måste man ladda fullt, då slutresultat inte har någon egentlig betydelse..Dock så safade jag ganska mycket
Omg 1. Mjukstartade, kände på bilen. Gick snabbare å snabbare allt eftersom. Lite för sanbbt visade det sig då jag slog över i "V2 till H3" som har riktigt grymma camberlutningar åt rätt håll. Dock så fastnade man i högerns "dike" och slog runt 2 varv. landade på hjulen coh kunde fortsätta. Fick en Okej tid, inte mer.
Omg 2. Laddade lite mer. Gick dåligt på dom ställen som det gick bra på i Omg 1 och tvärtom. Hyfsad tid.
Omg 3. Hade grymt flyt och gjorde nån liten miss här å där kanske, men fixade min bästa tid med N4 på sträckan i fråga. Märkte att jag inte var så herrejösses långt efter Erik Persson, vilket jag är rymt nöjd med =).
Omg 4. Tänkte ta det lite lugnt här, men ändrade mej när den gröna lampan tändes. Satsade fullt, vilket fick betala sig. En vägbytes miss och en till rullning, 1 varv, på samma ställe som i Omg 1. Landade på hjulen igen och brakade i mål som Total 2a. Såklart man plockar en 2a plats när totalresultaten inte räknas! Ödet har grymt mkt ironi i sig.
Helt nöjd med kvalet. Hoppas bara på final nu
Omg 1. Mjukstartade, kände på bilen. Gick snabbare å snabbare allt eftersom. Lite för sanbbt visade det sig då jag slog över i "V2 till H3" som har riktigt grymma camberlutningar åt rätt håll. Dock så fastnade man i högerns "dike" och slog runt 2 varv. landade på hjulen coh kunde fortsätta. Fick en Okej tid, inte mer.
Omg 2. Laddade lite mer. Gick dåligt på dom ställen som det gick bra på i Omg 1 och tvärtom. Hyfsad tid.
Omg 3. Hade grymt flyt och gjorde nån liten miss här å där kanske, men fixade min bästa tid med N4 på sträckan i fråga. Märkte att jag inte var så herrejösses långt efter Erik Persson, vilket jag är rymt nöjd med =).
Omg 4. Tänkte ta det lite lugnt här, men ändrade mej när den gröna lampan tändes. Satsade fullt, vilket fick betala sig. En vägbytes miss och en till rullning, 1 varv, på samma ställe som i Omg 1. Landade på hjulen igen och brakade i mål som Total 2a. Såklart man plockar en 2a plats när totalresultaten inte räknas! Ödet har grymt mkt ironi i sig.
Helt nöjd med kvalet. Hoppas bara på final nu
//Jaeger
-
- Posts: 234
- Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm
m
Jaha, misstog mej såklart...trodde tävlingen va slut IDAG kl 22.00 Haha, vafan Jaja så ere
Shit jag missbrukar verkligen smileyn
Shit jag missbrukar verkligen smileyn
//Jaeger
- Jimmy Alfredsson
- Posts: 138
- Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm
-
- Posts: 234
- Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm
m
Haha, ja Jimmy. Trodde ju som sagt att tävlingen tog slut igår kl 22.00. Och jag kom i mål runt 22.00 så men men så ere
//Jaeger
- Christer Wallin
- Posts: 114
- Joined: 2007 Jan 04 10:06 am
-
- Posts: 234
- Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm
- Mattias Ahlstrom
- Posts: 354
- Joined: 2007 Jan 01 4:48 pm