REAL WRC

Allt som inte har med spelet att göra
Post Reply
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Clarence Blom wrote:Vilken krasch han gjorde. Grönholm på Irland. Vetefaen om jag skulle välja skurna slicks där!!!??. Ingen av dom skadade i alla fall. Få se om Loeb klarar av att ta Cittran till mål.
Tvärr tror jag att Loeb kommer att ta bilen imål denna gången, men man vet aldrig. Jag ska kanske inte säga vad jag åtminstonde hoppas på här men :)
Magnus Petersson
Posts: 82
Joined: 2007 May 31 12:30 pm

Post by Magnus Petersson »

Marcus Strand wrote: Tvärr tror jag att Loeb kommer att ta bilen imål denna gången, men man vet aldrig. Jag ska kanske inte säga vad jag åtminstonde hoppas på här men :)
Haha! Jag tror vi hoppas på samma sak... :roll:

// Mange
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Loeb e kung.

:smt109
User avatar
Tomas Landin
Posts: 36
Joined: 2007 Feb 14 8:34 am

Post by Tomas Landin »

Loeb kan fan ta och hålla sig på mattan resten av säsongen, Markus har ju redan sagt att han slutar efter den här säsongen, låt honom avsluta med en titel :(
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Tomas Landin wrote:Loeb kan fan ta och hålla sig på mattan resten av säsongen, Markus har ju redan sagt att han slutar efter den här säsongen, låt honom avsluta med en titel :(
Ge bort en VM-titel till en konkurrent för att vara snäll?
:smt108
När hände det senast?
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Loeb är den bäste .Marcus hade chansen förra säsongen och sumpade den. Sen hur det går är ju alltid en öppen historia...

Nån som vet hur prispengarna fördelas till stallen?? en summa för varje poäng eller fast för placering?? Läste nånstans att i F1 är det en miljon per poäng.....
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

De gör inget att dom har den där fransyskan(Loeb) nu. Finnarna hinner få fram ett dussin innan nästa kommer. Sverige får nog vänta länge innan dom får en förare i värsting klassen. PG blir petad ur Suzuki som det verkar och sen då?? Flodin tänker någon, nej inte än på ett tag. Den ända svensken ja tror på är Mattias Ekström. Dax o byta till rally istället för DTM.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:De gör inget att dom har den där fransyskan(Loeb) nu. Finnarna hinner få fram ett dussin innan nästa kommer. Sverige får nog vänta länge innan dom får en förare i värsting klassen. PG blir petad ur Suzuki som det verkar och sen då?? Flodin tänker någon, nej inte än på ett tag. Den ända svensken ja tror på är Mattias Ekström. Dax o byta till rally istället för DTM.
Va fan gör vi Svenskar för fel :?: Är det bara pengar som strular eller vad :? Här har vi som jag anser 2 stycken Svenskar som jag tror hade klarat sig bra i WRC och förarna är Flodin/PG.. Men ändå på nåt konstigt vis så sätts aldrig pricken över i:et . Bättre förare än dessa killar kommer vara svårt att ta fram igen ( dom växer ju inte på träd precis )..
Visst finns det fler förare som är duktiga i Sverige men om inte PG eller Flodin kan få en bra körning vem fan ska då lyckas :?: :?
Visst finns Ekström o kanske D.Carlsson också men ja blir bara förbannad när jag tänker på det.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Anders Alm wrote:
Hasse Onkamo wrote:De gör inget att dom har den där fransyskan(Loeb) nu. Finnarna hinner få fram ett dussin innan nästa kommer. Sverige får nog vänta länge innan dom får en förare i värsting klassen. PG blir petad ur Suzuki som det verkar och sen då?? Flodin tänker någon, nej inte än på ett tag. Den ända svensken ja tror på är Mattias Ekström. Dax o byta till rally istället för DTM.
Va fan gör vi Svenskar för fel :?: Är det bara pengar som strular eller vad :? Här har vi som jag anser 2 stycken Svenskar som jag tror hade klarat sig bra i WRC och förarna är Flodin/PG.. Men ändå på nåt konstigt vis så sätts aldrig pricken över i:et . Bättre förare än dessa killar kommer vara svårt att ta fram igen ( dom växer ju inte på träd precis )..
Visst finns det fler förare som är duktiga i Sverige men om inte PG eller Flodin kan få en bra körning vem fan ska då lyckas :?: :?
Visst finns Ekström o kanske D.Carlsson också men ja blir bara förbannad när jag tänker på det.
Ja tyvärr så är det mycket pengar som fattas och en bra mentor. Det är inte tillräkligt fint o köra rally i sverige som tex i finland. Här är det bara fotboll o hockey som gäller o andra lagsporter. Det är dit sponsor pengarna går tyvärr :(
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Är det nån som vet var man kan se sammandraget från irland? sändes på så konstiga tider i helgen så ja orka inte titta o i måndags var man på jobbet när reprisen gick :smt086
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

loeb vann iaf... ligger väl 7 poäng före Grönholm nu va?
grönholm kan ju iaf fortfarande vinna, men då får loeb i princip bryta eller på annat sätt hamna långt efter..
rally wales går ju om 2v (30/11 - 2/12)

jag tror nog att Loeb tar hem segern dock...
och finnar i WRC finns det gott om :D
hur ser det ut för ford? har de 2 finska förare nästa år?
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

loeb är 6 poäng före! :)
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Andreas Karlsson wrote:och finnar i WRC finns det gott om :D
hur ser det ut för ford? har de 2 finska förare nästa år?
Jag tycker dom måste vara helt knäppa i bollen om inte Latvala får andrasitsen efter Hirvonen. Finns inget alternativ som jag ser det.

Och vad händer med Subaru? Får de till någon bil som är konkurrenskraftig? Kanske nytändning med den helt nya modellen? Eller är det norsken som behöver motivation?

Visst blir det Pirelli som oficiell leverantör av däck om jag förstår det hela rätt. Kanske kan det spela i händerna på Subaru och Ford då man ju tidigare tävlat på dessa däck under flera år? Citroen har ju alltid haft nära samarbete med Michelin...
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

Där håller jag med dej Onkamo, att finnarna har den största bredden - ingen tvekan. Norsken Mikkelsen oxå intressant.

I Ford vet man ju inte vad Abu Dhabi har för åsikter om det hela - det hela går ju i slutändan på att säja bilar.

Hoppas Kronos satsar med C4:or och några wildcards, jag vill se Gardemeister igen.

Vad hände med Suzukis tester? Stannar Petter kvar i Subaru? Snart börjar väl rykterna om nästa säsong. Har Daniel Carlsson helt gett upp? :arrow:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Angåede Petter så har han skrivit på kontrakt till och med 2009 om jag förstått det rätt:
Info om Petter
Post Reply