REAL WRC

Allt som inte har med spelet att göra
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Anders Alm wrote:Om jag inte har helt fel för mig så har Duval redan kört många WRC race Å fast han hade stålar så fick han till slut inga fler chanser Han var helt enkelt för dålig Detta var för några år sen. Så ingen Duval i WRC tack o ingen Wilson i heller.
Du har inte en aning vad du snackar om... Han körde JWRC i en Ford Puma och fick sedan kontrakt med Ford 2003-2004 och hade chans till långtidskontrakt med dom men han bröt det för att gå till Citroen. Och Duval är ju rätt kvick på grus oxo han vann ju tex Australien 2005 dock efter att Loeb hade brutit men ändå. Jag tror nästan du förväxlar Francois Duval med Freddy Loix...
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Oskar Olsson wrote:
Anders Alm wrote:Om jag inte har helt fel för mig så har Duval redan kört många WRC race Å fast han hade stålar så fick han till slut inga fler chanser Han var helt enkelt för dålig Detta var för några år sen. Så ingen Duval i WRC tack o ingen Wilson i heller.
Du har inte en aning vad du snackar om... Han körde JWRC i en Ford Puma och fick sedan kontrakt med Ford 2003-2004 och hade chans till långtidskontrakt med dom men han bröt det för att gå till Citroen. Och Duval är ju rätt kvick på grus oxo han vann ju tex Australien 2005 dock efter att Loeb hade brutit men ändå. Jag tror nästan du förväxlar Francois Duval med Freddy Loix...
Duval blev kickad ur Citroen-Teamet för att han kraschade lite för många bilar ett tag. Läs lite här Och lite här
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Erik Persson wrote:
Oskar Olsson wrote:
Anders Alm wrote:Om jag inte har helt fel för mig så har Duval redan kört många WRC race Å fast han hade stålar så fick han till slut inga fler chanser Han var helt enkelt för dålig Detta var för några år sen. Så ingen Duval i WRC tack o ingen Wilson i heller.
Du har inte en aning vad du snackar om... Han körde JWRC i en Ford Puma och fick sedan kontrakt med Ford 2003-2004 och hade chans till långtidskontrakt med dom men han bröt det för att gå till Citroen. Och Duval är ju rätt kvick på grus oxo han vann ju tex Australien 2005 dock efter att Loeb hade brutit men ändå. Jag tror nästan du förväxlar Francois Duval med Freddy Loix...
Duval blev kickad ur Citroen-Teamet för att han kraschade lite för många bilar ett tag. Läs lite här Och lite här

1. Ja Oskar Du har rätt, delvis förväxlade jag Duval/Loix :oops:
2. Precis som ERik skriver så fick inte Duval fortsätta sin styrning med Cittran . så helt fel hade jag inte.
3. Spydiga kommentarer gillar inte jag (tänker på dina första ord)
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Erik Persson wrote:Duval blev kickad ur Citroen-Teamet för att han kraschade lite för många bilar ett tag. Läs lite här Och lite här
Ja det vet jag mycket väl, sa jag något annat? Han blev därimot inte kickad ur ford för han crashade...

edit: citerar mig själv "Duval var ju väldigt duktig när han körde ford, men sen kom han in i crashstadiet som nästan alla gör (hirvonen, atkinson, solberg osv) och fick sparken... Och kom ihåg att han är väldigt ung."

Ok, ser nu att jag kunde varit mer tydlig att det var Citroen jag snackade om :oops:
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Anders Alm wrote:
Erik Persson wrote:
Oskar Olsson wrote: Du har inte en aning vad du snackar om... Han körde JWRC i en Ford Puma och fick sedan kontrakt med Ford 2003-2004 och hade chans till långtidskontrakt med dom men han bröt det för att gå till Citroen. Och Duval är ju rätt kvick på grus oxo han vann ju tex Australien 2005 dock efter att Loeb hade brutit men ändå. Jag tror nästan du förväxlar Francois Duval med Freddy Loix...
Duval blev kickad ur Citroen-Teamet för att han kraschade lite för många bilar ett tag. Läs lite här Och lite här

1. Ja Oskar Du har rätt, delvis förväxlade jag Duval/Loix :oops:
2. Precis som ERik skriver så fick inte Duval fortsätta sin styrning med Cittran . så helt fel hade jag inte.
3. Spydiga kommentarer gillar inte jag (tänker på dina första ord)

Rätt där Alm,de jag gillar me de här forumet är att 95% av fallena kan man diskutera utan att bli jävligt ovänner ... Kolla tex M4s forumet,där blir de bråk så fort nån säger nåt om en markägare,nedvinkare osv
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

lite otydlig här kanske,vad jag menar är att nån skriver (tex) : "den där jävla idioten te markägare sa åt oss att vi inte fick stå på hans mark"

Då skriver nån : de får du väl fatta själv ditt pucko !...Här kan vi mer diskutera,blir de nåt fult meddelande så är Erik där och raderar de fort som ögat...toppen forum alltså !
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Kan bara hålla med ! Antagligen för alla här är så jävla trevliga !

oj , nu blev det mkt ot ..

Hur kommer nästa år bli i wrc då ? Blir det fight mellan Loeb o Grönholm igen ? eller kommer det någon uppstickare? 8)
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Jesper Nilsson wrote:Kan bara hålla med ! Antagligen för alla här är så jävla trevliga !

oj , nu blev det mkt ot ..

Hur kommer nästa år bli i wrc då ? Blir det fight mellan Loeb o Grönholm igen ? eller kommer det någon uppstickare? 8)
Japp Här på RBR tycker jag att vi håller oss på en kompis nivå :D

Det snackas ju om Bosse ska sluta efter 07. Slutar han så blir Loeb överlägsen tyvärr. Solberg Hirvonen Atkinson Latvala kommer väll att pressa lite grann, men kanske till 09 så blir det riktigt jämt. Fast då har vi både Flodin o PG me o slåss (önsketänkande)
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Clarence Blom
Posts: 337
Joined: 2007 Jan 03 6:13 pm

Post by Clarence Blom »

För er som inte vet resultatet från N Z och vill ha lite spänning....missa absolut inte sammandraget vid 16.05



Image
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

OJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJOJOOOOOOOOOOJ ! 0.3 är nog mitt lyckotal just nu ! 0.3 sekunder på nästan 4 timmars bilåka ! kan de bli fränare ! ? !? säger bara BOSSE GRÖNHOLM GUD VA GÖTT! världsmästare -07 ! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Marcus Jansson wrote:OJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJOJOOOOOOOOOOJ ! 0.3 är nog mitt lyckotal just nu ! 0.3 sekunder på nästan 4 timmars bilåka ! kan de bli fränare ! ? !? säger bara BOSSE GRÖNHOLM GUD VA GÖTT! världsmästare -07 ! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Det är väl inte klart än??
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

ojoj . :) nu är det bara o hoppas på att "Bosse" kan hålla i när de blir asfalt ! Är han 2:a efter Loeb så tror ja att han vinner VM . Nu gäller det för han att inte missa några chanser alls ;)
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

hehe hasse jag vill han ska bli världsmästare ! :P
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Det vill väl jag också, men jag tar inte ut nåt i förskott. Tror inte att Loeb har gett upp än.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

loeb är grymt duktig på asfalt....Hört att de va 8 år senast han gjorde ett misstag på asfalt...vet inte om de är sant men jag kommer inte ihåg han gjort nåt misstag vad jag sett iaf...Tror de kommer bli avgörande i england ! :D skulle va kul också
Post Reply