Godkännande av Fiesta Flexifuel

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Godkännande av Fiesta Flexifuel

Post by Jonas Frännfors »

Är det ingen rackare som är polare med nån av dessa czhecker som sitter å lortar med godkännande av bilar, börjar tröttna på att INTE kunna åka Flexifuel i pluginet, har testat s1600 men jag har inga bra inställningar och är tämligen ganska ovan att få till några så det är kanonskoj att köra RBR nu, är sugen som fan men vad gör man...?! SNÄLLA kan ingen se till att det händer nått, jag menar så svårt kan det väl inte vara att fixa det...

Yaris (ni vet den där bilen från andra världskriget eller nått i den stilen) finns eller vad den nu heter och kan de lägga tid att fixa en sån i pluginet så ska det väl inte vara en omöjlighet att kunna fixa Flexifuel?!

Svara gärna ni som också vill att det ska läggas ner lite tid att fixa den så får vi se vart intresset står, det borde ha svalnat när man inte får köra den??

Tut tut alla bredsladdare

**********

Som jag sa på startrampen en gång på frågan av speakern hur jag trodde att det skulle gå?: -Pallen eller vinschen (dock tyvärr blev det vinschen)
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

ja håller me dig...Men tjeckerna tänker inte så-tyvärr och därför har några tröttnat och börjat på svenskt plugin-toppen !


Yaris vet ja inte riktigt men Yugo eller lada kanske :P
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Men alltså gällande pluginsidan så står det att den körs i testversion just nu.

Läser man i forumet som finns på pluginsidan så är det begränsat med bilar bara för att de testar en massa andra saker under tiden. Det är också av den anledningen som vi inte dragit igång den riktiga serien igen.

Man pratar om att under Juli månad kommer pluginsidan igång med en massa bilar. Där finns även Roberts snygga Flexifuel med. Det är ju massor av bilar som vi inte kan köra med nu som vi vill kunna köra med.

Så använd bara det tråkiga tålamodet ett tag till så ska ni se att det löser sig. Tror inte det hjälper att tjata eftersom de jobbar på så hårt de kan.
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Jo men sen så installerade dom aldrig Fiestan innan pluginnet crasha så dom har inte högprioriterat den precis..
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Men det beror ju på att de har prioriterat driften av sidan istället. Och om ni kommer ihåg så hade de mycket bekymmer med just att vi tappade kontakten och att sidan var nere till och från.

Problemet var att de överbelastade både linor och servrar där de hyrde in sig. Därför bestämde man sig för att starta upp med ny server som man hade egen kontroll över samt egen lina där man betalar för en bra bandbredd.
Det här tog upp det mesta av deras energi.

Jag vet att Robert som gjort Fiestan varit i kontakt med tjeckerna. Likaså har jag lobbat från annat håll. Men jag fick då svaret att man var tvungen att göra den här omläggningen och då ville man inte lägga ner jobb som sedan man var tvungen att göra om.

Så som sagt, om vi bara har is i magen så löser det sig snart. Det är jag säker på.

Men det här är också en av anledningarna till varför vi försöker utveckla vårt egna plugin där vi själva bestämmer allt.
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Post by Jonas Frännfors »

Marcus Jansson wrote:ja håller me dig...Men tjeckerna tänker inte så-tyvärr och därför har några tröttnat och börjat på svenskt plugin-toppen !


Yaris vet ja inte riktigt men Yugo eller lada kanske :P
Ja du ser, så värdelös att man inte ens kan namnet :lol:
Jonas Frännfors
Posts: 39
Joined: 2007 Jan 17 6:03 pm

Post by Jonas Frännfors »

Erik Persson wrote:Men alltså gällande pluginsidan så står det att den körs i testversion just nu.

Läser man i forumet som finns på pluginsidan så är det begränsat med bilar bara för att de testar en massa andra saker under tiden. Det är också av den anledningen som vi inte dragit igång den riktiga serien igen.

Man pratar om att under Juli månad kommer pluginsidan igång med en massa bilar. Där finns även Roberts snygga Flexifuel med. Det är ju massor av bilar som vi inte kan köra med nu som vi vill kunna köra med.

Så använd bara det tråkiga tålamodet ett tag till så ska ni se att det löser sig. Tror inte det hjälper att tjata eftersom de jobbar på så hårt de kan.
Ahaaa kul att höra att det är så nära nu! Sant som du säger då, nu ska jag gå och käka is :shock:
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

japp tack för den bra förklaringen.. alla tänker inte lika långt som du erik :oops: :oops:
User avatar
Jimmy Alfredsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jun 28 12:38 pm

Post by Jimmy Alfredsson »

Nån som hört någe nytt om Flexifuel Fiestan? Känns nästan som de "glömt bort" den med flit... inget illa menat mot dem som håller i pluginsidan men många nya bilar/sträckor har vi fått under hösten/vintern... :?

Körde Fiestan för första gången idag, hade väl iofs provat den tidigare men då med handkontroll vilket inte fungerade någe vidare för mig.. jäklar vad grym den är, speciellt på snö i hög hastighet :D
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det är tveklöst en av de absolut roligaste bilarna i RBR. Men Tjeckerna sk atydligen ha igång näste gneration av pluginet innan den blir tillåten.
Post Reply