Saab 9.3 Turbo Rallycross

Nya bilar och gamla bilar
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Saab 9.3 Turbo Rallycross

Post by Daniel Lindau »

Tjenare! Jag behöver hjälp med att skapa textures till Saab 9.3. Det är inte jag som har gjort 3d modellen men jag har konverterat den till RBR så att den går att köra med:)

Jag har letat rätt så mkt efter en tutorial men har inte hittat någon så undrar om nån kan tipsa om en tutorial eller komma med tips hur jag ska göra:)

jag arbetar med Zmodeler2
Attachments
rbr_003.jpg
rbr_003.jpg (6.65 KiB) Viewed 12672 times
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Re: Saab 9.3 Turbo Rallycross

Post by Joakim.Karlsson »

Daniel Lindau wrote:Tjenare! Jag behöver hjälp med att skapa textures till Saab 9.3. Det är inte jag som har gjort 3d modellen men jag har konverterat den till RBR så att den går att köra med:)

Jag har letat rätt så mkt efter en tutorial men har inte hittat någon så undrar om nån kan tipsa om en tutorial eller komma med tips hur jag ska göra:)

jag arbetar med Zmodeler2
vart har du hittat denna bil
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Post by Daniel Lindau »

jag kommer inte ihåg exakt men tror det var på rallyesims forum som det var en kille som hade gjort väldigt många 3d modeller, och la ut dem i filer som man kunde ladda ner för att sedan kunna konvertera till något spel.

Har haft mappen med modellerna i snart ett halv år men inte kunnat använda zmodeler, kom nyligen på hur man gör:)
Pontus Lindell
Posts: 3
Joined: 2011 Jun 17 9:53 am

Post by Pontus Lindell »

Daniel Lindau wrote:jag kommer inte ihåg exakt men tror det var på rallyesims forum som det var en kille som hade gjort väldigt många 3d modeller, och la ut dem i filer som man kunde ladda ner för att sedan kunna konvertera till något spel.

Har haft mappen med modellerna i snart ett halv år men inte kunnat använda zmodeler, kom nyligen på hur man gör:)

Om inte jag minns fel så fanns Hundkoja (Auston Mini) med?
Kunde tyvärr inte ladda ner mappen då, men du skulle va en ängel om du kunde fixa den till rbr! (a)
Pontus Lindell
Posts: 3
Joined: 2011 Jun 17 9:53 am

Post by Pontus Lindell »

Daniel Lindau wrote:jag kommer inte ihåg exakt men tror det var på rallyesims forum som det var en kille som hade gjort väldigt många 3d modeller, och la ut dem i filer som man kunde ladda ner för att sedan kunna konvertera till något spel.

Har haft mappen med modellerna i snart ett halv år men inte kunnat använda zmodeler, kom nyligen på hur man gör:)

Om inte jag minns fel så fanns Hundkoja (Auston Mini) med?
Kunde tyvärr inte ladda ner mappen då, men du skulle va en ängel om du kunde fixa den till rbr! (a)
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Post by Daniel Lindau »

Jajamän ska kolla om den finns, fast jag förstår inte hur man ska fixa utseendet på bilarna men jobbar på de:)
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Post by Daniel Lindau »

har börjat komma underfunn med hur man gör med textures och ska nu börja hålla på med UV mapping
Attachments
rbr05.jpg
rbr05.jpg (204.59 KiB) Viewed 12531 times
User avatar
Gustav Johansson
Posts: 109
Joined: 2011 Jan 05 2:07 pm

Post by Gustav Johansson »

frääääääänt :D
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Post by Daniel Lindau »

är snart klar me saaben:) ska bara göra physics till den me:)
Attachments
rbr_018.jpg
rbr_018.jpg (53.31 KiB) Viewed 12357 times
rbr_019.jpg
rbr_019.jpg (48.42 KiB) Viewed 12357 times
User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

Post by Holmis »

Daniel Lindau wrote:är snart klar me saaben:) ska bara göra physics till den me:)
Hur går det med saaben?
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Post by Daniel Lindau »

själva 3d modellen är klar med textures, mina första gjorda textures så de blev väl inte så himla bra men det ser okej ut iaf. Bara fysiken som jag inte får som jag vill och tappat orken men är snart klar:)
Per Wilén
Posts: 1
Joined: 2009 Nov 11 10:28 pm

Post by Per Wilén »

Skulle inte sitta fel med en vanlig 9-3T, när beräknar du vara klar med den här?
F*CK FRÄSEN
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Post by Daniel Lindau »

jag är hyfsat klar med fysiken men det är flera olika små fel på den, fram hjulen är placerade för långt fram och de är även bakhjulen. å de funkar inte att justera i varken zmodeler eller saab93.ini, får fortsätta försöka men är inte klar förrän de är fixat, har ingen dirt texture nu heller men det är på g.

har haft ett uppehåll me 9-3:an och byggt en 343 DL, som jag kommit ungefär lika långt med, samma problem dock med hjulen
Attachments
här ser ni mitt problem med hjulen på saaben
här ser ni mitt problem med hjulen på saaben
saab 9-3 från sidan.jpg (57.47 KiB) Viewed 11857 times
saab 9-3 bakifrån.png
saab 9-3 bakifrån.png (296.75 KiB) Viewed 11857 times
343:an har jag byggt från scratch:)
343:an har jag byggt från scratch:)
volvo 343 från sidan.jpg (52.86 KiB) Viewed 11857 times
User avatar
Daniel Lindau
Posts: 83
Joined: 2011 Jan 06 3:19 pm

Post by Daniel Lindau »

är nu klar med Saab 9-3:) har gjort i både framhjulsdrift å fyrhjulsdrift. Det enda som jag inte fått iordning på än är mud filen så det är ingen smuts på bilen:(
User avatar
Holmis
Posts: 45
Joined: 2011 Aug 30 10:45 am

Post by Holmis »

Daniel Lindau wrote:är nu klar med Saab 9-3:) har gjort i både framhjulsdrift å fyrhjulsdrift. Det enda som jag inte fått iordning på än är mud filen så det är ingen smuts på bilen:(
Låter som det löste sig med fysiken o placering av fram/bak hjul... ska bli spännande o testa...
Post Reply