Buffer overrun? *Löst*

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Buffer overrun? *Löst*

Post by Tommie Lindberg »

Har lite problem med att få igång WCN tävlingen som går nu i helgen. När jag ska starta första sträckan (Sosnova) så får jag ett windows felmeddelande som säger något om "buffer overrun detected", och sedan stängs spelet ner..
Kört några andra tävlingar som funkar utan problem, så det verkar ha med just Sosnova att göra. Provat att installera om sträckan utan resultat.

Det jag kunnat läst mig till på google, så verkar det handla om att programmet kräver mer minne än vad som finns tillgängligt? Någon som har en idé om vad man kan göra åt sånt?
Körde virusprogrammet som hittade någon knepig fil, men lyckades fixa den. Dock ingen skillnad i RBR.

Har nyligen gjort en ominstallation av RBR, har jag glömt något?

/Tommie

Edit: Lägger med en bild på felmeddelandet.
Attachments
Namnlös.jpg
Namnlös.jpg (22.13 KiB) Viewed 2905 times
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Problemet löst. Installerade om allt igen, verkar funka än så länge iaf..
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

I LT-JWRC serien fick jag nåt liknande och installerade om men det verkar som om det är den tävlingen som det är fel på. Tre omstarter med samma resultat, runtime error....
Hellre dö än fega
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Jo det är nog fel på den tävlingen, alla har ju brutit före ss2. Körde en annan tävling med regnigt väder på just Peklo-sträckan, och det kraschade då med. Så det verkar som den funkar bra enbart med vissa väder, precis som rally school-sträckan.
Post Reply