DU! Där har du ganska fel. det är mer eller mindre ingen skillnad. "pga" av att dem är lättare och dem kan ha mer fart in i kurvan. Sen med topphastigheten har inget med motorn att göra på en sån här bil. den ska gå lika fort som 2,0L motorn som innan. bara att dem ändrar utväxning!Micael Eriksson wrote:Dom är ju lite långsammare i verkligheten så det ska dom ju va här också....
Citroen DS3 WRC och Fiesta WRC
- Gustav Johansson
- Posts: 109
- Joined: 2011 Jan 05 2:07 pm
- Micael Eriksson
- Posts: 533
- Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm
Nja, helt fel ute är jag nog inteGustav Johansson wrote:DU! Där har du ganska fel. det är mer eller mindre ingen skillnad. "pga" av att dem är lättare och dem kan ha mer fart in i kurvan. Sen med topphastigheten har inget med motorn att göra på en sån här bil. den ska gå lika fort som 2,0L motorn som innan. bara att dem ändrar utväxning!Micael Eriksson wrote:Dom är ju lite långsammare i verkligheten så det ska dom ju va här också....
Jag säger det på grund av att en S2000 bil har då aldrig hängt med så bra nånsin i en WRC tävling som nu i svenska. Sen så har du rätt att i teorin så borde det inte va så stor skillnad. Men fakta är att dom nya bilarna är långsammare från 0-100.... och på en vm tävling blir det bra många såna rena kraft mätningar.
Det är mindre vrid i dom, det är därför dom är lägre växlade.
Sen så har du diffarna som gör att dom nu tvingas åka med en lite bredare körstil....och som alla vet så går däcken lättast rakt fram, det i kombination med mindre vrid så får man sämre sträck tider....
Jag är däremot helt övertygad om att om ett tag så kommer dom här bilarna att va snabbare än dom gamla när dom fått utveckla dom mer.
Hellre dö än fega
- Erik Brodin
- Posts: 1521
- Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm
Var det inte i något VM rally för några år sedan en irländare vann en SS före alla WRC med en S2000 bil?Micael Eriksson wrote:Nja, helt fel ute är jag nog inteGustav Johansson wrote:DU! Där har du ganska fel. det är mer eller mindre ingen skillnad. "pga" av att dem är lättare och dem kan ha mer fart in i kurvan. Sen med topphastigheten har inget med motorn att göra på en sån här bil. den ska gå lika fort som 2,0L motorn som innan. bara att dem ändrar utväxning!Micael Eriksson wrote:Dom är ju lite långsammare i verkligheten så det ska dom ju va här också....
Jag säger det på grund av att en S2000 bil har då aldrig hängt med så bra nånsin i en WRC tävling som nu i svenska. Sen så har du rätt att i teorin så borde det inte va så stor skillnad. Men fakta är att dom nya bilarna är långsammare från 0-100.... och på en vm tävling blir det bra många såna rena kraft mätningar.
Det är mindre vrid i dom, det är därför dom är lägre växlade.
Sen så har du diffarna som gör att dom nu tvingas åka med en lite bredare körstil....och som alla vet så går däcken lättast rakt fram, det i kombination med mindre vrid så får man sämre sträck tider....
Jag är däremot helt övertygad om att om ett tag så kommer dom här bilarna att va snabbare än dom gamla när dom fått utveckla dom mer.
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
-
- Posts: 111
- Joined: 2010 Apr 08 8:46 pm
Ja, prokop vann en ss i s2000 bil, tror inte att dom här bilarna går långsammare än dom "gamla" gjorde, dock i ett snabbt rally som finland kanske det kan skilja lite, och som Erik skrev så tror dom själva på att det inte kommer att bli någon större skillnad i tider, inte som från grupp B till grupp A i allafall heheErik Brodin wrote:Var det inte i något VM rally för några år sedan en irländare vann en SS före alla WRC med en S2000 bil?Micael Eriksson wrote:Nja, helt fel ute är jag nog inteGustav Johansson wrote: DU! Där har du ganska fel. det är mer eller mindre ingen skillnad. "pga" av att dem är lättare och dem kan ha mer fart in i kurvan. Sen med topphastigheten har inget med motorn att göra på en sån här bil. den ska gå lika fort som 2,0L motorn som innan. bara att dem ändrar utväxning!
Jag säger det på grund av att en S2000 bil har då aldrig hängt med så bra nånsin i en WRC tävling som nu i svenska. Sen så har du rätt att i teorin så borde det inte va så stor skillnad. Men fakta är att dom nya bilarna är långsammare från 0-100.... och på en vm tävling blir det bra många såna rena kraft mätningar.
Det är mindre vrid i dom, det är därför dom är lägre växlade.
Sen så har du diffarna som gör att dom nu tvingas åka med en lite bredare körstil....och som alla vet så går däcken lättast rakt fram, det i kombination med mindre vrid så får man sämre sträck tider....
Jag är däremot helt övertygad om att om ett tag så kommer dom här bilarna att va snabbare än dom gamla när dom fått utveckla dom mer.
- Sebastian Bourghardt
- Posts: 32
- Joined: 2010 Apr 18 12:55 pm
-
- Posts: 111
- Joined: 2010 Apr 08 8:46 pm
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
-
- Posts: 218
- Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
Jag testade att lägga in det skinset i ungerska o där funkar det helt ok.eriksson90 wrote:Hej!
Jag behöver hjälp med att få skins att fungera på bilarna.
Jag har installerat och kört nya RBR 2011 ett tag och kör med RSCenter2011.
Sen fick jag syn på PG:s bil och laddade ner den härifrån: http://forum.rallyesim.fr/viewtopic.php?f=75&t=7761
Och sedan installerade jag den där filen. Och sen körde jag igång på rscenter2011 och valde fiesta wrc men det var samma skin som förut.
vad gör jag för fel? Jag vill ju köra med PG:s skin men bilen är bara blå och vit.
-
- Posts: 103
- Joined: 2007 Feb 21 8:16 pm
hur får jag in ljudfilen för fiestan i spelet så det funkar?Clarence Blom wrote:Motorljud till Fiestan....
http://www.mediafire.com/?sdkcvw655tzha2q
DS3:an
http://www.youtube.com/user/nanamitatsu ... _ZPRtifFwA
http://www.mediafire.com/?y1s4y6wpdsypwo9
det är ju as skumt med de vanliga ljuden:/
Tack på förhand!
Impreza for live!
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
- Ulf Carlsson
- Posts: 1299
- Joined: 2009 Jan 03 8:45 am
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
- Tommie Lindberg
- Posts: 850
- Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm