SM/NM-serien 2011, Sigdalsrally (runde 1)

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

SM/NM-serien 2011, Sigdalsrally (runde 1)

Post by Roy Magnes »

Årets SM/NM-serie starter opp på søndag, og første rally ut er Sigdalsrally. Det vanlige passordet gjelder for rallyet, som går på snøstrekker i pent vær. Løpet er åpent på søndag og mandag.

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 8723e5d0e3
"I love it when a plan comes together"
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

bilar och klasser som gäller är följande.

Klass 1: Focus 06 och C4 08
Klass 2: S2000 och N4
Klass 3: S1600 och R3
Klass 4: beror på om någon vill köra nånting annat, då kan vi diskutera till nästa tävling.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Andreas Karlsson wrote:bilar och klasser som gäller är följande.

Klass 1: Focus 06 och C4 08
Klass 2: S2000 och N4
Klass 3: S1600 och R3
Klass 4: beror på om någon vill köra nånting annat, då kan vi diskutera till nästa tävling.
Började bra. Fick inte köra med FiestaS2000. Så då tog ja N12:an. De gick bra på första ss. Sen började h-----t.
Förstod att de skulle gå åt skogen, när de började så bra. Hoppas på rätt bil till nästa.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Hasse Onkamo wrote:
Andreas Karlsson wrote:bilar och klasser som gäller är följande.

Klass 1: Focus 06 och C4 08
Klass 2: S2000 och N4
Klass 3: S1600 och R3
Klass 4: beror på om någon vill köra nånting annat, då kan vi diskutera till nästa tävling.
Började bra. Fick inte köra med FiestaS2000. Så då tog ja N12:an. De gick bra på första ss. Sen började h-----t.
Förstod att de skulle gå åt skogen, när de började så bra. Hoppas på rätt bil till nästa.
U.Henriksson körde ju med den....
Hellre dö än fega
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Micael Eriksson wrote:
Hasse Onkamo wrote:
Andreas Karlsson wrote:bilar och klasser som gäller är följande.

Klass 1: Focus 06 och C4 08
Klass 2: S2000 och N4
Klass 3: S1600 och R3
Klass 4: beror på om någon vill köra nånting annat, då kan vi diskutera till nästa tävling.
Började bra. Fick inte köra med FiestaS2000. Så då tog ja N12:an. De gick bra på första ss. Sen började h-----t.
Förstod att de skulle gå åt skogen, när de började så bra. Hoppas på rätt bil till nästa.
U.Henriksson körde ju med den....
Kan ha hittat felet på car.ini. Bytte ut stort S mot ett litet s. Kan räcka med det hoppas jag. Har inte hittat något annat fel. Har laddat hem rätt physic o bil mm.
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Det jag syntes blir litt fel, er at den som lagar rallyen er med og kjør når vi andra ikke vet hvem provar som inngår,
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, men så är det i alla andra serier också.
dessutom är varken jag eller roy bland de snabbaste förarna så det gör inte det minsta för slutresultatet ändå.
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Andreas Karlsson wrote:ja, men så är det i alla andra serier också.
dessutom är varken jag eller roy bland de snabbaste förarna så det gör inte det minsta för slutresultatet ändå.
hvorfor ikke oppgi navnene på etappene slik dom gjør i den Finska Volvo cupen ??
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Oyvind Andersen wrote:hvorfor ikke oppgi navnene på etappene slik dom gjør i den Finska Volvo cupen ??
Fordi vi følger basisreglene til den svenske rbr-serien, som igjen bare brukte navn som SS1, SS2 osv. :wink: Dessuten er det jo også en viss utfordring i det å ikke kjenne prøvene på forhånd. Selv om vinterrallyene har et ganske begrensa utvalg.
"I love it when a plan comes together"
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Er så utrolig skuffa over egen kjøring i dette løpet, rett og slett flaut er det! Men vi skal komme strekere tilbake!!

Sliter så utrolig mye med Snowmod, men da grus sesongen kommer skal det laddes 100% og ikke 47%!!!
/ / Wolden
User avatar
Robin Hallman
Posts: 155
Joined: 2009 Feb 21 8:34 pm

Post by Robin Hallman »

kommer inte överens med snowmodden så en cfh i första kurvan förstörde rallyt... :roll: sen resten gick ju inte precis nå bättre :wink: ser fram emot grussäsongen :)
huvudsaken är att man får se en sladd
Frans Harrén-Söderbäck
Posts: 44
Joined: 2010 Dec 17 7:17 pm

Post by Frans Harrén-Söderbäck »

Klass 4: Skulle ju kunna va Grupp H+N3.... :)
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Jeg tror ikke vi har deltagere nok til å lage enda en klasse. Det var to biler som kom til mål i både WRC og S1600, mens vi var 5 stykker som ikke fikk poeng i N4/S2000, som med dette er den klart største klassen i serien. Egentlig kunne jeg tenke meg å bare kjørt med den klassen, men Andreas mente det er greit med et par klasser til :wink:

Men N4/S2000-klassen er veldig konkuransedyktig denne sesongen, iallfall :)
"I love it when a plan comes together"
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, lite synd att det var så få i WRC klassen... Blom och Vestlund mfl brukar ju kunna bjuda upp till stenhårda kamper i den klassen..
tyvärr uteblev de denna tävlingan..
hoppas de dyker upp längre fram :)

och i N4/S2000 klassen..
jösses, jag är förvånad, det blev verkligen stenhårt, och S2000 var inte alls så dominerande som jag förväntat mig.
jag tyckte jag körde hyggligt själv, men jag var ju tvärsist!

och S1600 får jag säga samma som WRC..
var är alla duktiga S1600 förare?
Mickael Eriksson är ju här, men vart är de andra?

kom igen nu, det finns all potential att få till en stentuff serie i år, men då måste ju folk köra också :)
det känns verkligen som vi har hittat ett bra upplägg för serien nu, men har ni synpunkter får ni givetvis komma med dem, jag och Roy har hela tiden en debatt om hur vi skall göra för att utveckla serien. i år är det dessutom Roy som har sista ordet i allt eftersom han är serie general, jag ansvarar bara för de svenska tävlingarna ;)
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Oyvind Andersen wrote:Det jag syntes blir litt fel, er at den som lagar rallyen er med og kjør når vi andra ikke vet hvem provar som inngår,
Jag har lagt upp många rally + S1600 Cup men jag kan garantera till 1000% att jag inte har tränat en meter på någon ss, Så jag tror inte det är så stor risk att dom som håller i serier tränar.
Post Reply