Hjälp!!!

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Martin Hansson
Posts: 84
Joined: 2009 Aug 16 4:38 pm

Hjälp!!!

Post by Martin Hansson »

Jag har ett litet problem som irritetrar mig, jag kan bara köra med orginalbilarna på pluginet, någon som vet vad det kan vara?

Mvh//Martin H
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Re: Hjälp!!!

Post by Ulf Carlsson »

Martin Hansson wrote:Jag har ett litet problem som irritetrar mig, jag kan bara köra med orginalbilarna på pluginet, någon som vet vad det kan vara?

Mvh//Martin H
Vad händer när du lägger in nya bilar ?? Var hämtar du bilarna.
Martin Hansson
Posts: 84
Joined: 2009 Aug 16 4:38 pm

Post by Martin Hansson »

Jag har hämtat ifrån denna sidan, cz pluginet och länkar till bilar t.ex. Lancia 037, bilarna funkar som vanligt offline men online finns bara de bilar som jag inte har bytt ut.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Martin Hansson wrote:Jag har hämtat ifrån denna sidan, cz pluginet och länkar till bilar t.ex. Lancia 037, bilarna funkar som vanligt offline men online finns bara de bilar som jag inte har bytt ut.
Då har du fått något fel när du har installerat, det är viktigt att man får alt rätt när man tar från cz, testa att ta bil som fins på Download här,
Martin Hansson
Posts: 84
Joined: 2009 Aug 16 4:38 pm

Post by Martin Hansson »

jag har 240, 037 inlagda och ingen funkar på pluginet, och 240 är hämtad härifrån.
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Har du bytt physics filer med för dom bilar du tagit hem....annars funkar det inte online.....finns film på exakt hur man gör när man lägger in en ny bil här
http://www.rbrserien.se/forum/viewtopic.php?t=2817
Martin Hansson
Posts: 84
Joined: 2009 Aug 16 4:38 pm

Post by Martin Hansson »

jag har bytt phyics, ändrat i cars.ini filen och lagt in bilmappen i carsmappen i spelmappen, och jag har gjort det efter hur han har gjort på filmen
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Om allt det är gjort rätt så ska de ju fungera
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Har du bytt hela physics filen eller bara ändrat i den för just den bil du bytt
Martin Hansson
Posts: 84
Joined: 2009 Aug 16 4:38 pm

Post by Martin Hansson »

Ändrat för den jag har bytt ut, hurså?
Roger Hillström
Posts: 196
Joined: 2008 Apr 07 3:39 pm

Post by Roger Hillström »

Då borde ju alla nya bilar funka med som du gjort
Martin Hansson
Posts: 84
Joined: 2009 Aug 16 4:38 pm

Post by Martin Hansson »

Nu funkar Ford fiesta s1600 för mig och den hämtade jag här, men 240 är fortfarande "död"
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Martin Hansson wrote:Nu funkar Ford fiesta s1600 för mig och den hämtade jag här, men 240 är fortfarande "död"
Om du lägger in bilar rakt av som du har hämtat här så går det bara att ha en i taget, om du har en som funkar o lägger in en till så skriver den över den du hade förut,
Martin Hansson
Posts: 84
Joined: 2009 Aug 16 4:38 pm

Post by Martin Hansson »

okej, men med fiestaqn så fick jag lägga in modell och fysik för sig, så jag ju i princip välja vilken bil jag vill skriva över.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Martin Hansson wrote:okej, men med fiestaqn så fick jag lägga in modell och fysik för sig, så jag ju i princip välja vilken bil jag vill skriva över.
OK du gör så, det är något som jag inte har testat med bilar som jag hämtar här, Då har jag bara lagt in dom direkt i spelet, Men jag är hel kass på just den delen, så i början hade jag flera RBR instalationer o la in en bill i varje, Men nu har jag 2 inst med flera bilar i,
Post Reply