Seriens nuläge och framtid

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Mitt spelande av rbr har sjunkit rätt mkt sen pluginet lades ner , är ju inge kul o köra mot dator bara. men ändå har ja kollat forumet dagligen och vore verkligen synd om serien skulle försvinna.

Faktiskt så har ja börjat spela RBR mer den senaste veckan , o det är ju så j*vla kul :lol: och som Peter sa så har väldigt många hittat till serien nu.
hoppas mkt på det svenska pluginet nu !

Du har gjort och gör ett väldigt bra jobb för oss RBR-Fans Erik ! TACK
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Serien får inte sluta här. Man är ju här inne o kollar varje dag om det har hänt nåt nytt. Det finns ju inget bättre förutom riktigt rally. Hoppas du får tillbaka gnistan Erik. Fan de får inte sluta så här :evil:
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Vore kul om denna serie har en framtid, eftersom nya sträckor till RBR börjar vakna till liv och det är inte bara en som håller på utan flertalet som lär sig genom ett nytt program. Med nya sträckor och ifall möjligheten finns att kunna ha ett plugin som man kan uppdatera med dessa skulle göra RBR till ett spel som kommer att hålla länge.

Ta en titt här:

Visst är det så att allt tar tid, Erik har varit en eldsjäl till RBR för Sveriges del, han har betalat tjeckerna har jag sett osv, lagt ner otroligt många timmar för att få en bra hemsida och en serie som har skötts till 110%.

Tror det är många serier som har uppförsbacke, men en uppförsbacke är till för att besegras, dock är inte detta alltid så lätt, så man får finna andra sorters lösningar, en sak som jag vet tar mycket tid är det jobbet Erik gör på våra Filmer som vi är mycket tacksamma för, det finns nog uppgifter som går att dela ut till folk som är villiga att ställa upp, så man kan underlätta så mycket som möjligt, dock kanske inte till 10 personer utan till några som har bra kontakt med varandra samt kunskapen.

Tror jag fått med allt som finns i skallen just nu och än så länge kan man bara tacka och ta emot det som Erik gjort för svenskt RBR spelande. Detta ska vi nog kunna lösa grabbar!
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

Klart vi ska lösa det här !
Det är bara o bryta ihop o komma igen :wink:
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Allt går ju lite på halvfart för mig med vad det gäller RBR just nu! mest beroende på massor med arbete och lite fritid, sen har man ju alltid lite svackor i spel intresset på en del spel och det är ju helt normalt!
RBR är fortfarande NR 1 för mig !

Jag ser iaf fram emot den dagen serien kan starta upp igen endera via tjeckerna eller via svenska pluginet !

Vad det gäller ditt arbete Erik så förstår jag att du blir trött och less på RBR, men jag tycker inte du ska känna press på dig angående filmer (inte ett måste men en bra krydda i spelandet ) och hemladdnings grejorna då detta kan oftast ske via andra ställen om du länkar till dessa hemladdningar eller så finns de ju frivilliga som kanske kan ta över den biten och göra dessa filer klara för uppladning till hemsidan via dig :?:

Hoppas mkt på att det finns en lösning så det kan fortsätta i framtiden!
Låt allt vila tills plugin mm mm löst sig så kan man ju iaf kolla in på forumet lite då o då tills dess och hålla lite kontakt!
Chrille Svensson
Posts: 48
Joined: 2007 Jan 02 6:22 pm

Post by Chrille Svensson »

Vad ska man säga Erik? Det jobb du har gjort för oss RBR-nördar är STORT.

Att du inte har gnistan kan jag förstå. Vet hur mycket tid du lagt ner på denna serien. Men jag tycker inte du ska ge upp hoppet. RBR-serien är det bästa man kan syssla med på veckoadagarna!

Snart kommer det nya pluginet (förhoppningsvis) och då kan du styra och ställa precis som du vill (nästan) och då kan du förverkliga dina drömmar med serien som du inte har haft möjligheten till innan. Tänk dig. Sluta nu och går miste om allt det där. Vill du verkligen det? Vi vill verkligen INTE att du ger dig utan kämpar på.

Du gör ett kanon jobb!
Bättre med en avåkning än att bli ifrån åkt!
Henrik Frisk
Posts: 34
Joined: 2007 Mar 20 9:22 am

Post by Henrik Frisk »

Va ska man säga?

Tråkigt, väldigt tråkigt. Men du Erik kanske skulle dela upp arbetet på 2-3 st andra RBR-eldsjälar?

Hoppas att du Erik hittar en lösning!
/Mvh Henrik
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

med tanke på att jag va med första tävlingen i rbrserien så har du erik gjort ett stort jobb så som den ser ut idag. Med tanke på att det var kanske 40 pers från början kanske i serien och nu närmare 200 pers kanske som reggat sig på forumet? din serie har uppmärksammat många och när allt kommer igång så kommer det vara många svenskar som kör igen och ryktet sprider ju sig så fler kommer det att bli ;).

ajöken

*EDIT*
ok inte 200 pers jag kanske överdrev lite men
112 anmälda och 45 som inte är anmälda så det är
157 som är reggade på forumet så 157 rbr nördar finns det.
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Tack alla!

Det jag är rädd för eftersom min lust till spelet och serien har svalnat är att sidan och serien inte alls blir så bra den kan. En stor del av det som lockar är ju att allt känns fräscht och uppdaterat. Att det är aktuell information och aktuella hemladdningar som finns på sidan.

En annan del är helt egoistisk. Jag vill vinna. :wink: För att vinna måste jag träna rätt mycket vilket tar tid. Jag måste dela min RBR-tid mellan att hålla igång serien/sidan och att träna.
För när det närmar sig tävlingarna blir frågorna fler och fler vill ha hjälp med att få igång spelet eller att få hem sitt skin eller vad det nu kan vara.

Ta nu inte det här som kritik mot er som frågar, för jag förstår att man måste fråga när man vill ha hjälp. Och jag har prioriterat det för att alla ska ha en chans att vara med. Så fortsätt att fråga.

En annan del är att jag är kontrollfreak och delvis även perfektionist. Jag vill inte ha funktioner som fungerar "sådär". Eller hemladdningar som inte är uppdaterade. Dessutom har jag en tendens att jag vill göra en massa saker på mitt eget sätt.

För grunden i mitt intresse för det här är att jag älskar att köra spelet. Det är min passion. Och när inte den passionen finns kvar, finns inte lusten till serien heller. Det hänger liksom ihop.

Nu har jag inte gett upp allt hopp än, men just nu är mitt intresse väldigt svalt och jag ville förklara mig för er.
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Jag vet hur du menar Erik!
Inte av egen erfarenhet men av Hamreus, han va så less han kunde spy på RBR tror jag :wink: (när han fixade med RBRCHAMP Serien)

Ta en frivillig till hjälp att lösa just de frågorna du beskriver som tex får ej igång spelet mm mm.

Hamreus gjorde så att nån va ansvarig för forumet , sen nån för tekniska problem har jag för mig!

Kanske kan va en ide att portionera ut allt :) inte ha full koll på allt :lol:

De flesta som spelar har ju nästan alltid nån som kan hjälpa dom dessutom så är det så dj.... bra instruktioner gjorda på hemsidan så i vissa fall borde problemen fixas om man läser dessa :!:

Hoppas du får tillbaka lusten! (RBR alltså :D )
User avatar
Dennis Hernehult
Posts: 263
Joined: 2007 Jan 01 5:10 pm

Post by Dennis Hernehult »

Om du Erik ansvarar för hemsidan att den är i trimm med nerladdningar osv, så kan du införskaffa dig 2-5 små änglar som har hand om dom som precis börjat och inte får till bilar, plugin problem osv.
Alltså mitt förslag

Erik: Hemsida + rally ansvarig (skapa rallyna så allt blir rätt)
2-5 pers: Teknisk support

Jag kan tänka mig att just sånna personer som har problem med instalation av diverse bilar,ljud,plugin osv går till dig Erik som första allternativ och då kan jag tänka mig att det tar upp en väldans tid för dig.
Det finns säkert 20 andra som kan lösa problemet också.

Aja det är mitt förslag iaf och inget illa menat för de nya rbr förarna :P 8)
_\|/__\|/__\|/_Dennis_\|/__\|/__\|/_
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Det tycker jag låter som en bra idé!
Marcus Jansson
Posts: 505
Joined: 2007 Jan 01 6:45 pm

Post by Marcus Jansson »

Ja.. Men precis som Erik skriver han vill att allt ska vara perfekt..Så som jag tror vill han helst göra allt själv och se till att de blir perfekt (som de blir 95% av fallen) men just nu måste vi börja hjälpa Erik (och serien).. Forumet är ett bra ställe att fråga om problem, så alla ni nya skriv i forumet istället för att skriva te Erik varje gång...För mig kvittar de fullständigt me filmer och sånt där extra ändå om de är otroligt kul !!!

Varför inte ha 1 ansvarig för forumet som ser till att allt funkar

1 ansvarig för anmälan och så..

1 ansvarig för nyheter

1 ansvarig för tävlingar och poäng

1 ansvarig för filmer

1 ansvarig för filerna som laddas hem..

denna lista kan bli bra lång men ja vet att iaf 30-40 personer har nästan samma erfarenhet som Erik ändå om vi inte alla kan förklara med samma ord så alla förstår.... Jag vet inget problem jag inte stött på me rbr nu nästan (ändå om jag glömmer vad lösningen är jämt)


Du gör ett toppenjobb Erik,är de några ekonomiska bidrag så kan jag lova du har mitt stöd !


Ses i Laxå då jag kommer få se en fin 240 GrH på fin sladd (vilka är de?)
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Självklart ställer man upp och hjäper till
//Björn
User avatar
Christer Wallin
Posts: 114
Joined: 2007 Jan 04 10:06 am

Post by Christer Wallin »

Efter vad jag kan förstå så är pluginet öppnat för alla igen. :D
Jag kan inte kolla om det går eftersom jag gjort en donation och har kunnat köra en tid redan.Men vad jag kan se är det folk som inte donerat som har börjat köra igen.Ta och testa vetja.Se även länk till forumet.

http://rbr.onlineracing.cz/forum/viewtopic.php?t=370
Post Reply