SM/NM- Serien

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Roy Magnes wrote:
Erik Brodin wrote:Är du blind eller? Har minst 1 hjul i alla kurvor förutom vid 1.20..... vad ska man säga. Det är fan inte äns gening ju, har du aldrig varit på rally på riktigt eller? Där genar dom mycket mer som fan och till och med vi inom karting att i vissa kurvor har vi bara 2 hjul på asfalten...Bara jävligt dålig ursäkt Dennis för du inte kan köra ifrån en LADA ? Fatta att du inte är snabbast bara....

Vad har du för ursäkt att jag också är snabb på Australien och USA sträckor, kör jag mellan träden där ? :S

Att jag också är snabb i Frankrike och Tjeckien? Gör jag lika där, tar en annan väg i vägbyterna? 8) För det är inte bara på där det går "supergena" sträckor jag spöat dig Dennis..

Snackat med 5st grabbar här på forumet och dom tyckte min körning var helt OK ! Citerar vad en anonym sa "haha men du ha ju inte gjort nått speciellt mycket fel, värre de som kör 10 m bredvid vägen"
Kan vi holde sånt som dette til PM og MSN? Selv om det er greit å diskutere kutting trenger vi ikke all skitkastingen ved siden av... Takk :wink:
Bra Roy
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag kan iaf inte se att Broddan gör någon direkt alvarlig gening nånstans..
ok, det kanske är lite mycket på nåt ställe men inget som han verkar tjäna nåt på direkt..
och geningskontrollen i pluginet godkänner det ju så..

men vi kan göra såhär..
Broddan, du får en muntlig varning, håll hjulen på vägen i fortsättningen.
vid fler klagomål (som i fortsättningen sker via PM) så ber vi att få kontrollera alla repriser från de berörda sträckorna.

skitkastning undanber vi oss i denna tråden.
sånt kan tas via msn eller pm som roy sade.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Okidoki,Det var ju bara i en kurva och det var vid 1.20 så något specielt mycket behöver jag inte ändra på i körningen :)
User avatar
Robin Hallman
Posts: 155
Joined: 2009 Feb 21 8:34 pm

Post by Robin Hallman »

hoppade ut mitt på ss9 :? så nu ger jag fan i det här... :?
huvudsaken är att man får se en sladd
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Erik Brodin wrote:Okidoki,Det var ju bara i en kurva och det var vid 1.20 så något specielt mycket behöver jag inte ändra på i körningen :)
hehe jo nog var det lite mer, men vist hur många fler är det inte som genar,Men det du skriver att det genas även i riktiga Rally är nog inte riktigt med sanninge överstämande,Vist genar man även där men inte hur som helst, har kört Rally i ca 8 år o jag vågade sällan gena, för man vet aldrig vad som döljer sej i innern, Sen tycker jag att man inte behöver vara så jäkla kaksig utan det fins något som heter ödmjukhet (hoppas jag) Det kommer man långt med,
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Ja jag vet men det finns ett ordspråk också "den som ger får ta" och det var inte jag som "kastade pannkakan först".. Inom rally så genar man visst, Den värsta geningen jag någonsin sett är en gång i Sandviken då självaste Jonas Kruse kom först, då körde han en Focus. Han kom med alla fyra hjulen nere i diket och sedan fortsatte det att alla gjorde lika förutom RWD ekipagen... Sen inom VM har jag sett många gången där Loeb,Solberg och CO bara kör rakt över och skiter i vägen inom asfaltrallyn.

Detta är iaf min åsikt, nu siktar vi vidare till deltävling 2 ! Förövrigt har både jag och Dempa kommit över detta och det är inget emellan oss, det är bara chill :)
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

När kommer resultaten ?? :roll: :roll: :wink:
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Testrally - vi funderer litt på å ta med et par sprintrallyer ved siden av for å få en litt lenger sesong fram mot jul. Passordet er som vanlig bredsladd. Noe service mellom prøvene, samme prøve kjøres 3 ganger. Kom gjerne med kommentarer på om dette fungerer :)

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 404c924b24
"I love it when a plan comes together"
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Da har vi fått team kontrakt med Adapta ( Teamet til Mads Østberg ), Så vi kommer til og kjøre Subaru Impreza WRC S14 de to siste løpene i serien :smt114

Dette kommer til og bli HELT RÅTT :twisted:
/ / Wolden
Oyvind Andersen
Posts: 218
Joined: 2010 Feb 15 10:38 pm

Post by Oyvind Andersen »

Når går Rally Hedemarken, og når kommer resultatene fra forrige løp ??
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nu när första upplagan av SM/NM serien snart är avslutat så har jag lite funderingar inför framtiden.

som jag ser det så finns det iaf 2 vägar vi kan gå.

antingen fortsätter vi som första säsongen med kanske några små justeringar, eller så utvecklar vi det lite, och då är min tanke att vi gör om det till en nordisk S2000 serie.

dvs, vi kör alla SM och NM tävlingar (som körs i verkligheten altså) men med S2000 bilar.

jag tror det skulle kunna vara ett kul upplägg, men vad tycker ni?
det blir ju ingen bra serie utan att någon kör så jag vill gärna höra era åsikter.

ni kan kopiera in följande frågeformulär i erat svar och svara på så många frågor ni vill.

* Vad var bra och vad var dåligt med första upplagan?
* Skall vi fortsätta som tidigare eller utveckla serien?
* Vilka klasser vill du ha med? (max 4 pga administrativa skäl)
* Skall vi ta med någon tävling från utlandet? (asfalt?)
* Har du några övriga förslag?
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

* Vad var bra och vad var dåligt med första upplagan? Helt ok
* Skall vi fortsätta som tidigare eller utveckla serien? Utveckla
* Vilka klasser vill du ha med? (max 4 pga administrativa skäl) S2000/S1600
* Skall vi ta med någon tävling från utlandet? (asfalt?) helt ok
* Har du några övriga förslag?
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

N4 ska vara med IMO
Steve Røkland
Posts: 41
Joined: 2008 Mar 30 7:24 pm

Post by Steve Røkland »

Hva med og bruke klasse indelingen som er gjort i SM?

- Trimmat 4wd (WRC, A8)
- Otrimmat 4wd (N4, S2000)
- Trimmat 2wd (S1600, A7, A6, A5, H)
- Otrimmat 2wd (N3)
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Helt enig Steve :D
/ / Wolden
Post Reply