men seriöst!
är den som gör templates både vindögd och skelögd på en gång eller?
mer vriden template än fiesta s2k har jag nog inte sett...
ändå verkar det vara samma som gjort Fabian, och den är ju ganska bra.
får snart lust att fråga Robert om han kan börja göra templates till vissa bilar så vi svenskar får RIKTIGA templates! (ja, jag håller Fiesta ST och Volvo 242 som de överlägset bästa templatsen hittils)
Läste på BHM att Garyson uppmanat folk att vänta på InitialD's modell av Fiestan istället eftersom han själv inte tänkte göra klart sin. Bara det att InitialD nu lagt ner arbetet p.g.a. tidsbrist. Frågan är om Garyson kommer fortsätta nu eller ge tillåtelse till någon annan att göra klart den (det främsta som behöver arbetas vidare på är väl egentligen fysiken?).
edit: Nu läste jag att Garysons Fiesta tydligen finns med i senaste uppdateringen av RSRBR, så kanske finns det hopp ändå då? Visserligen lär väl fysiken modifieras och sådär för tjeckiska pluginet men det brukar väl inte orsaka några problem mer än att man får vänta lite längre?
Uppdaterad version av fysiken uppe idag, missljudande transmissionen har till största del fixats. För mig låter det bra upp till femman, då börjar det tjuta i högre pitch, som jag är van vid att det gör när man kommer uppåt femman-sexan, inget konstigt med det i sig, men sen försvinner det igen när man växlar upp till sexan. Inget man inte kan leva med dock, sen är den väl fortfarande inte 100% färdig heller.
Växellådsljudet i spelet genereras utifrån hur man i fysiken ställt de olika växlarna. Ju fler tänder man har på dreven desto högre pitch blir det i ljudet eftersom fler kuggar slår mot varandra på samma tid. Ställer man in "overkliga" drev bara för att träffa ett exakt specifikt utväxlingsförhållande, alltså med fler tänder än vad som på riktigt skulle vara rimlgt , får man alltså ett lika orimligt ljud. Det var något jag upptäckte när jag jobbade med fiestan, där 5ans växel har tätare kuggar och därmed tjuter lite mer än övriga växlar.