SS Sumburk - Rally Bohemia

Nya eller gamla sträckor / texturer
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

SS Sumburk - Rally Bohemia

Post by Tommie Lindberg »

Ny sträcka på 12,4 km. Release datum 14 mars :D till enbart det tjeckiska pluginet, och kommer bara vara tillgänglig online precis som med Hradek-Liptakov sträckorna.
Ser ut att vara ganska smal väg, men ändock jämnt och fint underlag :) Och vilken grafik :shock:

[youtube][/youtube]
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Verkar vara krävande för mindre kraftfulla datorer, men herrej***ar vad snyggt det verkar vara!
Image
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Ser mycket lovande ut och det är kul att det fortfarande finns folk som gör nya sträckor till spelet, men för min egen del så hade jag nog hellre sett lite nya grussträckor, Dom som finns börjar bli väl tradiga tycker jag.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Fredrik Wengberg wrote:Ser mycket lovande ut och det är kul att det fortfarande finns folk som gör nya sträckor till spelet, men för min egen del så hade jag nog hellre sett lite nya grussträckor, Dom som finns börjar bli väl tradiga tycker jag.
Håller med!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Johan Gustavsson wrote:
Fredrik Wengberg wrote:Ser mycket lovande ut och det är kul att det fortfarande finns folk som gör nya sträckor till spelet, men för min egen del så hade jag nog hellre sett lite nya grussträckor, Dom som finns börjar bli väl tradiga tycker jag.
Håller med!

Lite Svenska o Finska grus ss skulle sitta fint
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

Ulf Carlsson wrote:
Johan Gustavsson wrote:
Fredrik Wengberg wrote:Ser mycket lovande ut och det är kul att det fortfarande finns folk som gör nya sträckor till spelet, men för min egen del så hade jag nog hellre sett lite nya grussträckor, Dom som finns börjar bli väl tradiga tycker jag.
Håller med!

Lite Svenska o Finska grus ss skulle sitta fint
problemet är nog inte att det inte finns folk som gör grus ss det är där i mot att de inte kan få checkerna att vilja ha med de. det är min teori.. vet inte fall jag har rätt eller fel ?
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

I RBR är det ju många fler grus SS är annat.
Så det är kanske naturligt att det blir asfalt för de nya SS:n.
Dock kan det tyckas, att de grus som finns idag, är väl genomkörda.
Jag körde första gången genom de "nya" asfalt SS:n, vilken kick man fick,
då allt var nytt och var tvungen verkligen att lyssna på noterna. Mycket realistiskt. Även om rally gubbarna har kört genom SS i förväg för att kunna skriva noterna IRL. Tummen upp för dessa nya SS. Lite OT. :wink:
Nu skall jag leta efter rallyn med de nya SS:n.
Bra info här om nya SS.
Jag har en burk som inte är up-to-date. Spännande att testa ovan SS, när de släpps.
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

finns att ladda ner som testversion på CZ sidan nu

//Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Christer Vestlund wrote:finns att ladda ner som testversion på CZ sidan nu

//Christer
Typiskt att man inte är hemma och kan testa...
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Två testtävlingar med nya sträckan. Dock kan bara de som donerat till pluginet köra testversionen såvitt jag fattat.. Nån som testat?

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... a2f253771f

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... 87528306cb
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Körde båda rallyna.. Har ej donerat en krona :roll:
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

har testat och donerat alla mina kronor :shock:

Sträckan kommer att bli grymm när man lärt sig den. Noterna är inte bra än så ta det lungt för det kommer riktiga indian överfall. Fästet varierar över sträckan, det kommer ni att MÄRKA :D. Det finn ej ett riktigt slut på sträckan i nuvarande version.

//Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Christer Vestlund wrote: Det finns ej ett riktigt slut på sträckan i nuvarande version.
Det trodde jag med, men på fjärde ( :shock: ) försöket hittade jag målet.. Den där Octavian som står parkerad mitt på vägen när man tror man är imål, det går att klämma sig förbi den på höger sida och köra 150-200 meter till så finns målet där :lol: Vet inte om den ska simulera ett tekniskt haveri eller nått sånt, kanske försvinner den i den slutliga versionen
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Hur är asfalten då? Vestlund skrev ju om varierande fäste. Men är den slät, eller hoppig?

Noter som nte rktigt kommer i tid va jag förstår.

Jag är ju nyfiken, men inte hemma än så jag kan inte provköra tiktigt än.
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Sträckan är mycket mer krävande för datorn än alla andra sträckor, mitt gamla grafikkort klarade inte av den så bra.
Post Reply