RSRBR 2010

Saker som har med spelet att göra men som inte passar in i ovanstående
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

det går inte att instalera detta då jag har vista som skriker om att jag redan har en rbr instalation på datorn tyvärr gåt dret inte att styra instalationen till en annan disk eller mapp heller ....... lite surt att behöva av instalera och instalera om rbr varje gång man ska spela dom olika !!

eller finns det ngn annan lösning på detta problemet ??
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Nu funkar alt för mej Förutom att jag inte kan lägga in sista uppdateringen,
Då får jag upp detta,?????????????????
Attachments
rbr uppdatering.JPG
rbr uppdatering.JPG (6.06 KiB) Viewed 4403 times
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Kommer att lägga upp ett test Rally med RBR2010 i eftermiddag. Meddelar här vilken tid det startar,
User avatar
Christer Wallin
Posts: 114
Joined: 2007 Jan 04 10:06 am

Post by Christer Wallin »

Ulf Carlsson wrote:Kommer att lägga upp ett test Rally med RBR2010 i eftermiddag. Meddelar här vilken tid det startar,
Har lagt upp ett testrally som startar 15.00.Blir lite varierande underlag som man kan prova,även någon mörkersträcka.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Christer Wallin wrote:
Ulf Carlsson wrote:Kommer att lägga upp ett test Rally med RBR2010 i eftermiddag. Meddelar här vilken tid det startar,
Har lagt upp ett testrally som startar 15.00.Blir lite varierande underlag som man kan prova,även någon mörkersträcka.
Kan inte du Christer, skriva lite här hur man installerar allt, så slipper vi en massa frågor. Blir lite lättare för oss andra då. Vilken ordning mm. :wink:
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

RSRBR10->Car Pack Complete->Update01
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

Torbjörn Eriksson wrote:det går inte att instalera detta då jag har vista som skriker om att jag redan har en rbr instalation på datorn tyvärr gåt dret inte att styra instalationen till en annan disk eller mapp heller ....... lite surt att behöva av instalera och instalera om rbr varje gång man ska spela dom olika !!

eller finns det ngn annan lösning på detta problemet ??
ta skivan stoppa in i datorn. installera i typ dokuments och installera rsrbr.. problemet är att den vill inte installera rsrbr om det är kopia på rbr eller om det installerades på C:\Program Files. så gör det. i värsta fall får du göra en kopia på det rbr du redan har och lägga i en ny mapp för att sedan kunna installera av orginalet då det inte går att installera rbr 2 gånger på samma dator :P säg till om du inte fattar xD
User avatar
Christer Wallin
Posts: 114
Joined: 2007 Jan 04 10:06 am

Post by Christer Wallin »

Kan inte du Christer, skriva lite här hur man installerar allt, så slipper vi en massa frågor. Blir lite lättare för oss andra då. Vilken ordning mm. :wink:[/quote]

Ok,ska försöka.
Först av allt så krävs en ren installation av rbr-spelet med patch 1.01 och 1,02 inlagda ,alltså inga kopior av spelet,däremot kan man ha flera kopior som man spelar tjeckiska pluginet på.Som Rasmus skrev så går det inte att installera rbr-spelet mer än en gång på samma dator.Vill ni inte avinstalera spelet som ni har tjekiska pulginet på så flytta det tillfälligt till en exstern hårddisk och installera ett nytt spel.
Ladda ner RSRBR 2010 här
http://forum.rallyesim.fr/viewtopic.php?f=349&t=3022
och installera detta.
Ladda sedan ner car pack här
http://forum.rallyesim.fr/viewforum.php?f=350
Välj vilken av dessa du vill ha,bäst är att välja alla bilar om man har plats.
Ladda sedan ner ev updates,finns bara en än så länge.
http://forum.rallyesim.fr/viewforum.php?f=351

Nu ska man ha fått två ikoner på skrivbordet,en med RScenter2010 och en med Lancuer d` Ad d on.
Klicka på RScenter2010 ikonen,nu kommer man till huvudrutan för moden.
Vill man bara spela själv trycker men på"play alone".
Vill man köra online tävligar så ska man registrera sig i rutan "Registration RSRBRLive 2010".
Har man registrerat sig ska nummer, login och passworld stå i rutorna uppe till vänster.
Är man registrerad och vill köra tävlingar trycker man på någon av knapparna "Public Sessions" eller "Championships".
Public sessions är tävlingar som vem som helst som är reggad kan lägga upp.Dessa startar på en utsatt tid som han som gjort tävligen bestämt.Dessa finns i rutan "at the moment" som kommer upp när man tryckt på knappen Public sessions.Vill man köra någon av tävligarna så trycker man på knappen "Start online sessio" och enny ruta öppnas där man kan makera de rally man vill köra och sedan trycka enter.
Chapionships tävlingar funkar lika dant med skillnaden att dessa tävlingar ligger uppe en vecka i taget.När man logar in på en sådan tävlig så startar den 5 min efter man har loggat in.Champinshipstävlingar finns hur många som helst brukar komma upp roadbook för tävlingen nägra veckor innan.Allt detta finns att se på hemsidan här.
http://x.rallyesim.com/
Blev en himla massa fakta på en gång.Ni får höra av er till mig på msn rally_walle@hotmail.com med fler frågor så ska jag försöka besvara dem där.

Kolla även här.
http://forum.rallyesim.fr/viewtopic.php?f=348&t=2985
http://forum.rallyesim.fr/viewtopic.php?f=348&t=2987
http://forum.rallyesim.fr/viewtopic.php?f=348&t=2986
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Hej!

Jag har nu fått igång spelet, men vet inta vad jag gör för fel för min profil sparas inte,Jag måste ändra inställningarna för ratten bl.a varje gång jag startar spelet.Sen undrar jag om jag kan använda mina setuper som jag gjort och var lägger jag in dom i så fall? I Saved Games mappen som vanligt eller?, Hur vet jag vilken slot jag skall ha på filerna, finns ju en jädra masa bilar i spelet?

Tacksam för svar.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Fredrik Wengberg wrote:Hej!

Jag har nu fått igång spelet, men vet inta vad jag gör för fel för min profil sparas inte,Jag måste ändra inställningarna för ratten bl.a varje gång jag startar spelet.Sen undrar jag om jag kan använda mina setuper som jag gjort och var lägger jag in dom i så fall? I Saved Games mappen som vanligt eller?, Hur vet jag vilken slot jag skall ha på filerna, finns ju en jädra masa bilar i spelet?

Tacksam för svar.
Har gjort ett litet test Rally som startar 18,00
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Är det någon som vet om det går att lägga upp rallyn som är öppna flera dagar.???
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Hur i bängen registrerar man sig? Vet inte om jag gör något fel men när jag skriver in ett namn jag vill ha och ett lösenord och väljer siffra så står det att nummret redan är upptaget.Har provat en jävla massa men blir samma sak.

Hjälp fort snälla.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Fredrik Wengberg wrote:Hur i bängen registrerar man sig? Vet inte om jag gör något fel men när jag skriver in ett namn jag vill ha och ett lösenord och väljer siffra så står det att nummret redan är upptaget.Har provat en jävla massa men blir samma sak.

Hjälp fort snälla.
Skrolla ner på listan o prova med ett högt nr, jag fick ta 9893
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Fredrik Wengberg wrote:Hur i bängen registrerar man sig? Vet inte om jag gör något fel men när jag skriver in ett namn jag vill ha och ett lösenord och väljer siffra så står det att nummret redan är upptaget.Har provat en jävla massa men blir samma sak.

Hjälp fort snälla.
Man behöver inte fylla i nummer. Det gjorde inte jag o de funkade ändå!
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Hasse Onkamo wrote:
Fredrik Wengberg wrote:Hur i bängen registrerar man sig? Vet inte om jag gör något fel men när jag skriver in ett namn jag vill ha och ett lösenord och väljer siffra så står det att nummret redan är upptaget.Har provat en jävla massa men blir samma sak.

Hjälp fort snälla.
Man behöver inte fylla i nummer. Det gjorde inte jag o de funkade ändå!
Fick du ett automatiskt då ??
Post Reply