Seriens framtid.... en viktig tråd.

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hmm Det finns ett talesett som heter Man ska ej kasta sten i ett glashus

Andreas det är kanske bra att du "ryter till" men kollar man igenom
trådarna så har du kommit med många olika förslag hur vi ska göra
med vår serie. Jag ser inga fel i att diskutera detta eftersom många har olika
åsikter om allt. Och sen var inte Erik aktiv så det kanske spårade ur lite ibland.
Så tagga ner lite va :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Ska fundera igenom det här! Men först kör vi igenom Back-SM innan jag tar på mig något annat. Om det nu blir något.
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

låter bra hasse :)

jag kan hjälpa till med uppladdning av rallyn om du skulle behöva hjälp med det
där emot e ja inte så haj på exel som nog är det smidigaste programmet för att knåpa ihop resultat listor men om du inte får i hop folk som kan sin sak så kan jag även hjälpa till med ngn klass resultalistor fast jag får ta det med papper å penna å lägga in det "manuellt" i word eller liknande....
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Personligen tycker jag att Kenneth skulle sköta hemsidan till serien. Han kan ju det där med hemsidor bra och så har han riktiga anmälnings listor mm.
Så kan andra sköta upplägg av tävlingar och redigera listorna klart. så går det snabbare för den som sköter hemsidan.......
Just nu vet jag ingen annan här som är bättre. Förutom Erik då
:!:
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Jag har lämnat förslag till Hasse att jag tar och kör igång serien lite lätt tills hasse är klar med back sm..

det jag vill veta då är vilka som ställer upp och samanställer resultaten för de olika klasserna (skriv ner namn och vilken klass ni vill skriva resultat för i denhär tråden, tar själv hand om N4)

sedan söker vi också någon som kan tänka sig att klippa ihop lite filmer från tävlingarna.

formatet vi tänkte oss är topp 3 i respektive klass från 2-3 av sträckorna (beror på hur många sträckor det blir)
eventuellt med lite intervjuer från segrare osv om nån orkar med det.

max längd på filmerna är 30min, men minst 15 min.
ungefär samma format som Viasat´s sändningar från Rally SM

http://www.sportinformation.com/Article ... icle=16609
under "sportinfo" i videorutan till höger finns några viasat sändningar från rally sm om ni vill kolla och inte har kanalen själva.

viktigaste är att ni kan filma med så hög kvalitet som möjligt..
och gärna ingen widescreen skärm eftersom rbr helt saknar stöd för det.
möjligen kan det vara ok om ni kan skala om videon från 16:9 format till 4:3 format.. men blir nog bäst om man filmar i rätt format från början.
Roy kunde tänka sig hjälpa till om ni får problem, men han ville inte göra filmerna själv.

hur tycker ni detta låter?
kom med kommentarer och som sagt, anmälan till resultatgruppen och filmteamet vill jag ha i denna tråden.
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Det låter kanon Andreas :wink: . Om vi nu kommer köra med förra säsongens klasser kan jag tänka mig att sköta resultaten i WRC 1 klassen. Jag är ganska van vid att jobba med exel så det ska nog inte vara några problem. Men däremot vet jag inte hur jag ska kunna lägga upp resultaten så att alla kan se det.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Andreas Karlsson wrote:Jag har lämnat förslag till Hasse att jag tar och kör igång serien lite lätt tills hasse är klar med back sm..

det jag vill veta då är vilka som ställer upp och samanställer resultaten för de olika klasserna (skriv ner namn och vilken klass ni vill skriva resultat för i denhär tråden, tar själv hand om N4)

sedan söker vi också någon som kan tänka sig att klippa ihop lite filmer från tävlingarna.

formatet vi tänkte oss är topp 3 i respektive klass från 2-3 av sträckorna (beror på hur många sträckor det blir)
eventuellt med lite intervjuer från segrare osv om nån orkar med det.

max längd på filmerna är 30min, men minst 15 min.
ungefär samma format som Viasat´s sändningar från Rally SM

http://www.sportinformation.com/Article ... icle=16609
under "sportinfo" i videorutan till höger finns några viasat sändningar från rally sm om ni vill kolla och inte har kanalen själva.

viktigaste är att ni kan filma med så hög kvalitet som möjligt..
och gärna ingen widescreen skärm eftersom rbr helt saknar stöd för det.
möjligen kan det vara ok om ni kan skala om videon från 16:9 format till 4:3 format.. men blir nog bäst om man filmar i rätt format från början.
Roy kunde tänka sig hjälpa till om ni får problem, men han ville inte göra filmerna själv.

hur tycker ni detta låter?
kom med kommentarer och som sagt, anmälan till resultatgruppen och filmteamet vill jag ha i denna tråden.
Låter kanon, men istället för att ha fyra stycken som vill ta hand om resultaten till WRC och ingen till dom andra klasserna, så kan dom som har tid och ork säga att dom är intresserade så får dom ta den klass dom blir tilldelade. Och då helst inte den klassen dom själva kör. Hade gärna hjälpt till, men jag har inte tid bland allt jobb, sonen, hunden, bilarna och sambon :?
Yokohama Motorsport
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Då är det kanske inte så lämpligt att jag sköter resultaten i WRC klassen. Eftersom jag troligtvis kommer köra i den klassen.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

anders, Hasse skrev i en annan tråd vilka klasser som skulle gälla...
Hade tänk mig så här om det passar.
WRC - 03 och nyare
Nat Spec 4wd - 02 och äldre + A8
N4 - Alla Lancer o Imprezor
JSM - s1600 + A6
GrH - Volvo, Lada och Renault

För övrigt samma regler som Erik hade i våras
själv lär jag nog köra i WRC klassen..
och göra resultat för N4 som sagt...
ser gärna att folk tar hand om de andra klasserna...
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Jag kan ta en klass, spelar ingen roll vilken, men kommer nog köra S1600 själv så kanske inte den då.. vad nu det skulle spela för roll =P
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Tommie Lindberg wrote: vad nu det skulle spela för roll =P
Det jag tänkte på är att motivationen kanske försvinner om man sitter och räknar ihop poäng till klassen man kör i och själv blir poänglös. Men det där får ni bestämma själva... :)
Yokohama Motorsport
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

Det är lite dåligt med frivilliga.......

så jag kan ta på mig sammanställningen av en klass spelar ingen roll vilken men jag kommer själv att åka Lancer Evo 6.5 GrA

kan som jag tidigare har sagt hjälpa till med rallyn

Om jag nu ska hjälpa till så kan den som nu blir ansvarig skicka mig ett pm just nu känns allt lite rörigt ang serien :(
User avatar
Petter Olsen
Posts: 140
Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm

Post by Petter Olsen »

Vet ikke om jeg tar på meg for mye, men jeg kan prøve og ta "volvo"-klassen.
Jag kan lære meg excel, så det blir ikke noget problem.
Jeg har virkelig lyst til å få igang serien igjen, og kan gjerne se om jeg får tid til litt ekstra arbeid av og til. Denne serien må inte dø ut
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

resultatet måste självklart inte göras i excel, även om det är ganska enkelt.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Andreas Karlsson wrote:resultatet måste självklart inte göras i excel, även om det är ganska enkelt.
Ja gör mina i WORD. Kan inte excel än riktigt bra. :?
Post Reply