Seriens framtid.... en viktig tråd.

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Seriens framtid.... en viktig tråd.

Post by Andreas Karlsson »

Nu har jag suttit och blivit lite irriterad här..
först och främst så sitter alla och käbblar om hur reglerna i "huvudserien" skall vara.
sedan när Erik bestämmer sig för att lägga av så är det ingen som reflekterar över det utan käbblet fortsätter.
när sedan Hasse Onkamo kom med förslaget att han tar över serien om han bara får lite hjälp med att hålla koll på resultaten för respektive klass så är det ingen som vill hjälpa till med det.
men starta en massa egna småserier det kan ni göra?

så jag ställer frågan rakt ut..
vill ni köra och ha en ordentlig SM serie eller vill ni hålla på och käbbla och köra era egna rejs?
är det verkligen INGEN som kan tänka sig att offra "sin" lilla serie för att hjälpa till med huvudserien istället?

tex
ni kör nu en 2WD serie, varför då inte ta och skippa den och hålla koll på alla 2wd bilar i huvudserien istället?
samma gäller ju de andra klasserna också.

är det så att ingen vill hjälpa till om ni inte får exakt de reglerna NI vill ha så tycker jag att vi helt lägger ner hela denna serien med forum och allt. då är RBR serien död.

det jag ser framför mig vad gäller svenska RBR serien (kallar den för SM serien) är att vi har 1 "general" som har slutordet vad gäller regler, tävlingar osv..
det kan vara en post som växlar vid varje ny säsong, eller så har vi samma hela tiden, det spelar ingen roll egentligen.
generalen har då veto vad gäller reglerna, och det han sagt gäller, det är det som gäller, punkt!
sedan har vi en grupp som stöttar generalen och sköter resultat osv..
om någon inte kan någon tävling av någon anledning så hoppar någon annan in den tävlingen...

jag vill iaf se en grupp på kanske 5-6 motiverade personer som anser sig ha tiden att sköta tävlingar, resultat osv.
+ generalen då.
generalen kan ju givetvis ha hand om resultaten för någon klass också om han vill.
men i övrigt så har han huvudansvaret för hemsida, forum osv (han bör altså ha lite erfarenhet av sådant)

de jag ser som tänkbara kandidater för att vara serie generaler är de som har stora serier nu, Hasse Onkamo och Kenneth Nyström tex.
vi kan ha omröstning om ni vill och om det finns fler kandidater.
vet att Jim Hjerpe hade anmält intresse att ta över efter Erik också.
jag själv är inte intresserad av att vara serie general, men jag kan hjälpa till med resultaten för någon klass..

det jag vill få fram är iaf..
sluta käbbla och ta tag i det istället om ni vill köra en ordentlig SM serie.
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Jag ställer upp ! Jag lägger rbr ratten på hyllan ett tag men resultat och annat kan jag hjälpa till med .
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Vi kan använda reglerna från förra säsongen, dom funkade bra. (Fast tvånget att ladda upp repriser kan man ju skippa, det är bara extrajobb. Pluginet kollar fysiken, så just den delen är överflödig.)

Om det nu visar sig att det bara finns en som är villig att ställa upp som "general" så är det bara att låta den personen ta på sig det. Finns det flera så SKA vi ha omröstning.
Yokohama Motorsport
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Tycker nog det är bättre med Hasse som general än mig, då jag helt enkelt tror att han är bättre lämpad.

Jag har tagit på mig resultaten för en klass.
Plus att jag kan ta något mer, t.ex. forum biten, där jag har lite ideér om hur det skulle kunna se ut. Men det är ju nåt som den nya generalen får dirigera ut.
// Jim Hjerpe
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Jag har också erbjudit mig till Hasse att ta hand om resultat för en klass.
User avatar
Christer Wallin
Posts: 114
Joined: 2007 Jan 04 10:06 am

Post by Christer Wallin »

Bra att du ryter till Andreas.Jag tycker vi har fått ett kanonerbjudande av Hasse,det är väl inget att tveka om.Han har ju visat att han inte bara är en duktig chaufför utan också en bra administratör (Back-SM).Vi kan ju inte hålla på och ha "Polsk riksdag"om klasser och tävlingarnas upplägg hur länge som helst.Förslaget på klassindelning som han lagt fram ser bra ut,inget kommer att passa alla,det är bara att gilla läget eller låta bli att köra serien.

Givetvis är jag beredd att ställa upp och hjälpa till med resultat eller någon annan uppgift.
Last edited by Christer Wallin on 2009 Oct 14 9:08 pm, edited 1 time in total.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Hasse sade till mig en stund innan jag startade den här tråden att han inte tänker köra SM serien eftersom ingen erbjöd sig att hjälpa till.
förhoppningsvis går det övertala honom att göra ett försök iallfall, men då får folk fan reagera och ta på sig lite ansvar om nåt skall hända.

så jävla mycket arbete är det inte att skriva ihop en resultat tabell.
finns ett fint program som heter Excel som jag tror de flesta kan iaf de mest grundläggande delarna av, och det räcker för att kunna knåpa ihop en tabell.

jag har redan förberett så jag skriver bara ner poängen för respektive förare så plussas allt ihop automatiskt.

jag tror det saknas 2 man som skriver ner resultaten..

som sagt, jag börjar bli skapligt irriterad på det jäkla gnällande som är här ang vilka regler vi skall ha, hur långa tävlingarna skall vara, vilka bilar som skall vara med och femtioelva andra skitsaker.
har vi ingen som driver serien är det skit samma vilka regler som gäller, vi kan inte köra ändå.

men så är det ju..
alla vill köra, ingen vill ta nåt ansvar.
men gnälla det går bra.

nu vet jag att detta också är lite gnäll, och nån kanske frågar varför jag inte tar tag i serien själv.
men som jag skrev i första inlägget så är jag inte intresserad av att vara serie general, men jag kan hjälpa till med resultaten.

så, frivilliga, bara att kliva fram.
ingen mening att sitta och vänta på Eriks beslut, han har ju redan sagt att han lägger av.
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Jag ställer gärna upp :) . Om det behövs kan jag tänka mig att sköta resultaten i någon utav klasserna. Det är inga problem :wink: Vi kan ju bestämma senare vilken klass som jag ska ta.

Just nu vill man ju bara att serien ska kunna dra igång så snabbt som möjligt
:wink:
Om vi bara lyckas få ihop några stycken som sköter resultatlistorna och en som lägger upp tävlingarna ska nog serien snart kunna dra igång :wink:
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Andreas Karlsson wrote:Hasse sade till mig en stund innan jag startade den här tråden att han inte tänker köra SM serien eftersom ingen erbjöd sig att hjälpa till.
????? I den tråden Hasse skrivit sitt erbjudande om att ta över skrev han att han ville ha 4 st som hjälpte till med resultat. Du själv Andreas och Jim hade svarat i tråden och jag själv har skickat ett pm till Hasse om att jag skulle ta på mig en klass.. Då fattades det ju bara en person? Det borde väl inte varit några svårigheter att lösa.. I denna tråden skriver ju Persson, Wallin och Lindbladh dessutom att de kan hjälpa till.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, vi får se vad som sker.
Hasse sade iaf på MSN att han tyckte intresset för att hjälpa till varit dåligt.
iofs nämnde han också nånting om att kanske driva en SM serie efter han är klar med Back SM, men det är ju ett tag kvar dit.
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

Tommie Lindberg wrote:
Andreas Karlsson wrote:Hasse sade till mig en stund innan jag startade den här tråden att han inte tänker köra SM serien eftersom ingen erbjöd sig att hjälpa till.
????? I den tråden Hasse skrivit sitt erbjudande om att ta över skrev han att han ville ha 4 st som hjälpte till med resultat. Du själv Andreas och Jim hade svarat i tråden och jag själv har skickat ett pm till Hasse om att jag skulle ta på mig en klass.. Då fattades det ju bara en person? Det borde väl inte varit några svårigheter att lösa.. I denna tråden skriver ju Persson, Wallin och Lindbladh dessutom att de kan hjälpa till.
jag kan med hjälpa till no problemos
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Re: Seriens framtid.... en viktig tråd.

Post by Rasmus Harrström »

Andreas Karlsson wrote: ni kör nu en 2WD serie, varför då inte ta och skippa den och hålla koll på alla 2wd bilar i huvudserien istället?
samma gäller ju de andra klasserna också.
jag startade serien pga: rbr serien var det sommar uppehåll..
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

det var ett exempel, ta inte illa upp...
finns ju dessutom andra som kör "2wd" serier ;)
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Det är ju sex race kvar i Back SM. Dvs att det kommer dröja ca 6 veckor innan rbrserien kan börja. Som det är nu verkar det ju som att serien skulle kunna börja när som helst. Det är ju bara frågan om vem som kan lägga upp tävlingarna. Just nu är vi väll tillräckligt många för att kunna sköta resultatlistorna ?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag skrev en sammanfattning på hur jag ser det i denna tråd:
http://www.rbrserien.se/forum/viewtopic.php?t=2582
Post Reply