Ersätta standardsetups

Hur ställer man in bilen
Post Reply
Johan Sälgström
Posts: 68
Joined: 2009 Aug 05 10:14 am

Ersätta standardsetups

Post by Johan Sälgström »

Man kan ju ersätta defaultsetuperna för varje bil genom att pilla i physics.rbz, någon som vet om detta skapar konflikter med pluginet eller om det funkar?
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Av vad jag kan förstå så: ändrar du någonting annat än det du kan ändra när du är i spelet så får du prob med pluggin sidan.
Du har en text fil med i varje bil som anger innom vilka värden du ska hålla dig.
Börjar du pilla med tex. tyngdpunkt eller max varvtal och liknande som inte går att ändra under "tune car" i spelet så får du tidstillägg eller helt enkelt inte starta. Som du kanske upptäckt så går det inte att starta med asf. setup på en grus SS och det beror just på grund av det att du är utan för "limits" på vissa värden då.

Det du kan göra är att du skapar tre grus setups, klipp ut och spara. Gör sen tre asf. setups och klipp ut. Sen är det bara att lyfta in dom set ups du behöver för en viss tävling. Kom bara ihåg att hålla koll på att du inte har två setups med samma nr. Översta heter alltid noll...
Hellre dö än fega
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Micael Eriksson wrote:Det du kan göra är att du skapar tre grus setups, klipp ut och spara. Gör sen tre asf. setups och klipp ut. Sen är det bara att lyfta in dom set ups du behöver för en viss tävling. Kom bara ihåg att hålla koll på att du inte har två setups med samma nr. Översta heter alltid noll...
Man kan ha ALLA setuper inne spelet. Döp dom t ex slot0, slot1, slot2, slot3, slot4, 0sv, 0sv. Det funkar på pluginet att gör så, tror jag har femton olika setuper till lancern inlagda i spelet... Det funkar dock inte offline i t ex "quick rally" om man ska fixa med setupen. Men då är det bara att ändra numret från t ex slot6 till slot0, 1 eller 2.
Yokohama Motorsport
Post Reply