Connection failed

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Post Reply
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Connection failed

Post by Anders Lindbladh »

Har fått ett litet problem. Varje gång när jag har loggat in på pluginet online och sedan ska gå in för att se vad det är för tävlingar som är uppe står det "connection failed". Någon som vet vad det kan vara för fel ?
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

antaglingen att du inte har kontakt med internet
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Jag har kollat det också, jag har precis installerat om rbr och lagt in online pluginet och all det andra med det hjälpte ändå inte. Men jag är 100 % säker på att jag är ansluten till Internet annars hade jag inte kunnat gå ut på Internet över huvudtaget. Man får hoppas på att det löser sig.
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

Brukar få lika lite då och då men tar då try again så funkar det
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Okej , men jag har testat det också men det händer ingenting.
Johan Sälgström
Posts: 68
Joined: 2009 Aug 05 10:14 am

Post by Johan Sälgström »

Låter som att windows eller något virusprogram/brandvägg/liknande fått för sig att blockera RBR's internetaccess. Om du går in i kontrollpanelen/Nätverk blabla/windows-brandväggen så kan du kanske testa att lägga till RBR som undantag, annars får du försöka leta runt själv beroende på vilken övrig mjukvara du kan tänkas ha.
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Okej, jag ska testa det :wink: . Tack för tipset :wink:
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Jag testa att göra så som du sa men det fungerar ändå inte. Det kan inte ha att göra med om UAC är avstängt ?
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

Anders Lindbladh wrote:Jag testa att göra så som du sa men det fungerar ändå inte. Det kan inte ha att göra med om UAC är avstängt ?
det har jag avstängt och det funkar bra
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Jag har lyckats lösa problemet nu :wink: . Men tack för tipsen.
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

om du vet skriv hur du gjorde! kanske kommer folk med liknande problem :P
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Det är lite svårt att förklara. Men det var så här att jag lanade med en kompis i helgen, och det måste varit då som problemet uppstod. Fast jag märkte inget förens när jag kom hem dagen efter och skulle köra rbr online. När jag hade skrivit in mina inloggningsuppgifter och tryck enter stod det Connection failed. Då tänkte jag att det kanske bara var något tillfälligt, men det var samma sak när jag testade senare på kvällen också. Dagen efter märkte jag att jag inte kunde logga in på msn heller. Det kom upp en ruta där det stod att jag inte kunde logga in på msn för tillfället. I rutan stod det också att jag kunde reparera felet. När jag hade reparerat stod det att det var nått som hette "proxy". Det ska tydligen ha nått med Internet att göra. Men är inget som jag känner till. Efter det funkade det att logga in på msn, och även att köra rbr online. Så om det är någon som får detta problemet så är det bara att försöka logga in på msn och när det då inte går så väljer ni att reparera felet. Sen funkar både msn och rbr utan några som helst problem :wink:
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Nu har jag samma prob, men det funkar att logga in på msn.......får bara upp medellande att conections faild..... Nån som har nåt förslag på vad jag kan kolla, allt ovan är checkat och i sin ordning....
Hellre dö än fega
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Såg det, men tack ändå
Hellre dö än fega
Post Reply