Schumacher is back!!

Allt som inte har med spelet att göra
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Anders Alm wrote:Jag tillhör den skara som tappade intresset för F1 när Schumi slutade att köra. Schumi var o är säkert det fortfarande en så otrolig tävlings människa
att han tyvärr gick över gränsen ibland , det kan nog vi nog alla vara överäns om :roll: eller Kenneth :P
Tyvärr har jag ingen ny favorit i F1 då jag tycker alla som kör nu är väldigt bleka o tråkiga jämnfört med den "stora" Schumi :wink:
Nej det är svårt att hitta nå ny favorit, det är ju ingen som sticker ut i mängden direkt....

men dom situationerna som alla pekar ut och kallar fusk är ju inte så självklara som många vill ha det till! ni vet inte om han gjorde det med flit eller hur! och när man ser repriserna så är det inte 100% säkert heller....

tänk er själv om ni sitter där, ibland har dom inte änns 1 sekund på sig att ta beslut utan det går på instinkt! och då händer sånna här raceincidenter som det normalt heter då vanliga förarna är inblandad.


jag tycker personligen att kvalet i monaco är det som var värst men som sagt bara schumacher vet till 100% vad som hände!


synd att dom har förbjudit tankningar nästa år, då har ju alla samma strategi. där försvann den spänningen...


Läste att Jack Villeneuve försöker få en styrning nästa år =) han skulle ju bara skämma ut sig ännu mer....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Kenneth Nyström wrote:Läste att Jack Villeneuve försöker få en styrning nästa år =) han skulle ju bara skämma ut sig ännu mer....
Vem vet.Han kanske kommer vara duktig ? =)
Fredrik Arbegard
Posts: 31
Joined: 2007 Jan 16 8:48 am

Post by Fredrik Arbegard »

Jaques gick från Indycar till F1 och spöa Schumacher redan under sin andra säsong, det är inte fy skam det.
Sedan när regeländringarna kom 98 och Williams tappade så gjorde Jaques några tveksamma stallbeslut det kan jag hålla med om.
Jag skulle själv vilja se Montoya i F1 igen eller Sato.
Dessa två var friska fläktar vågade köra hårt och satsa, även om det ibland gick helt fel.
Nu finns det ingen frisk fläkt i F1...
Ole Marius Myrvold
Posts: 104
Joined: 2008 Jun 25 4:17 pm

Post by Ole Marius Myrvold »

Schumacher innrømmet jo i 98 at han prøvde å kjøre på Villeneuve i 97 så Villeneuve ikke skulle vinne mesterskapet.

I 94 så var det en race-incident.

02,- Montoya ga Schumacher nok plass til at han kunne ha bilen på banen og ikke være borti Montoya.

06 har jeg ikke peiling på.

09,- vent å se!:)
Ole Marius Myrvold NMK Elverum
Bilcross jr (folkrace) - SAAB 900
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Ole Marius Myrvold wrote:Schumacher innrømmet jo i 98 at han prøvde å kjøre på Villeneuve i 97 så Villeneuve ikke skulle vinne mesterskapet.

I 94 så var det en race-incident.

02,- Montoya ga Schumacher nok plass til at han kunne ha bilen på banen og ikke være borti Montoya.

06 har jeg ikke peiling på.

09,- vent å se!:)
jaha jo... en halv bilbredd är det nog? =)


har ni sett montoya nyligen? killen är ju helt ur form värsta ölmagen....



Erik: JV skulle bara få harva längst bak i fältet....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Kenneth Nyström wrote:Erik: JV skulle bara få harva längst bak i fältet....
Nej..han har en VM titel som sagt och sen att han hamnade i fel bilar på slutet är inte hans fel...det bevisa han ju bara genom vinna VM och spöa Schumi :)
Fredrik Arbegard
Posts: 31
Joined: 2007 Jan 16 8:48 am

Post by Fredrik Arbegard »

Han har ju kört bra i Le Mans om inget annat.
Nascar kan man säga vad man vill om för att inte nämna deras paybacks heller.
JV har talang och i rätt bil kan han säkert slå Schumacher.
Nån som kom ihåg Ungern 2003 när en 21-årig Alonso varvade den då femfaldige världsmästaren Schumacher?
Fredrik Jonasson
Posts: 7
Joined: 2009 Apr 15 7:53 pm

Post by Fredrik Jonasson »

Kenneth Nyström wrote:
Fredrik Arbegard wrote:Undra hurvida han kommer fuska denna gång...
och du vet att han fuskar? *S* inte lätt att vara bäst blir mycket avundsjuka då
Han fuskade en gång på den tiden ayrton senna var med, dom tog bort ett säkerhetsfilter i soppa riggen och öka de flödet såpass att man tjänade tre sekunder
Im the crazy jämte :D
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Fredrik Jonasson wrote:
Kenneth Nyström wrote:
Fredrik Arbegard wrote:Undra hurvida han kommer fuska denna gång...
och du vet att han fuskar? *S* inte lätt att vara bäst blir mycket avundsjuka då
Han fuskade en gång på den tiden ayrton senna var med, dom tog bort ett säkerhetsfilter i soppa riggen och öka de flödet såpass att man tjänade tre sekunder
haha så du tror det var schumacher själv som skötte filtret? kom igen nu va! han kanske ropade i radion... grabbar plocka bort filtret!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Erik Brodin wrote:
Kenneth Nyström wrote:Erik: JV skulle bara få harva längst bak i fältet....
Nej..han har en VM titel som sagt och sen att han hamnade i fel bilar på slutet är inte hans fel...det bevisa han ju bara genom vinna VM och spöa Schumi :)
öh hamnade i fel bilar? hans teamkompisar lyckades ju skapligt....varför lyckades inte han då?

kubica som fick köra efter JV fick sparken blev 3a i sitt tredje rejs i F1.... vad ska man försvara JV med då? mannen med en massa "erfarenheter`"?

ingen av dom bättre teamen vill ha JV.... när massa blir skadas så finns det bara ett namn på listan! en 40årig schumacher!!

erik: när schumacher är 90år så kan han fortfarande köra skiten ur dig i en gocart!!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Kenneth Nyström wrote:erik: när schumacher är 90år så kan han fortfarande köra skiten ur dig i en gocart!!
Jaha? Varför ska vi prata om mig nu,ursäkta att man inte får skriva nå då.Mr perfekt och kan allt :lol:
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Kenneth: varför personpåhopp? varför?
// Jim Hjerpe
Ole Marius Myrvold
Posts: 104
Joined: 2008 Jun 25 4:17 pm

Post by Ole Marius Myrvold »

Kenneth Nyström wrote: kubica som fick köra efter JV fick sparken blev 3a i sitt tredje rejs i F1.... vad ska man försvara JV med då? mannen med en massa "erfarenheter`"?
Hvis du ser på farten til Kubica mot Nick Heidfeld, så vil du se at Kubica var 0.1-0.2s raskere eller treigere enn Heidfeld. Akkurat det samme som JV. BMW sin bil var raskere...
Ole Marius Myrvold NMK Elverum
Bilcross jr (folkrace) - SAAB 900
Ole Marius Myrvold
Posts: 104
Joined: 2008 Jun 25 4:17 pm

Post by Ole Marius Myrvold »

Ole Marius Myrvold wrote:Schumacher innrømmet jo i 98 at han prøvde å kjøre på Villeneuve i 97 så Villeneuve ikke skulle vinne mesterskapet.

I 94 så var det en race-incident.

02,- Montoya ga Schumacher nok plass til at han kunne ha bilen på banen og ikke være borti Montoya.

06 har jeg ikke peiling på.

09,- vent å se!:)
09: Får testdag som ingen andre får!! (sikkert noe FIA-juks, ikkesant? :roll: )
Ole Marius Myrvold NMK Elverum
Bilcross jr (folkrace) - SAAB 900
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Ole Marius Myrvold wrote:
Ole Marius Myrvold wrote:Schumacher innrømmet jo i 98 at han prøvde å kjøre på Villeneuve i 97 så Villeneuve ikke skulle vinne mesterskapet.

I 94 så var det en race-incident.

02,- Montoya ga Schumacher nok plass til at han kunne ha bilen på banen og ikke være borti Montoya.

06 har jeg ikke peiling på.

09,- vent å se!:)
09: Får testdag som ingen andre får!! (sikkert noe FIA-juks, ikkesant? :roll: )
haha alla förare får testa hur mycket dom vill men inte med sitt team =)

det är teamet som har testförbud! så schumacher hyr en bil från 07 med egna pengar


så det är inga konstigheter här
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Post Reply