Schumacher is back!!

Allt som inte har med spelet att göra
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Erik Brodin wrote:
Kenneth Nyström wrote:
Erik Brodin wrote: Nöjd? :wink:

Jasså?

Schumacher åker ut mot Montoya fasst han har plats..kör in i J.P så han själv tappar vingen..Ferrari går ut från boxen..kan dom vara på väg mot FIA Domarna? Oj..nästa varv har han en Drive Trough J.P....

Ojojoj...avundsjuka ska komma rätt från det här forumet? Ni sitter och säger folk ginar och använder program för tiden ska gå saktare och sånt...
men erik har nån av oss som diskuterar nu klagat på att nån fuskar i den diskution du nämner? =)
Mja det är ju IOFS sant :b Ja jag vet Schumi är och var grym..ska bli roligt och se vad han kan göra mot 20 åringarna.Men där tyckte jag det faktiskt var Schumis fel och inte J.P

Montoya lämnar ju ingen plats åt schumacher på insidan... ser ut som han tappar fästet på framändan....


men tycker det är bara BULLSHIR att folk tycker fia ger ferrari fördelar....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Kan inte Häkkinen få komma in i McLaren och J.P i Williams så skulle det bli rolig säsong av det som är kvar..Kanske dumt sagt då Felippe ligger på sjukhuset med allvarliga skador :(
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Fredrik Arbegard wrote:
Kenneth Nyström wrote: du har ju bara läst tidningsrubrikerna...hur insatt är du? =)
Jag?
Bara sett på F1 sen 2001 samt också sett många Grand Prix från 1975 och frammåt.
Schumacher vart dömd 1997 till exempel och skulle säker blivit det 1994 med om han inte bröt själv.
Exemplet med Montoya här är ett annat exempel Schumi hade gott om plats på innerkanten men fick sladd och körde in i Montoya och Montoya fick skulden.
hade han gått om plats? *S* skaffa glasögon!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Aja..On Topic igen. Topp 10 eller säkert bättre kommer han nog ligga
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Kenneth Nyström wrote:
Fredrik Arbegard wrote:
Kenneth Nyström wrote: du har ju bara läst tidningsrubrikerna...hur insatt är du? =)
Jag?
Bara sett på F1 sen 2001 samt också sett många Grand Prix från 1975 och frammåt.
Schumacher vart dömd 1997 till exempel och skulle säker blivit det 1994 med om han inte bröt själv.
Exemplet med Montoya här är ett annat exempel Schumi hade gott om plats på innerkanten men fick sladd och körde in i Montoya och Montoya fick skulden.
hade han gått om plats? *S* skaffa glasögon!
som jag sa nån släppar alltid upp dom åren =) incident -94 var helt o hållet damon hills fel!



schumacher är ju inne i svängen när Damon "torpeden" Hill kommer

finns inte en chans att han kan ta sig för bi
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Fredrik Arbegard
Posts: 31
Joined: 2007 Jan 16 8:48 am

Post by Fredrik Arbegard »

Så ser inte jag det.
Damon är uppe på halva bilen in i svängen och då är Michael skyldig enligt alla motorsportens regler att lämna plats åt honom, något som han helt klart inte gör.
Nåja back on topic som Erik säger kanske, vi har ju PM annars om du vill diskutera vidare :)
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Kenneth Nyström wrote: Montoya lämnar ju ingen plats åt schumacher på insidan... ser ut som han tappar fästet på framändan.... [/quote="Kenneth Nyström"]
Kenneth Nyström wrote:schumacher är ju inne i svängen när Damon "torpeden" Hill kommer

finns inte en chans att han kan ta sig för bi
Hur ska du ha de egentligen? ska man lämna plats när man är på yttern eller inte?? :wink:
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Fredrik Arbegard wrote:Så ser inte jag det.
Damon är uppe på halva bilen in i svängen och då är Michael skyldig enligt alla motorsportens regler att lämna plats åt honom, något som han helt klart inte gör.
Nåja back on topic som Erik säger kanske, vi har ju PM annars om du vill diskutera vidare :)

*S* han kommer som en torped ja....efter att schumacher svängt in!

isåfall förtjänar ju Montoya sitt straff då på videon erik visade....han kanske skulle ha blivit fråntagen alla poäng i säsongen till och med

näe ni får sluta prata fusk grabbar! tänk erik om du fick bli lika duktig som Schumacher... Vilken dröm =)


Funkar bara bilen som den ska så slåss han om poäng! fan va nervis hamilton kommer att vara...slår vad om han tabbar bort sig totalt....


Hamilton, mannen som är känd för sina många tabbar! höll på sjabbla bort 2 VM-titlar
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Fredrik Arbegard
Posts: 31
Joined: 2007 Jan 16 8:48 am

Post by Fredrik Arbegard »

Tror nog ärligt talat inte att Hamilton bryr sig.
Brydde han sig om dubble världsmästaren Alonso när denna var i Mclaren?
Nej då gjorde han slarsylta av honom.
Visst håller med om att Hamilton har klantat sig rejält flera gånger, men jag tror inte vi kommer se en ökning bara för att Schumi ger sig in i leken.
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

håller mig till rally för där är det inte ofta man kör om och håller på ;P bättre det svårt att fuska på något mer sätt än trim och gening och det är lätt att kolla iaf om man har incar ;D
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nej, istället parkerar man bilen i 13min ;) (i rally altså)
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Tommie Lindberg wrote:
Kenneth Nyström wrote: Montoya lämnar ju ingen plats åt schumacher på insidan... ser ut som han tappar fästet på framändan.... [/quote="Kenneth Nyström"]
Kenneth Nyström wrote:schumacher är ju inne i svängen när Damon "torpeden" Hill kommer

finns inte en chans att han kan ta sig för bi
Hur ska du ha de egentligen? ska man lämna plats när man är på yttern eller inte?? :wink:
ganska stor skillnad på dessa 2 situationer tommie.... i fallet montoya/schumacher är ju schumacher på insidan hela rakan....montoya vet att schumacher är där!! men lämnar ingen plats

i det andra fallet kommer ju hill som en torped in i schumacher som redan svängt in i kurvan.... syns ju klart på filmensnutten
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Fredrik Arbegard wrote:Tror nog ärligt talat inte att Hamilton bryr sig.
Brydde han sig om dubble världsmästaren Alonso när denna var i Mclaren?
Nej då gjorde han slarsylta av honom.
Visst håller med om att Hamilton har klantat sig rejält flera gånger, men jag tror inte vi kommer se en ökning bara för att Schumi ger sig in i leken.
hamilton klarar inte press, han hade tur som vann förra året. Massa förlorade VM-titeln för stallet ställde till det för honom....


Hamilton vann inte på sina egna meriter....


ja du säger han gjorde slarvsylta av alonso *S* du menar han som hade hela stället mot sig?
tyckte ron dennis var rolig som sa att han inte tävlade mot kimi den tävlingen utan bara alonso *S* han fick ta tbx den uttalandet senare då dom spanska sponsorerna blev förbannade!


det skiljde 1p tror jag...slarvsylta? hade teamet satsat på Alonso så hade dom haft Förar-titeln..............

Men personligen tyckte jag det var konstigt dom fick fortsätta köra då mclarens förare dragit stor nytta av all ferrari information dom hade....

dom hade bla all race strategi,........



hur fan lyckas man tappa 17P ledning på 2 race *S* pinsamt! blev nästan repris ifjol =)

tack o hej
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Dagens ord: TORPED
Yokohama Motorsport
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Jag tillhör den skara som tappade intresset för F1 när Schumi slutade att köra. Schumi var o är säkert det fortfarande en så otrolig tävlings människa
att han tyvärr gick över gränsen ibland , det kan nog vi nog alla vara överäns om :roll: eller Kenneth :P
Tyvärr har jag ingen ny favorit i F1 då jag tycker alla som kör nu är väldigt bleka o tråkiga jämnfört med den "stora" Schumi :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply