Nya sträckor!

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

är nog min körstil det handlar om...

och nej, spelet är inte designat för att köra med realistiska inställningar, det går om man vill och spelet stödjer det.
men först och främst är spelet konstruerat för att köra med tangentbord eller ratt med 200 graders rattutslag.
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Andreas Karlsson wrote:är nog min körstil det handlar om...

och nej, spelet är inte designat för att köra med realistiska inställningar, det går om man vill och spelet stödjer det.
men först och främst är spelet konstruerat för att köra med tangentbord eller ratt med 200 graders rattutslag.
Erhm, designat och designat, man kan ju ändra alla inställningar så det lirar med mer rattutslag ect, men det klart behåller man alla default inställningar och kör mycket rattutslag blir det ju inte så bra.. Spelet är ju inte designat för nya bilar heller men alla nya bilar funkar super för det :wink:

Tror nog mer det är en vanesak när man inte är van att parera med mera rattutslag.
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Oskar Olsson wrote:
Andreas Karlsson wrote:ja, jag tycker det får vara nog snackat nu.
tycker det är jättetråkigt att det blev en sådan diskussion över ingenting egentligen.

Oskar, no hard feelings ok?
jag förstår dina synpunkter och känner väl själv att det hade varit roligare för alla om de varit tillgängliga offline.

men som sagt, skaparen av sträckorna har bestämt annorlunda och det måste vi acceptera och respektera.

fö, ang inställningarna på ratten.
det finns en viss skillnad mellan realistiskt och körbart.
jag har testat med realistiska inställningar på ratten.
det går inte köra så. (dvs, JAG kan inte köra så, finns säkert övermänskliga spelare som kan det)
är en helt annan sak i verkligheten eftersom spelet inte kan simulera verkligheten till 100%
så därför kör jag med 360 grader och i övrigt så realistiskt som möjligt.
hade spelet varit designat från start för att ha 100% realistiska inställningar hade det ju varit en helt annan sak.
Nejdå, jag tyckte bara det var tråkigt att bli påhoppad bara för man inte vill köra online... :roll:

Ang rattinställningarna, själv kör jag 540 graders rattutslag, 540 grader i bilens setup, all force feedback styrka på max och centreringsstyrka på 0 och alla filter på 0. Att spelet inte skulle vara designat för det är ju inte sant, det funkar alldeles perfekt och känns väldigt realistiskt med dom inställningarna. Det är nog mera en fråga om vana, det är ju bara när man ska häva en sladd man får veva fullt på ratten och så är det ju irl också :wink:

Kan det vara att du inte har avaktiverat filtrena? Det är jätteviktigt att dom står på 0 och absolut inget annat, filter skiten är endast försvarbart om man kör med tangetbord :)

Jag kör med 500 -600 grader om jag bara ska leka lite offline för det är jävligt mycket roligare och sen som du säger med filtren på 0 och mycket force feedback, men ska man köra online så hänger man inte med. Jag skulle tro att det är därför många kör på ca 350 grader. (även jag gör det när jag kör online, oftast)
Hans Hedskog
Posts: 55
Joined: 2009 Feb 01 8:17 pm

Post by Hans Hedskog »

Kan nån tala om hur mycket en WRC har i max rattutslag? Ser ju inte ut som om dom vevar en buss direkt när dom kör.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

257 i Logitech
554 i rbrspelet
Hans Hedskog
Posts: 55
Joined: 2009 Feb 01 8:17 pm

Post by Hans Hedskog »

hmm. kanske va lite suddig i min fråga, eller så är jag för novis för ditt svar. Tänkte på vad en riktig WRC har typ Hirvonens. Men hittade på Fords hemsida att det är 1,5 varv från fullt till fullt. Menade du vad som blir realistiskt i spelet?
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

540 är väl ganska standard ja.
sedan finns det vad jag vet lite olika utväxling vilket ändrar det hela lite.
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Hans Hedskog wrote:hmm. kanske va lite suddig i min fråga, eller så är jag för novis för ditt svar. Tänkte på vad en riktig WRC har typ Hirvonens. Men hittade på Fords hemsida att det är 1,5 varv från fullt till fullt. Menade du vad som blir realistiskt i spelet?
en corolla WRC har 1,4varv
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

hejsan läste om att de skulle finnas nån ny sträcka som är 33km lång.. hur är den...nån som provat den
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Joakim.Karlsson wrote:hejsan läste om att de skulle finnas nån ny sträcka som är 33km lång.. hur är den...nån som provat den
Kan det vara denna, http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=14438
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

Ulf Carlsson wrote:
Joakim.Karlsson wrote:hejsan läste om att de skulle finnas nån ny sträcka som är 33km lång.. hur är den...nån som provat den
Kan det vara denna, http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=14438
nä de är inte den .. om jag inte minns fel så ska simon ek har den banan.. för tom har fått de av honom .. tänkte om nån mer hade den....
User avatar
Johan Manfredsson
Posts: 59
Joined: 2007 Dec 01 5:35 pm

Post by Johan Manfredsson »

Joakim.Karlsson wrote:
Ulf Carlsson wrote:
Joakim.Karlsson wrote:hejsan läste om att de skulle finnas nån ny sträcka som är 33km lång.. hur är den...nån som provat den
Kan det vara denna, http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=14438
nä de är inte den .. om jag inte minns fel så ska simon ek har den banan.. för tom har fått de av honom .. tänkte om nån mer hade den....
http://www.virtualr.net/rbr-country-roads-12-released/
Joakim.Karlsson
Posts: 298
Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm

Post by Joakim.Karlsson »

Johan Manfredsson wrote:
Joakim.Karlsson wrote:
Ulf Carlsson wrote: Kan det vara denna, http://www.nogripracing.com/details.php?filenr=14438
nä de är inte den .. om jag inte minns fel så ska simon ek har den banan.. för tom har fått de av honom .. tänkte om nån mer hade den....
http://www.virtualr.net/rbr-country-roads-12-released/
tack johan nä jag tänkte om nån hade den som kunde skicka över den via msn.. annars måste jag bli medlem där för o ladda hem den
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jävligt lång och svår sträcka utan noter.
hade det varit noter mm så hade det varit en helgrym sträcka.

och det bästa av allt... den flyter kanon på min dator
AMD Athlon 64 X2 4300+
ATI Radeon 4850 512mb
2048mb RAM
3 fullknökade diskar som stjäl sketmycket prestanda (750gb ca)
2,5 år gammal (endast bytt grafikkort)

1680x1050 upplösning
all grafik i spelet maxad

nu säger kanske inte detta så mycket eftersom folk med vassare riggar har haft större problem än mig på vissa sträckor och vise versa

men generellt så flyter allt som silke i de flesta situationer (utom regn på harwood forest som har en tendens att smålagga hela tiden)

var verkligen australien känsla på sträckan..
och då menar jag unte orange och sandigt utan snarare gles lövskog, högt gräs, små gårdar/hus utkastade och ja, allmänt som jag föreställer mig de mer beväxta delarna av australien :D
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

nu hittade jag noter till den.
kanske blir ännu roligare nu när man slipper krypa fram över krönen :D
Post Reply