Poängräkning

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik har mina replys. Särskilt på dom jag va tvungen att skicka :wink:
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

Tom Östertun wrote:
Jim Hjerpe wrote:har för mig att dom gjorde upp så hasse skickar sina repriser direkt till erik!?
Har också för mig att det var så. Dessutom tror jag att Hasse brukar lägga upp repriserna på youtube för den som tvivlar...

reglerna säger ju tydligt var dom skall laddas upp och där finns inte youtube med...

Men eftersom HAsse säger att Erik har repriserna så har han väl laddat upp dem då och borde inte vara något problem
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Chris Nyström wrote:reglerna säger ju tydligt var dom skall laddas upp och där finns inte youtube med...
Omformulerar så att ALLA förstår vad jag menar: Jag tror att Hasse brukar lägga upp sina repriser på youtube ifall det är någon annan än Erik som skulle vara intresserad av att se dom.
Stoffe Nyström
Posts: 4
Joined: 2008 Jan 18 12:28 am

.......

Post by Stoffe Nyström »

först var det så...men hasse tackade nej o vägrade. bara att läsa i forumet hur det blev sagt!! regler är till för alla inkl hasse onkamo

varför skulle han först lägga upp på tävling 2 sen skippa att skicka på tävling 3 och 4a? sen för att börja skicka igen.

samt han skriver på tävling 3 som kommentar. typ nu kan ni diska mig!

näe skiter att åka nå mer om regler bara är till för vissa. sen att vissa kan vägra sig till egna regler
Stoffe Nyström
Posts: 4
Joined: 2008 Jan 18 12:28 am

Post by Stoffe Nyström »

så här skrev erik:

"Så var det sagtför att försöka gå medelväg. Men då du drog dig ur såg jag ingen mening längre med att detta beslut skulle ligga kvar.

Uttryckte även tankar på det i ett av mina inlägg tidigare. Angående öppenheten i denna serie.

Men uppdaterade reglerna är levande och därför uppdaterades dom med att repriserna kommer att visas.

Kommer nu inte att ändra regelerna igen gällande detta för denna säsong."


så att inte ha laddat upp repriserna är lika med straff!!
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Stoffe Nyström wrote:så att inte ha laddat upp repriserna är lika med straff!!
Jaha, du är ute efter extra poäng. Jag hade ju hellre kommit sist med inkörda poäng än vunnit med poäng som jag bråkat till mig. Men det är ju min åsikt. :roll:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Stoffe har helt rätt! Regler gäller alla.

Jag har överlåtit till en person att kontrollera efterlevnaden av reprisuppladdningen, men har inte hört något. Därför har jag förutsatt att det har inkommit repriser i rätt omfattning eller att det har påtalats och då har repriserna laddats upp. Jag har helt enkelt inte lagt ner tid på att kontrollera detta.

Det kan därför finnas flera som kommer att bestraffas vid en nogrannare kontroll. Därför får resultattavlorna ses som preliminära tills jag har fått reda ut det här.

Och det handlar inte om att bråka till sig poäng. Det handlar om att alla ska behandlas lika.

Dock kommer det att ta en stund för mig att sammanställa. Och dessutom kan det vara så att nästa som står på tur att få poäng inte heller har laddat upp repriser...

Som sagt kommer att ta ett tag. Men jag återkommer i ärendet.
Stoffe Nyström
Posts: 4
Joined: 2008 Jan 18 12:28 am

Post by Stoffe Nyström »

Tom Östertun wrote:
Stoffe Nyström wrote:så att inte ha laddat upp repriserna är lika med straff!!
Jaha, du är ute efter extra poäng. Jag hade ju hellre kommit sist med inkörda poäng än vunnit med poäng som jag bråkat till mig. Men det är ju min åsikt. :roll:
ska bara tillägga att jag inte får nå extra poäng. hasse blir av med poäng som han inte har rätt till. han har topp 3 tider på nån sträcka på dom rallyna och ska därmed ladda upp repris som alla andra ska! vilket han ej gjort varken på pluginsidan eller här i forumet....

utan regler så spårar det ur...
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Är helt med på att rätt ska vara rätt Erik, men det känns som att det blir dagisnivå på alltsammans. Stoffe hade kunnat påtala detta när det var aktuellt, dvs efter 4:e deltävlingen (Holmen skog) som gick i början av mars och där Hasse tydligen ska ha slarvat med (eller skitit i) att ladda upp repriser. Hasse har ju trots allt kört till sig poängen och som det sas då ni diskuterade detta (i "repriser"-tråden) så elimineras eventuellt fusk då pluginet kontrollerar så att man har rätt fysik.
Stoffe Nyström wrote:ska bara tillägga att jag inte får nå extra poäng. hasse blir av med poäng som han inte har rätt till.
Så här skrev Robert i sin redogörelse över poängställning och olika utgångar på mästerskapet: "Onkamo kan teoretiskt sett ta sig upp till andraplatsen med en vinst i finalen, men då måste både Nyström och Johansson bli sämre än 2:a."
Om Hasse blir av med poäng i någon tävling så flyttas ju dom som är efter honom i resultatet upp ett snäpp i poängstegen. Har inte orkat kolla några resultat från just den aktuella tävlingen, men jag misstänker att du är en av dom som skulle flyttats upp (säg till om jag har fel).

Så man kan ju börja fundera varför du inte påtalat detta förrän nu...
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Tom Östertun wrote:Är helt med på att rätt ska vara rätt Erik, men det känns som att det blir dagisnivå på alltsammans. Stoffe hade kunnat påtala detta när det var aktuellt, dvs efter 4:e deltävlingen (Holmen skog) som gick i början av mars och där Hasse tydligen ska ha slarvat med (eller skitit i) att ladda upp repriser. Hasse har ju trots allt kört till sig poängen och som det sas då ni diskuterade detta (i "repriser"-tråden) så elimineras eventuellt fusk då pluginet kontrollerar så att man har rätt fysik.
Stoffe Nyström wrote:ska bara tillägga att jag inte får nå extra poäng. hasse blir av med poäng som han inte har rätt till.
Så här skrev Robert i sin redogörelse över poängställning och olika utgångar på mästerskapet: "Onkamo kan teoretiskt sett ta sig upp till andraplatsen med en vinst i finalen, men då måste både Nyström och Johansson bli sämre än 2:a."
Om Hasse blir av med poäng i någon tävling så flyttas ju dom som är efter honom i resultatet upp ett snäpp i poängstegen. Har inte orkat kolla några resultat från just den aktuella tävlingen, men jag misstänker att du är en av dom som skulle flyttats upp (säg till om jag har fel).

Så man kan ju börja fundera varför du inte påtalat detta förrän nu...
men att du orkar tom, stoffe spöade hasse den tävlingen och fick 7p så han får inga mer poäng den tävlingen men fortfarande ska rätt vara rätt!

och hasse tjurade och sket att ladda upp repriser!! varför skriver man annars nu kan ni diska mig då som slutkommentar?!

förstår inte vad polispotatisgrisen Tom har med det hela att göra?! det finns regler och erik är chefen!

jag fick åthutning när jag glömde spara stoffes repriser innan jag körde....5 min straff nästa gång det hände.... sen har vi varit skit noga med repriserna.


så varför skulle hasse behandlas annorlunda? och som det låter så är det kanske fler som åker dit på samma sak.....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Halllåååå!

Lugna och fina :lol:

Vi ska se över det här så det var väl rätt enkelt.

Vill ni gnälla på varandra kan ni PM:a istället så slipper vi läsa det här.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Kenneth Nyström wrote:men att du orkar tom, stoffe spöade hasse den tävlingen och fick 7p så han får inga mer poäng den tävlingen men fortfarande ska rätt vara rätt!

och hasse tjurade och sket att ladda upp repriser!! varför skriver man annars nu kan ni diska mig då som slutkommentar?!

förstår inte vad polispotatisgrisen Tom har med det hela att göra?! det finns regler och erik är chefen!

jag fick åthutning när jag glömde spara stoffes repriser innan jag körde....5 min straff nästa gång det hände.... sen har vi varit skit noga med repriserna.


så varför skulle hasse behandlas annorlunda? och som det låter så är det kanske fler som åker dit på samma sak.....
Jag orkar därför att jag är arbetslös, är understimulerad och bär på en shitload av överskottsenergi.

När du lägger upp det sådär Kenneth, så hamnar ju hela saken i ett nytt ljus... Tar tillbaka och ber Stoffe om ursäkt.
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Tom, har du gott om överenergi kan du komma till garaget å hjälpa mej å bygga klart folkrace bilar! ;) :lol:
// Jim Hjerpe
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Jim Hjerpe wrote:Tom, har du gott om överenergi kan du komma till garaget å hjälpa mej å bygga klart folkrace bilar! ;) :lol:
Njae, jag måste riva motorn i 142:an. Sköt en kolv när jag rejsade med en BMW härom kvällen...:) Men jag behöver låna garageplats ett par dagar... :D
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

men hasse har ju varit med i filmerna....
altså har han på ett eller annat sätt skickat repriserna...

var väl bara en tävling han inte gjorde det?
Post Reply