2009:2 Nästa säsong

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Jag skulle vilja ha en wrc klass upp till 01 eller 02. Det är mycket större bilvariation då. Allt från ford focus och subaru impreza till seat och skoda.
Mycket trevlig klass tycker jag.

Sen håller jag med den som förde på tal om 2-dagars. Och då vill jag ha 8-12 sträckor.

Talar iofs lite mot mig själv eftersom jag har problem och ta mig imål i ett rally som är 5 SS långt. :roll: Men ska det vara största serien i sverige så ska det!

Det var mina tankar..
// Jim Hjerpe
Johan Sälgström
Posts: 68
Joined: 2009 Aug 05 10:14 am

Post by Johan Sälgström »

Ja, ska nyare bilar än cirkus 01 tillåtas så tycker jag det ska finnas två olika klasser. OWRC har en trevlig bredd på bilar, men med en enda jätteWRC-klass där alla bilar tillåts så kommer variationen antagligen bli dålig helt enkelt för att de bilarna inte har så mycket att sätta upp mot t.ex. en 08-bil med en förare av motsvarande nivå bakom ratten.

Så tänker jag iaf.
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Johan Sälgström wrote:Ja, ska nyare bilar än cirkus 01 tillåtas så tycker jag det ska finnas två olika klasser. OWRC har en trevlig bredd på bilar, men med en enda jätteWRC-klass där alla bilar tillåts så kommer variationen antagligen bli dålig helt enkelt för att de bilarna inte har så mycket att sätta upp mot t.ex. en 08-bil med en förare av motsvarande nivå bakom ratten.

Så tänker jag iaf.
Jo kör man bara en WRC klass så kommer ju givetvis variationen bli dålig på bilarna.Kommer ju säkerligen i stort sett bara bli Focus -06 och C4:an, men det är ju bara att titta på Real WRC, det är ju exakt samma sak där.
Enda undantaget var ju Petter som åkte några rallyn i Xsara men även han har ju bytt till c4:an nu.
Så jag tror att det kan bli en otroligt jämn klass om än kanske lite tråkig bilmässigt.
För min egen del så tycker jag att Focus-06:an är den absolut roligaste bilen att köra så den vill jag gärna fortsätta med.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Fredrik Wengberg wrote:Focus-06:an är den absolut roligaste bilen att köra så den vill jag gärna fortsätta med.
Samma här :)
Johan Sälgström
Posts: 68
Joined: 2009 Aug 05 10:14 am

Post by Johan Sälgström »

Ja, personligen vill jag inte gärna begränsa folk i deras bilval så helst skulle jag se två WRC-klasser om möjligt. :)
User avatar
Torbjörn Eriksson
Posts: 344
Joined: 2009 Jul 22 7:27 pm

Post by Torbjörn Eriksson »

Erik Persson wrote:Nu lägger jag mig i, fast jag kanske inte borde... men jag vet inte om den "gamla" wrc-klassen är så rolig med Focus 03...
om du läste mitt förslag så står det owrc upp till -00 det sorterar även bort focus 01 ;)

end quote.

förslaget lades fram för att få bort tankarn på endast 2wd ;)

och för att det skulle bli lite mindre att hålla reda på för den/dom som känner att dom kan ta över efter dig Erik.....

hadde gärna hjälpt till men har inte tillräklig vana av spelet och hemsidor mm
där emot kan jag ställa upp om det skulle behövas att lägga upp rallyn
(jag tar inte bara med chironhead och fraiser wells ) ;)
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: .....

Post by Anders Alm »

Kenneth Nyström wrote:jag röstar på att vi kör samma klasser som förra året! men det stora problemet är väl vem som ska lägga upp rallyna? så vi inte bara får köra cirdonhead och friazer wells =)
Ja och så Falstone :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Re: .....

Post by Tom Östertun »

Anders Alm wrote:
Kenneth Nyström wrote:jag röstar på att vi kör samma klasser som förra året! men det stora problemet är väl vem som ska lägga upp rallyna? så vi inte bara får köra cirdonhead och friazer wells =)
Ja och så Falstone :wink:
Eller East-West I & II...
Yokohama Motorsport
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Jag tycker mer eller mindre; Lika klasser som sist, med skillnaden att WRC2/OWRC ska vara upp till 01 eller 02.

Då får dom flesta göra som dom vill, samtidigt som det blir mycket olika bilar!
// Jim Hjerpe
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det är ju rätt enkelt att göra en lista med alla sträckor och bocka av dom eftersom.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Erik Persson wrote:Det är ju rätt enkelt att göra en lista med alla sträckor och bocka av dom eftersom.
TRor inte att någon av oss menade att dessa sträckor aldrig ska vara med. Men en del har en tendens att ha med dessa sträckor i alla rallyn dom lägger upp. Har för mig att du själv har klagat på att falstone var med i många rallyn i nån annan tråd... :)
Yokohama Motorsport
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jajjamensan, helt rätt. jag spyr på Falstone... :wink:

Men vad jag menade är att det är lätt att hålla reda på hur många gånger varje sträcka används med ett enkelt protokoll. Så försökte jag göra vid något tillfälle med serien.
Då ser man ju om man använt en sträcka två gånger, så kanske man ska ta sig en funderare på att välja en annan sträcka.

Man kan ju acceptera att till exempel RallySchool får gå fler gånger som "superspecial". Även om vi nu för tiden har lite fler varianter av extra sträckor.
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Re: .....

Post by Kenneth Nyström »

Anders Alm wrote:
Kenneth Nyström wrote:jag röstar på att vi kör samma klasser som förra året! men det stora problemet är väl vem som ska lägga upp rallyna? så vi inte bara får köra cirdonhead och friazer wells =)
Ja och så Falstone :wink:
så många ggr hade jag inte med falstone förra säsongen Alm =)

men däremot diamond creek! men blir mycket jämnare tävlingar med dom sträckor jag väljer...


hur kul är det när nån vinner en tävling med 1-2 min före nästa man?!

roligare när det är jämnare tävlingar....
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

stor mening att diskutera vilka sträckor som skall var med här!? alla har väl sin favorit....

Jag lovar att spöa er på vilken sträcka som helst 8) undra om det är jag eller whiskeyn som snackar nu!? skitsamma


men iaf så kanske vi skall se efter om det blir någon fortsättning först, isåfall så bör väl någon/några känna som manad att ta över....
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Vegard Bjorhovden
Posts: 102
Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm

Post by Vegard Bjorhovden »

Jeg syntes det er dobbeltmoral å mjaue og klage over at enkelte wrc biler er for kjappe for klassen når man plasserer N4 og S2k sammen. Eneste sjanse man har til å ta mere enn 3-4 poeng pr løp i PWRC er at de som kjører S2k driter seg ut, det skjedde ettpar ganger i forrige sesong. I WRC så er det liksom ille at alle blir tvunget til å kjøre C4 eller Focus 06 hvis man vil kjempe om gjeve poenger mens i PWRC så er det helt greit at alle som vil kjempe i toppen må velge S2k.
It's a long way to the top if you wanna rock 'n roll
Post Reply