ARC Rallyt - INSTÄLLT!

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

ARC Rallyt - INSTÄLLT!

Post by Erik Persson »

INSTÄLLT!


På grund av att pluginsidan och deras servrar är långt från stabila så tvingas vi ställa in denna deltävling.

Om vi skall köra ersättningstävling eller inte kommer det nrämare information om, men ännu är inget beslut taget i den frågan.

Någon kanske känner att det är orättvist, men det är inte rättvist att några inte ens ska få chansen att köra rallyt utan att vi kan påvkera det.

Jag svarar på frågor via mail, eller PM. Annars är det bara att invänta vidare besked.



Då var det dags för grusrally och seriens 6:e deltävling. ARC rallyt bjuder på riktigt snabba vägar.

10 specialsträckor om sammanlagt 63,6km.

Öppet från klockan 00:00 på söndagen den 29/3 till 23:59 på måndagen den 30/3.

Väderleksrapporten ser ut att bjuda på kanonväder hela tävlingen, men vissa av sträckorna kan vara nygrusade och lite halare än andra.

I övrigt enligt RBR-seriens reglemente.

Vi hälsar alla nya och gamla tävlande välkomna till ett spännande rally!


Direktlänk till rallyt

Image
Last edited by Erik Persson on 2009 Mar 30 8:36 pm, edited 2 times in total.
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

får köra med tangenter för de andra i familjen sover och vi ska åka vid 6 i morron bitti till sälen så hoppas det går bra :)
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

skit också hamnade på skrivbordet :( aja kan ändå inte köra någon annan gång men det var fin inledning :)
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

För er som skickat requests med att ni kommit i mål, men inte fått tid på någon sträcka, skicka repriser till mig på erik@rbrserien.se så får vi se.
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Jaaa!!! Ett riktigt bra genomfort rally från min sida med väldigt få misstag, men hade bestämt mig redan innan rallyt att köra med säkerhetsmarginal, så jag är väldigt nöjd, möjligtvis kanske jag kan åka några sekunder fortare på varje sträcka men prioriterade att ta mig i mål.Ett mycket kul rally.TACK!
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

körde väldigt lungt eftersom jag inte kan dessa sträckor. Det blev nästan inga missar men heller inga bra tider.....
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Johan Gustavsson wrote:körde väldigt lungt eftersom jag inte kan dessa sträckor. Det blev nästan inga missar men heller inga bra tider.....
Klar redan? Enligt pluginsidans live-feed är du på ss7 nu... :D

EDIT

Nä, det är du inte. Jag blandade ihop dig med Anton Brorsson. Lätt hänt, era namn är ju nästan lika. :lol:

(Ironi, om någon inte förstod det)
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Da har jeg også tatt meg gjennom. Sliter med en forkjølelse, så var ikke sikker på å starte i det hele tatt. Slet med konsentrasjonen hele veien gjennom rallyet, men det ble med ett enkelt tilfelle av rulling på 10 strekker.

Tror ikke det kommer til å bli poeng av dette, men den som lever får se :)
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

ett riktigt dåligt rally från min sida. Tålamodet som svek när jag inte kunde sträckorna riktigt. då blev det avåkningar.. Å lyssna på noterna på reversesträckor är ju bara bortkastad koncentration.. Gjorde min absolut värsta rull också, måste ha blivit en 15-20 varv...

Nä, jag ska nog köra en peugeot 106 eller nåt för att hålla mej på vägen. Eller lära mej sträckorna, för rätt var det är hänger ja ju med.. Väldigt ojämn av mej. :/ menmen.. träna träna träna..
// Jim Hjerpe
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Ja de va den. Kanon tävling utan missar. Nära en gång, men tappade inget på den krisen. Åker någon snabbare så är det bara o lyfta på hatten.
Stort plus till Anton Brorsson för den fina comebacken. Synd på missarna :wink:
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

Hasse Onkamo wrote:Ja de va den. Kanon tävling utan missar. Nära en gång, men tappade inget på den krisen. Åker någon snabbare så är det bara o lyfta på hatten.
Stort plus till Anton Brorsson för den fina comebacken. Synd på missarna :wink:
inget bra rally alls för mig, klarade de två inledande sträckorna bra. Men på ss3 slog jag i ett träd och fick därefter bryta.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det verkar vara lite halvknackiga ledningar till tjeckien denna gång så jag rekommenderar alla att köra så tidigt som möjligt så jag hinner med era requests.
User avatar
Petter Olsen
Posts: 140
Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm

Post by Petter Olsen »

Fikk datacrash første gang. fikk datacrash andre gang.
og andre gangen fikk jeg ingen dmp-fil. Så game over igjen
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Så, då har jag kört rallyt.

Hade riktigt bra flyt och låg förvånansvärt nära S2000 bilarna bitvis, men på SS6 gör jag ett misstag och åker av väger, men reder ut situationen (åtminståne trodde jag det) och gasar på för att ta mig tillbaka till vägen. Då blir det rull och med hjulen i luften som en skalbagge är det bara att begära hjälp av publiken.

Så det lär inte bli poäng att skryta med denna gång.
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

det verkar vara problem med pluginet ikväll, så jag avvaktar tills imorgon med denna tävling, vis flera tillfällen ikväll så har jag tappat kontakten(står dnf efter målgång)
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
Post Reply