Team

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Team

Post by Andreas Karlsson »

Tycker det är väldigt få som utnyttjat möjligheten att anmäla team..

det man får är kort och gott en egen avdelning i forumet där man kan snacka all möjlig skit..

jag hoppas det kan bli ett gäng team så vi kan få ett team mästerskap i serien nästa säsong, då med frivilligt anmälda team.

som teamchef har man dessutom möjligheten att rekrytera och kicka vem man vill och man kan ju även skicka en förfrågan om att få vara med i ett team om man vill..

tror det är 6 eller 7 team anmälda nu men eftersom det är lite varierande klasser så blir det ju inget team mästerskap.

jag tycker personligen det är lika kul att köra "i lag" som att köra för individuella poäng.
och som teamchef tycker jag det är skitkul att organisera teamet och försöka peppa övriga medlemmar till att ta poäng ;)

hoppas fler tycker det är kul med team
det är ju gratis :D
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Två frågor:

Hur startar man ett team, och får man en sån där snygg representationssida som Red Bull-grabbarna har då? :?
AndreasPettersson
Posts: 3
Joined: 2009 Feb 22 5:21 pm

Post by AndreasPettersson »

Tom Östertun wrote:Två frågor:

Hur startar man ett team, och får man en sån där snygg representationssida som Red Bull-grabbarna har då? :?

Jag undrar samma sak ^^
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

AndreasPettersson wrote:
Tom Östertun wrote:Två frågor:

Hur startar man ett team, och får man en sån där snygg representationssida som Red Bull-grabbarna har då? :?

Jag undrar samma sak ^^
syftar ni på bilden vi har med bilarna uppradade????

isf så är det bara en bild som jag fixat i photoshop men tyvär stämmer den inte :( Jag har varit för slö och inte orkat göra en ny sedan vi fick den senaste medlemen :)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

men generellt ja..

för att "starta" ett team kontaktar ni Erik Persson så fixar han det..

tala bara om vad teamet skall heta.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Fan vad ni är snabba, grabbar! :D

Johan: Menade mest om man får en sida som man kan ladda upp bilder på och göra en presentation av, ungefär som eran. Spelar väl ingen roll om lack eller förare stämmer om layouten är snygg... ;)

Andreas: Tack! :)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

egen "sida" får man inte, dock får teamen en profilsida..
tror dock bara Erik Persson kan lägga upp bilder och info där för jag har personligen inte hittat nån knapp för det..

däremot får teamet en egen avdelning på forumet där man kan diskutera allt möjligt inom teamet ;)
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Man kan skriva en presentation på den sidan sen skicka en bild till Erik som han sedan lägger på sidan. Annars så är det inget man kan ändra.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Jag menar ju profilsida. :) Ok, då kan jag fråga honom om han kan kasta upp det om man photoshoppar till det lite.

Fan va snabb du e! Sitter du och vaktar forumet? :lol:
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Tack johan.

Måste va volvo-farten som fortfarande sitter i er båda... :)
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Johan Gustavsson wrote:Man kan skriva en presentation på den sidan sen skicka en bild till Erik som han sedan lägger på sidan. Annars så är det inget man kan ändra.
kan du förklara hur man ändrar team presentationen?
jag hittar som sagt ingen knapp för det trots att jag är teamchef...
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Tom Östertun wrote:Jag menar ju profilsida. :) Ok, då kan jag fråga honom om han kan kasta upp det om man photoshoppar till det lite.

Fan va snabb du e! Sitter du och vaktar forumet? :lol:
Om du menar mig så JA för tillfället .hehe :lol:
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Andreas Karlsson wrote:
Johan Gustavsson wrote:Man kan skriva en presentation på den sidan sen skicka en bild till Erik som han sedan lägger på sidan. Annars så är det inget man kan ändra.
kan du förklara hur man ändrar team presentationen?
jag hittar som sagt ingen knapp för det trots att jag är teamchef...
Tror det är Erik som kan ändra det bara.. Har sett team med team presentation så det är nog bara Erik som kan ändra nått på team sidan.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja.. så tror jag också det är ;)
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Andreas Karlsson wrote:
Johan Gustavsson wrote:Man kan skriva en presentation på den sidan sen skicka en bild till Erik som han sedan lägger på sidan. Annars så är det inget man kan ändra.
kan du förklara hur man ändrar team presentationen?
jag hittar som sagt ingen knapp för det trots att jag är teamchef...
Som jag skrivit i mail eller PM till dig som teamchef så ändrar jag texten, men den får inte vara lång och inte ändras ofta för då skiter jag i att uppdatera den...
Post Reply