LBC-Rushen 2009

Allt som inte har med spelet att göra
Post Reply
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

LBC-Rushen 2009

Post by Rasmus Persson »

Tjena ! Var det någon som var och kikade eller körde?
Såg några ifrån serien i alla fall!
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Jag var bara på servicen och surrade runt hela dagen.
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Jag följde tävlingen lite grann från Johan "kröken" Karlssons blogg..verkar ha varit fart på det :)
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Johan Gustavsson wrote:Jag följde tävlingen lite grann från Johan "kröken" Karlssons blogg..verkar ha varit fart på det :)
Yees Jag stod på ss1 och fick Göthberg på rull sen Kjell Sandberg på en riktig grym snurr sen mycket mycket fin bilåka ..
Speciellt på Jonte och Erik på SS4 Målböjjen :D
Ps . hann ju hejja på Team Chefen ( Tommie Lindberg) när jag var påväg till bilen , fast tror han inte hade en anning att det var jag :P Han såg mest fundersam på och undrade vem det där var som satt i snövallen och vinkade för fullt
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Rasmus Persson wrote:
Johan Gustavsson wrote:Jag följde tävlingen lite grann från Johan "kröken" Karlssons blogg..verkar ha varit fart på det :)
Yees Jag stod på ss1 och fick Göthberg på rull sen Kjell Sandberg på en riktig grym snurr sen mycket mycket fin bilåka ..
Speciellt på Jonte och Erik på SS4 Målböjjen :D
Ps . hann ju hejja på Team Chefen ( Tommie Lindberg) när jag var påväg till bilen , fast tror han inte hade en anning att det var jag :P Han såg mest fundersam på och undrade vem det där var som satt i snövallen och vinkade för fullt
Ok de va du iaf, efter lite funderande kom ja fram till att de måste ha varit du. Då hade ja tyvärr kommit några km så de va för sent att vända å slänga några ord=P
På servicen efter SS1 kom paparazzi-Marcus och pratade lite, och efter 3:an träffade jag Jim Hjerpe som tyvärr brytit med växellådsfel =(
Före start träffades själva generalen Erik och jag och hann med några ord innan de drog ut mot SS1.
Verkligen roligt och träffas lite "face to face" och inte bara genom forumet =)
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

ja vi bröt ju som sagt. 6 km in på SS1.. det vill sej inte. Men hoppas, hoppas att det är en inre drivknut. annars blir de lite dyrare åt han.
ja verkligen skoj att träffa folk från serien.

Hur gick det för er andra som åkte?
// Jim Hjerpe
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jonte och jag körde in på en 17:e plats av 2wd och 3:e bakhjulsdrivna bil. De två rwd som var före oss var Roland Wallon och Pecka Putto.

Bra flyt hela vägen egentligen, utom sista sträckan där vi satte på Pirelli-däck bak. Det gav dåligt fäste och tiden blev därefter.

Träffade Göran Nilsson innan start och även Tommie Lindberg som han skrev lite längre upp. Roligt att träffas IRL.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Jonte och jag körde in på en 17:e plats av 2wd och 3:e bakhjulsdrivna bil. De två rwd som var före oss var Roland Wallon och Pecka Putto.

Bra flyt hela vägen egentligen, utom sista sträckan där vi satte på Pirelli-däck bak. Det gav dåligt fäste och tiden blev därefter.

Träffade Göran Nilsson innan start och även Tommie Lindberg som han skrev lite längre upp. Roligt att träffas IRL.
Vad hade ni för däck innan. ?
Janne har kört med Avon o dom har varit rätt bra.
Även kört med Joki som styr däck. Funkade rätt bra det också.
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Däck

Post by Anders Jonsson »

BF-Goodridge, me GE mönstret :D
www.jis.se - The Driver
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Däck

Post by Hasse Onkamo »

Anders Jonsson wrote:BF-Goodridge, me GE mönstret :D
OK. Hur är dom när det är isigt? Typ som på sjö is
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Re: Däck

Post by Anders Jonsson »

Hasse Onkamo wrote:
Anders Jonsson wrote:BF-Goodridge, me GE mönstret :D
OK. Hur är dom när det är isigt? Typ som på sjö is
Har ingen direkt erfarenhet av sjöis, men på spolad bana typ folkrace är det mycke halkigare i sidled än på vägarna i skogen. har dock inte provat nya däck av annat fabrikat, på bana.

(De e 16" vi snackar om :D )

// Jonte
www.jis.se - The Driver
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Däck

Post by Hasse Onkamo »

Anders Jonsson wrote:
Hasse Onkamo wrote:
Anders Jonsson wrote:BF-Goodridge, me GE mönstret :D
OK. Hur är dom när det är isigt? Typ som på sjö is
Har ingen direkt erfarenhet av sjöis, men på spolad bana typ folkrace är det mycke halkigare i sidled än på vägarna i skogen. har dock inte provat nya däck av annat fabrikat, på bana.

(De e 16" vi snackar om :D )

// Jonte
Ok. Tack Jonte :wink:
Post Reply