är de någon som har en bra inställning på diff till volvo
-
- Posts: 298
- Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm
är de någon som har en bra inställning på diff till volvo
jo jag har orginal o de bara spinner för mycket tycker jag .. är de någon som har en bra setup..o vill dela med sig..så hör er
- Hasse Onkamo
- Posts: 2343
- Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm
Re: är de någon som har en bra inställning på diff till volv
Ställ diffen på 200.Joakim.Karlsson wrote:jo jag har orginal o de bara spinner för mycket tycker jag .. är de någon som har en bra setup..o vill dela med sig..så hör er
-
- Posts: 298
- Joined: 2009 Feb 11 11:33 pm
Re: är de någon som har en bra inställning på diff till volv
Hasse Onkamo wrote:Ställ diffen på 200.Joakim.Karlsson wrote:jo jag har orginal o de bara spinner för mycket tycker jag .. är de någon som har en bra setup..o vill dela med sig..så hör er
okej.. men du har inte bra setuper för grus o snö o asfalt som du vill dela med dig kanske
- Robert Sahlstedt
- Posts: 295
- Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm
Ju högre max-låsning du ställer på diffen desto bättre driv får du när du kliver på gasen. Mer låsning ger alltså mer grepp. Men, priset är att bilen styr in sämre och att bakvagnen blir svårare att kontrollera då den kan hugga tag och rycka lite mer hit och dit. Alltså, mer låsning ger mer grepp men blir svårare att kontrollera vid gaspådrag och mindre låsning ger lite sämre grepp men blir mer följsam vid gaspådrag. Om du bara rullar eller bromsar blir skillnaden inte så stor oavsett vilket värde du sätter på diffen, en del skillnad blir det men inte så mycket så att det styr vilket värde man väljer tycker jag.