Vilka är vi?

Allt som inte har med spelet att göra
Leif Backlund
Posts: 83
Joined: 2007 Feb 28 11:11 pm

Post by Leif Backlund »

Leif Backlund, 33 år. Bor på landet mellan Ljungskile och Uddevalla i en villa med min sambo Caila och son Oliver 5 mån och två katter, Svinto och Greta.
Jobbar som kalkylerare på Svevia vilket betyder att jag prissätter stora infrastrukturprojekt som vi förhoppningsvis vinner anbud på för Vägverk och Banverk. Har pluggat ett par år i Jönköping och jobbat i Arvika och Stockholm, numera Götaland i stort.
Stora intresset är bilar och rally framförallt. Har kört lite själv i en grE Celica från 77, sista tävlingen 2000. Därefter åkt kartis ett par gånger i Kadett Gsi och Celica GT4, men sen 2004 har licensen fått vila. Tog folkracelicens -08 men den vilar oxå. Drömmer om att bygga om min Bmw 320 -00 till grH-bil, vi får väl se om det kan funka till slut, först ska det stå ett rejält 3-bilsgarage på tomten!
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Andreas Karlsson, 25 år, bor i Lidköping i Västergötland
jobbar på Gunnar Dafgård AB i Källby och plockar varor till kund.
håller även på att bygga upp en mindre karriär som Rally/Motorsport fotograf vilket kostar en helvetes massa mer pengar än jag hade räknat med från början.
har haft tankar på att gå med i Vara MK och försöka få till en codriver licens men vi får väl se hur det går med det, tror jag nöjer mig med att stå vid sidan och plåta.
stora intressena är altså Foto och Rally.
spelar även lite Bowling på lagom seriös nivå sedan typ 16 år

har förhoppningar och planer på att åka runt på lite fler tävlingar i sydsverige i år så skall ni åka som publik på nån tävling får ni gärna skicka ett mail, pm eller nåt så kanske jag kan möta upp och hålla lite sällskap.
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Fredrik Wengberg 37 år!, bor i en villa ca 4 km utanför ett litet samhälle på Gotland som heter Klintehamn.Bor tillsammans med min sambo Lina,våra 2 barn Erika 8 och Tove 5, hundarna Hasse och Tage samt katten Svea.

Jobbar som bilmeck på en av Gotlands största bilfirmor (Visby Bilcity) och meckar Audi, VW, Skoda och Seat, och även lite Kia.
Mina stora intressen är jänkare, rally, folkrace, 50-60 tals musik och nostalgin där omkring, och har även startat en "Raggarklubb" ihop med ett gäng polare där vi anordnar fester ibland för vänner och bekanta, gärna med något passande Rockabilly eller rockband..Kolla gärna vår hemsida http://www.rockersmotorklubb.comFullkomligt älskar min Chevrolet Impala från 1962, som även blivit tidningskändis i Bilsport Classic och även kommer att komma med i tidningen Wheels senare i vår.

Har kört folkrace mer eller mindre sedan 1987 och har även åkt som kartläsare i rally med lite olika folk.Har gjort paus i folkraceåkandet i ett par år nu, men håller just nu på att fixa till bilen och hoppas på att det blir ett gäng tävlingar i år, däribland Gotlandsfestivalen som i fjol lockade en bra bit över 200 startande.

Till sambons stora förtret så blir det också en hel del RBR spelande, och det har nästan blivit som en drog att spela det minst 1 timme om dagen.
Är medarrangör tilsammans med Chris Nyström till EWRCL.

Tja, det skulle väl vara lite om mig i alla fall.

Tack för ordet.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Andreas A Johansson
Posts: 22
Joined: 2007 Jun 23 3:44 pm

Post by Andreas A Johansson »

Andreas Johansson, 17 år och bor tillsammans med familjen i Kungsör.
Studerar till bilplåtslagare. På fritiden är det till största del rally som gäller.
Jag kör själv ungdomsrally i en GrN Suzuki så ofta det finns möjlighet till, men är även Co-driver åt Robin Wallón och denna säsong åker vi sverigeserien i en 940. När det inte är Rally så spelar jag innebandy på div.2 nivå med Kungsörs IBK eller kör RBR förstås så det är fullt upp :)
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Kim Gustafsson. 17 år! Bor tillsammans med farsan i en liten håla som kallas Eksjö, "Den Unika Trästaden" som det så fint står på alla skyltar runt omkring stan..

Pluggar förfullt... :roll: till att bli fotograf! eller något imon mediayrket. har ju redan börjat och ta lite foton på rallyn som ni kanske sett :)

Intresserna är väll. hmm. Bilar såklart. rally :lol: . sen kommer ju kameran. men man får ju inte glömma "damerna" :roll: starkare drycker är inte heller något man nekar till! :)

Är väldigt, ganska iaf! ofta på rally'n. förra året blev det kanske något mindre om jag minns rätt! "bara" 17.st tror jag! :lol: Men annars dom senaste 5 åren har det blivit minst 20-25 tävlingar! minst :roll:

Åker även kartläsare ibland, främst åt en herre vid namn sören fransson (han jobbar som körskolelärare! men det märks inte alltid :lol: ) men ibland får jag åka med fartfantomen Peder Hadarsson med! då jävlar går det undan :D

Förhoppnings tas körkortet i höst ( fyller 5.e nov! :( ). och tills dess hoppas jag farsan har fixat sin gammla Amazon så man kan få testa i den i ett rally eller 2 :twisted:
User avatar
Tony Bergqvist
Posts: 142
Joined: 2008 Apr 06 2:03 pm

Post by Tony Bergqvist »

Tony Bergqvist 39 år .. Bor utanför Finspång i en villa som är i ett stort behov av renovering.. Är singel förtillfället så har ingen som tjatar om att ja spelar för mycke .. Har varit kartläsare i unga år (92 - 93 ) , åkte Ascona A och Manta A grp H . Jobbar på sapa profiler som truckförare . På fritiden så är det spela rbr i min hemma snikrade ställning med 240 stol och en 32 tum lcd och planera för hus renoveringen som gäller ( har planerat i 5 år .. det är det där med vart man ska börja ) . förr meka ja mycke bil , tyckte det va lite roligt och trimma och hålla på men nu är det bara när det är dags för besiktning som ja mekar . Har en gammal volvo 940 . Brukar va ute o kolla rally när det är i närheten och följa Jimmy Joge .. Lyssnar mycke på musik , mest metal och spelar lite trummor . Tror det va allt ..Hej på er ..
Tony Bergqvist

Team Rookie Racing
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Licens: Co-Driver.
Född: 1988-08-20
Vikt: Lagom med tanke på ölen.
Yrke: Fritidsforskare, vill annat!
Favoriträtt: Pappas stekta bonna fläsk, inget man kan köpa i affären precis, med löksås och potatis.
Favoritdryck: En kall pilsner.
Höjdpunkt i rally: Vinnare av Totalcupen i Mega Rally Cup med Philip Ahlstrand här på forumet.

Marcus Strand 20 år. Bor i Lidköping (Vid Vänern) inte att förknippa med Linköping som alla tror man kommer ifrån när man säger "Lid". Just nu är jag fritidsforskare (arbetslös) efter att ha slutfört värnplikten. Har dock ibland lite stö jobb. Jag satsar på att börja köra Lastbil inom en viss tid, har införskaffat mig CE. Dock är alla andra jobb också intressanta. Åker lite rally som Co-Driver åt Philip Ahlstrand som också är med och kör i rbrserien. Vi har nu en Golf 2 Grupp E som vi håller på att bygga ihop från grunden samt en Subaru Impreza Grupp A som behöver lite kärlek efter en liten avåkning i fjol. Golfen skall ihop först.

Tveka aldrig om ni ser mitt namn i deltagarlistan på en tävling, kom fram och prata!!!! Skit skojj när folk från "RBR-Serien" kommer fram och pratar. Har ju inte träffat så många av er precis.

P.S fotar också lite rally, http://www.strandsfoto.webb.se

Det var lite kort och gott om mig, finns en hel del mer men ingen idé att skriva.
Last edited by Marcus Strand on 2009 Feb 27 6:12 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Tony Bergqvist wrote:Tony Bergqvist 39 år .. Bor utanför Finspång i en villa som är i ett stort behov av renovering.. Är singel förtillfället så har ingen som tjatar om att ja spelar för mycke .. Har varit kartläsare i unga år (92 - 93 ) , åkte Ascona A och Manta A grp H . Jobbar på sapa profiler som truckförare . På fritiden så är det spela rbr i min hemma snikrade ställning med 240 stol och en 32 tum lcd och planera för hus renoveringen som gäller ( har planerat i 5 år .. det är det där med vart man ska börja ) . förr meka ja mycke bil , tyckte det va lite roligt och trimma och hålla på men nu är det bara när det är dags för besiktning som ja mekar . Har en gammal volvo 940 . Brukar va ute o kolla rally när det är i närheten och följa Jimmy Joge .. Lyssnar mycke på musik , mest metal och spelar lite trummor . Tror det va allt ..Hej på er ..
Jag ska kolla på Judas Priest i Malmö Arena nu på Onsdag :wink:
O till sommaren blir det AC/DC på Ullevi......
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Anders Alm 36 år i Maj. Bodde i Småland tills jag en dag i fyllan träffade en tjej från Helsingborg. Vi brukade starta förfesten i bilen sen var vi lagom goa ca 10 mil senare. O då hamnade man på diskotek i HGB.
Flyttade ner 1997 till tjejen (Martina) o 1998 började jag på Hedin Bil AB
som reservdelsman på last & transport avdelningen. Så när jag ser era Volvos o Scania så ser jag lite rött alltså :twisted:
O nu 2009 så har jag samma jobb. Lite trist men man har jobb iaf.
Har en dotter Alice som är 6år som är mitt allt :wink:
Har alltid tyckt om bilar o speciellt då motorsport. Tyvärr har det aldrig blivit någon egen körning utan man har sprungit med sin ryggsäck med kaffe o rallymackor i säkert 20 år :wink:
O nu börjar rally säsongen snart igen. Tävlingen Kongen (25 April) brukar alltid vara starten på gruset :wink:

Brukar så klart försöka spela så mycket rbr som möjligt på fritiden men många andra mindre roliga sysslor måste också göras. ( lite avundsjuk på ungkarlar o pojkar som nästan kan spela hur mycket som helst)

Gillar också heavy :wink: Men även lite Depeche Mode eller annan synt kan gå hem ibland.

Tack för mig :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

20 år gammal, bor i Hässleholm i Skåne, kör mejeridistrubution åt Skånemejerier i Kristianstad med omnejd.....

Och du Alm, jag kör Mercedes på jobbet......
//Björn
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Anders Alm wrote:Så när jag ser era Volvos o Scania så ser jag lite rött alltså :twisted:
Attachments
HEHEHEHE!<br /><br />Skämt åsido, jag tror att jag har lånat en ringnyckel av dig för nåt år sen när jag blev tvungen att byta handtag till vändskivan... :)
HEHEHEHE!

Skämt åsido, jag tror att jag har lånat en ringnyckel av dig för nåt år sen när jag blev tvungen att byta handtag till vändskivan... :)
Scanian2.jpg (3.46 KiB) Viewed 9674 times
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Namn: Anders Svärd
Bostadsort: Gagnef
Ålder: 29 (30 i sommar)
Civilstånd: Sambo + katter
Yrke: Brevbärare

På fritiden så spelar jag innebandy, lyssnar en massa på musik. Favoriterna är In Flames, Volbeat, AC/DC, Accept, Johnny Cash och lite annan hård musik. Sweden Rock Festival missar jag ogärna. På sommaren så åker crossen fram.. Och sen blir det en del tid med RBR också.
Nån tävlingkarriär inom rally har jag aldrig haft, åskådarkarriär däremot, men även det har minskat med åren.
Senast jag satt i en bil med bur så blev det rull. Och då var det folkrace med kompisgänget. Bifogar bilder på eländet =)
Det var lite kort om mig.
Attachments
folkrace.jpg
folkrace.jpg (233.04 KiB) Viewed 9624 times
folkrace2.jpg
folkrace2.jpg (185.81 KiB) Viewed 9624 times
Last edited by Anders Svärd on 2009 Mar 03 11:31 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Svärden: hahaha va gött å se =) Janne Ingesson var nöjd förstår jag?! :D
// Jim Hjerpe
Kristian Berglind
Posts: 21
Joined: 2008 Feb 04 9:22 am

Post by Kristian Berglind »

Kristian Berglind 34 år och har en son på 8 år bor i Gagnef i lägenhet, jobbar som service tekniker.
Började åka folkrace 89-92 med Saab v4 o 99 sen blev det rally med Golf 1:a ekonomi fram till 95 sen Suzuki Swift MK1 bytte till Mk2 1999,sen Corsa grh 2003 och Legacy grh-4wd 2004.
Slutade åka 2005 skruvar numer åt Anders Wänn med Evo 6.
Skruvar även med en Saab v4 som är Turbokoverterad som ska besiktas i sommar.
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Då får du ta ut vinkeln i Borlänge nån vända till sommarn :)
// Jim Hjerpe
Post Reply