problem med att köra online

Här hjälps vi åt att lösa problem som uppstår
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

problem med att köra online

Post by Anders Lindbladh »

Jag har lite problem när jag ska köra online. På nästan varje rallytävling som jag väljer ifrån listan står det tex rally school stage does not match with the orginal. Det står så på nästan alla gångern så fort jag ska köra någon tävling. Vad är det som är felet ?

MVH Anders
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Re: problem med att köra online

Post by Anders Svärd »

Anders Lindbladh wrote:Jag har lite problem när jag ska köra online. På nästan varje rallytävling som jag väljer ifrån listan står det tex rally school stage does not match with the orginal. Det står så på nästan alla gångern så fort jag ska köra någon tävling. Vad är det som är felet ?

MVH Anders
Låter som att du inte installerat alla sträckor. Finns att hämta på downloadsidan...
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

elr inte patchat till 1.02
Anders Lindbladh
Posts: 267
Joined: 2009 Feb 18 11:48 am

Post by Anders Lindbladh »

[quote="Erik Brodin"]elr inte patchat till 1.02[/quo

jag har installerat all patcherna. Jag har för mej att jag har installerat alla sträckorna men jag ska prova och ladda ner dem från downloadsidan igen
Johannes Norberg
Posts: 8
Joined: 2009 Feb 13 11:11 pm

Post by Johannes Norberg »

Hur löste du problemet?

Jag har samma problem själv nu.. "tanner" matchar tydligen inte. Detta är ju en originalsträcka?

Rallyt stänger på nån timme så tips å råd mottages gärna :)
Christian Lundh
Posts: 100
Joined: 2008 May 15 10:01 pm

Post by Christian Lundh »

installerat baklänges sträckorna?
Johannes Norberg
Posts: 8
Joined: 2009 Feb 13 11:11 pm

Post by Johannes Norberg »

jodå... har lagt om hela packet från downloadsidan på nytt nu dessutom... utan framgång :/
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ett tips till alla så man slipper installera om spelet:

Ta en kopia på hela mappen som spelet ligger i så kan man flytta tillbaka filer därifrån om ngt krånglar.

Har inga specifika tips för just det här, förutom att jag skulle ha lyft tillbaka filerna för denna sträcka från min kopia.
Johannes Norberg
Posts: 8
Joined: 2009 Feb 13 11:11 pm

Post by Johannes Norberg »

Erik Persson wrote:.......förutom att jag skulle ha lyft tillbaka filerna för denna sträcka från min kopia.

Och hur vet man vilken av alla mappar i "maps" som är just Tanner? Jag antar att det är under "maps" sträckorna ligger..
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

jag vet att vi diskuterat detta förut i forumet men hittar ej tråden igen.

Mitt problem är att jag kan välja alla bilar jag vill i schake down läge men inte när jag skall åka en tävling online

Nån som kan svara på detta. tror jag har det senaste pluginet 087e

//Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Post by Kenneth Nyström »

Christer Vestlund wrote:jag vet att vi diskuterat detta förut i forumet men hittar ej tråden igen.

Mitt problem är att jag kan välja alla bilar jag vill i schake down läge men inte när jag skall åka en tävling online

Nån som kan svara på detta. tror jag har det senaste pluginet 087e

//Christer
dom kanske har uppdaterat physicsen sen du körde sist?! brukar bli så när man har fel physics....alla physics funkar i shakedown men inte "online"
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Kenneth Nyström wrote:
Christer Vestlund wrote:jag vet att vi diskuterat detta förut i forumet men hittar ej tråden igen.

Mitt problem är att jag kan välja alla bilar jag vill i schake down läge men inte när jag skall åka en tävling online

Nån som kan svara på detta. tror jag har det senaste pluginet 087e

//Christer
dom kanske har uppdaterat physicsen sen du körde sist?! brukar bli så när man har fel physics....alla physics funkar i shakedown men inte "online"
Tack för svaret det hjälpte nu kan jag köra igen

//Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Då är det bara att förbereda sig att se en Christer runt 30 sek före på varenda sträcka igen då. Välkommen tillbaka Vestlund !
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Tack Anders.

de där med 30sek käns gagska avlägset, Det är hemskt vad man lägger av sig fort. kommer nog bara köra lite sporadiskt och ingen serie

//Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Är det någon som har någon aning om vad jag har för fel, Kan inte köra på CZ plugginet, får fel meddelande Fel version av RBR, Men på Ungerske funkar det, Har ominstalerat spelet 2 g nu med samma resultat,
Post Reply