Hörby Bil-Svängen

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag hoppas Björn hinner komma online och ge reset till de som behöver för jag kan inte det då jag inte skapat rallyt.
Christian Lundh
Posts: 100
Joined: 2008 May 15 10:01 pm

Post by Christian Lundh »

ja jag sitter här och håller tummarna 30 min till iaf :P
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Här är en video på det som förstörde mitt rally.

User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Kom i mål, så jag vann.....hehe.....
De 2 sista var lite skumma tycker jag.
Ingen skada i styrningen innan start på dessa SS,
men jag kommer till start och börjar köra så hoppar bilen till och styrningen känns lite konstig.
Jag hoppas att i nästa rally vi får köra våra transport sträckor själva och inte av dåliga B-förare.... :wink: 8)
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Gick sådär .. snurra och slog en vall och fastna på ss3 .. Åkte av lättare på en del ställen. Blev endel värre plåt skader och 240´n ska upp i riktbänk. Får låna fars gubbens nybyggda 240 så länge :D
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

vad tråkigt.. körde bort första eller andra platsen på sista sträckan.. åh så störande..

ledde PWRC innan sista sträckan. gjorde bort mej, tappade 18sek och blev femma ist.. kul med hjul nästan jämt..

menmen, bara ta nya tag.. nästa tävling, då jäklar..!

Var jämnt mellan mej och mattias inför sista sträckan, kul med så täta fighter.. =)

Grattis alla ni som vann!
// Jim Hjerpe
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

När ni skrev de sista inläggen här hade jag gått och lagt mig.....
//Björn
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Här är incidenten som fick mig att bli väldigt arg. Dock sporrade den ju mig så jag vann SS4 totalt med bra tid dock. Men försökte köra igen den tappade tiden men de gjorde ju bara saken värre.

[youtube][/youtube]
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Jaja, lyckades bli 7:a totalt och 5:a i WRC1, 22.55 sekunder efter segraren.Synd på mina 2 avåkningar för annars så hade det varit en topplacering istället, tappade nog 15-20 sekunder på missarna i alla fall.Mycket irriterande och tråkigt, när det var ett rally på vägar som jag brukar kunna åka bra på, men jaja, vi tar nya tag till nästa och jag tackar alla för ett kul rally och gratulerar segrarna i samtliga klasser.

Mvh//Fredrik Wengberg.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Marcus Strand wrote:Här är incidenten som fick mig att bli väldigt arg. Dock sporrade den ju mig så jag vann SS4 totalt med bra tid dock. Men försökte köra igen den tappade tiden men de gjorde ju bara saken värre.

[youtube][/youtube]
Det där är Sheperds Shield 1 för mej :lol:
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Inför denna tävling hade jag jobbat fram en helt ny setup från grunden under en testdag veckan innan. Det var ett tag sedan jag sprätte grus nu och blev nästan lite överaskad av hur hårt man kan satsa så länge det är torrt. Eftersom årstiden ofta bjuder på lite halvtaskigt väder försökte jag även jämföra lite däck på olika underlag, då blev det förstås betydligt halare igen! Det kändes i alla fall som att jag kom väl förberedd så trots lite spralliga nerver mellan varven gick det ju kanonbra!

Måste även erkänna att jag fått en drömstart på säsongen! :D Jag hade egentligen inte så höga förväntningar med så många bilar i klassen och allt strul jag haft tidigare. Visst brukar det gå bra när allt funkar, men det är just det, det brukar långt ifrån alltid göra det när det väl gäller. Men nu har jag lyckligtvis haft både tid att köra (för ovanlighetens skull har jag faktiskt lyckats vara relativt ledig på söndagar...) och klarat mig från tråkigheter med hård- och mjukvara. Skoj! Vi får se hur det fortsätter, har jag tid kommer jag vara med, och efter denna inledning känner man sig ju ganska jagad. Det blir liksom knepigt att få bättre resultat än tidigare... :wink:
Mattias Jedselius
Posts: 29
Joined: 2007 Mar 05 4:24 pm

Post by Mattias Jedselius »

ny bil för denna tävling. ss1 första j**la kurvan=liggande på taket :shock:
sen va de kört så att säga!
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

:smt100


Mangler ikke jeg noen poeng i resultatlisten igjen nå? Eller har jeg regnet meg bort? :?:

Jeg var vel kanskje eneste A8-bilen som tok seg til mål, sånn at jeg ble glemt i sammenfatningen? Eller så stemte ikke tidskortet mitt hos arrangøren :P



edit: Jeg ser Ole Marius Myrvold har fått poeng, så det er iallfall ikke fordi jeg er norsk det ikke ble poeng :wink:
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Roy Magnes wrote::smt100


Mangler ikke jeg noen poeng i resultatlisten igjen nå? Eller har jeg regnet meg bort? :?:

Jeg var vel kanskje eneste A8-bilen som tok seg til mål, sånn at jeg ble glemt i sammenfatningen? Eller så stemte ikke tidskortet mitt hos arrangøren :P



edit: Jeg ser Ole Marius Myrvold har fått poeng, så det er iallfall ikke fordi jeg er norsk det ikke ble poeng :wink:
Kolla nu roy om det stämmer bättre :)
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Ja, nå er jeg enig med deg :D
"I love it when a plan comes together"
Post Reply