Hörby Bil-Svängen

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Tony Bergqvist
Posts: 142
Joined: 2008 Apr 06 2:03 pm

Post by Tony Bergqvist »

Äntligen grus :-) Det gick skapligt faktiskt .. Inget överladd utan lugnt o fint .. Med lite tur så får ja lite poäng i det här rallyt ..
Tony Bergqvist

Team Rookie Racing
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Var riktigt taggad innan start och allt började mycket bra. Körningen stämde kanon fram till SS 3. Där kom jag över en bra och Focus 03 har en så låg front så den tog i det lilla broräcket som fanns och skickade bilen rakt ner i vattnet. Efter att ha fått trasig styrning så kom jag imål. På nästa sträcka ladda jag MAX med trasig styrning och det blev en mycket bra tid tycker jag. Sedan flöt allt på igen hade lite mer attack än i inledningen. På SS6 händer de som inte får hända. Kommer ut med en bakhjulet lite gran och försöker bromsa upp bilen till kommande höger, bilen vill aldrig komma på ställ provar handbromsen de funka inte heller så fronta ett träd och rallyt var över.

Är nu så arg så jag skakar :) Bara att bryta ihop och komma igen annars flöt allt på kanon och jag såg fram emot målet.
Last edited by Marcus Strand on 2009 Feb 15 9:51 pm, edited 2 times in total.
Ole Marius Myrvold
Posts: 104
Joined: 2008 Jun 25 4:17 pm

Post by Ole Marius Myrvold »

Pc'n ble for varm før SS3 og skrudde seg av. Request er avsendt!
Ole Marius Myrvold NMK Elverum
Bilcross jr (folkrace) - SAAB 900
Peter Sandberg
Posts: 104
Joined: 2007 Jan 02 12:45 am

Post by Peter Sandberg »

Det var väldigt bra tider av Strand, kan nog bli lite att bita i för wrc1. Jag får se vad jag kan hitta på med den gamla bilen i fortsättningen. Inte lika lätt att hänga på varken Strand eller nyare bilar på gruset.
I rallyt körde jag på säkerhet var inte nära nån incident på någon sträcka, är inte läge att satsa för hårt för datorn laggar som vanligt på flera av sträckorna i england.
Tom Östertun
Posts: 624
Joined: 2008 Nov 08 3:36 am

Post by Tom Östertun »

Hehe, såg nyss att jag ligger åtta i klassen (H)... Inte illa pinkat med tanke på att jag är ganska grön och aldrig har satt en bra tid på pluginet. Och jag måste säga att jag är förvånad över vilken skillnad det blev på bilen med rätt inställningar... Läste nån tråd här där det diskuterades hjulvinklar och annat... Ändrade lite på måfå för att kolla och det blev ju enorm skillnad! Så hela helgen har gått åt till att ställa in bilen och jag tycker att jag fick till det ganska bra. Bilen känns i alla fall oförskämd lättkörd. Nu ska man bara hitta det perfekta läget mellan lugn och tokladd, så blir det nog bra! :D
Johannes Norberg
Posts: 8
Joined: 2009 Feb 13 11:11 pm

Post by Johannes Norberg »

Sådär, nu var min rallydebut avklarad. Och jag tog mig i mål dessutom :) Är ändå hyfsat nöjd för jag kände att tempot inte var så långt borta, jag måste bara jobba på stabiliteten. Jag fick nog ropa på hjälp 4-5 ggr. :oops:


För er som inte vet vem jag är är jag en 26-årig norrlänning som har kört simracing rätt seriöst senaste 4 åren i simulatorerna GTR,GTR2, och Race07. Mestadels i ligor i Swedish Sim Racers regi..

Här finns en liten förarpresentation.. http://www.swedishsimracers.com/index.p ... s-forare-9

Jag tycker RBR är svinskoj men har mest bara använt det som röjarspel när man blir less på all seriös körning på asfaltsbanor.. :) Har dock haft ögonen på RBR-serien länge men aldrig kommit mig för att hänga på... förrän nu, då Erik Brodin peppade upp mig och hjälpte mig igång :)

Jag hade minimalt med träning i Volvon inför detta rallyt och såg det som ett testrally för att ser hur detta funkar.. typ. Jag lärde mig bilen mer och mer med sträckorna och fick avsluta med en sträcktid som hängde med riktigt bra :)

Till nästa rally ska jag se till att träna en del innan också, få se om man kan hänga med lite högre upp i listorna.

Detta var skitskoj! Ser redan fram emot nästa rally..

Vi ses..
Andreas Carlsson
Posts: 88
Joined: 2007 Jan 31 8:37 pm

Post by Andreas Carlsson »

Äntligen var det grus!!
:D
Men det var det som var fel kanske, jag var laddad till 1000 och såg fram imot go körning men det sluta aldeles för tidigt man kan säga att det sluta redan på ss2. SS1 var det lugn och säker körning och såg fram imot ss2 som bara den, starta i samma tämpo som på 1an men men men inte alls långt in så var jag tvungen att lämna innern och efter det stog träna väldigt nära så hamna i en fin liten gran och lite snurr och hopp så var man med dålig kopling och dålig låda men fortsate in i mål. Starta ss3 men inge vidare till driv så hamna på innern vid en tråstolpe med nosen så där försvan oljan och rallyt var slut.


Men men bara att packa ihop vraket och ladda inför nästa tävling.
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

Då har man rattat igenom rallyt, det gick helt ok tycker jag, har 2:a plats i wrc2 i skrivande stund tror jag det var,
Gjorde igentligen bara 2 missar den första på på SS1 vid första vägbytet, kom lite för fort och gled ut litegran, sista SS var det MAX attack och hängde med bra med mina mått mätt, men 3-400 meter ifrån mål så rulla vi Focusen riktigt ordentligt men hade tur och den landade på hjulen igen och vi kunde ta oss imål,

Hoppas Teamchef Andreas Karlsson inte är alltför besviken då det står en bucklig Focus 01:a i garaget, som dessutom är lånad.
Andreas A Johansson
Posts: 22
Joined: 2007 Jun 23 3:44 pm

Post by Andreas A Johansson »

Blev skickad till skrivbordet mellan SS4 och 5, Request är sänd.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

danielssooooooooon!!!
nu blir det ingen öl för dig i helgen för du skall laga bil! ;)
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Post by Erik Danielsson »

Andreas Karlsson wrote:danielssooooooooon!!!
nu blir det ingen öl för dig i helgen för du skall laga bil! ;)
Aye aye Captain :oops:
Rickard Persson
Posts: 5
Joined: 2009 Jan 14 10:42 pm

Post by Rickard Persson »

Då så, gjorde man ett försök i Hörby då!
Hur det gick?
Behöver jag väl inte ens skriva!
Åkte av i slutet av ss1, i krypfart... o givetvis så lämnar växellådan in!
Varenda gång... blir så trött!

Men antar att det bara är o ta nya tag o komma igen i nästa tävling!
Ser detta året som en läroperiod... o det behövs verkligen!
Team Persson Racing
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Summering: alla sträckor gick så lungt och städat att jag trodde jag skulle åka och handla nästan! och inför sista. ligger jag 5 sec efter ledaren i volvo klassen! :shock:

kör lungt och helt okej på sista. men vad händer inte 500m innan mål? jo. hela datorn låser sig :evil: .

J*vla h*lvete säger man då! suck. hade legat 2.a annars bakom ledaren. och nu när datorn låste sig. då skapas ingen dmp fil heller(=ingen omstart). så jäkla surt nu när det gick rätt bra för en gångs skull!
Ole Marius Myrvold
Posts: 104
Joined: 2008 Jun 25 4:17 pm

Post by Ole Marius Myrvold »

Tja, fikk starte på nytt igjen (eller fra SS3) og kjørte SS3 og 4 uten bremser og med ødelagt drivaksel, fikk reparert litt til SS5 og resten til SS6.

Er nesten sist av alle, men har da kommet meg til mål for første gang!
Ole Marius Myrvold NMK Elverum
Bilcross jr (folkrace) - SAAB 900
Christian Lundh
Posts: 100
Joined: 2008 May 15 10:01 pm

Post by Christian Lundh »

skrivbordet efter sista service :(
Post Reply