Skins!

Nya bilar och gamla bilar
Post Reply
André Jacobsson
Posts: 24
Joined: 2007 Jan 26 11:29 am

Skins!

Post by André Jacobsson »

Tänkte fråga om någon har lust att göra ett skins till mej?
Kör Mitsubishi lancer Evo 9 GrN.. Vill helst ha något med färgerna rött, svart och vitt :)

om ni har lust att göra ett kan ni ta min msn o skicka till. andre@gotland.com

Tack på Förhand!

// André Jacobsson
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

nu när man fått veta att serien ska dra igång igen så var man snabb att inhandla en ny Subaru N12, och jag undrar nu om det finns nån som skulle vilja "lacka" den åt mej, hade tänkt att den skulle vara lackad i nya huvudsponsorns dhl:s nya färger, om nån vill så kan han adda mej på MSN ( racecarsaregreen@hotmail.com) för att skicka den.


Tack på förhand


Mackan Andersson
//Mackan
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Har kanske lite tid över, va gärna lite mer specifika vad ni vill ha!
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag har ett halvfärdigt skin till min evo8 som jag gärna vill ha färdiggjort...

det som fattas är det skin som syns när bilen blir skadad, jusst nu byter den färg till original färgen när den blir skadad, och det ser ganska illa ut....

nån som kan färdigställa det åt mig?
jag är inte så bra på sånt...
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Andreas, en snabbfix på det problemet är att först ta bort bilnamn_external_scrape.dds ur textures mappen, sedan kopiera bilnamn_external.dds och klistra in på samma ställe. Döp sedan om kopian till bilnamn_external_scrape.dds. Det blir inga repor på bilen då men den byter i alla fall inte färg när man stöter emot något. På vissa bilar kan man behöva göra samma sak med bilnamn_internal_scrape.dds. :wink:
Henrik Frisk
Posts: 34
Joined: 2007 Mar 20 9:22 am

Post by Henrik Frisk »

Nu har jag suttit vid datorn i ca 3 timmar och försökt mig på att göra ett skin till Evo 9:an.
Finns det någon vänlig människa som vill hjälpa mig?
Har ändrat färg på bilen, gjort förarnummer MEN jag får det inte att stämma!

Snälla!

Finns på msn famfrisk@hotmail.com
/Mvh Henrik
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

om ni vill så kan jag lägga upp min halvfärdiga Create a skin guide...som sagt den är halvfärdig
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Markus Andersson wrote:nu när man fått veta att serien ska dra igång igen så var man snabb att inhandla en ny Subaru N12, och jag undrar nu om det finns nån som skulle vilja "lacka" den åt mej, hade tänkt att den skulle vara lackad i nya huvudsponsorns dhl:s nya färger, om nån vill så kan han adda mej på MSN ( racecarsaregreen@hotmail.com) för att skicka den.


Tack på förhand


Mackan Andersson
Har nu tänkt till lite mer och bestämt mej för hur jag vill att det ska se ut:
DHL gul (se www.dhl.se)
med lite DHL logor lite överallt på bilen.
denna scania loga http://www.scania.se/Images/header_logo_tcm136-85.gif på bakluckan.
http://www.textdekor.se/Pissegubbe.jpg och http://www.textdekor.se/Pissegubbe%20DHL.JPG på kofångare och spolier.

Och så namnet Mackan i bakrutorna.

Det va nog allt

MVH Mackan Andersson
//Mackan
Oskar Brorsson
Posts: 17
Joined: 2007 Apr 17 7:26 pm

Post by Oskar Brorsson »

tjenare allihop!!

Nu När det närmare sig en nystart av serien så skulle det var kul om man fick ett eget utseende på bilen sin, så att folk kommer ihåg hur bilen som körde ifrån dom såg ut :D :wink:
Kommer inte att va nå avancerat. Känner ni er ämnad för uppgiften och att ni har ork så är min mail adress oskarvonanka@msn.com
User avatar
Anders Wiberg
Posts: 45
Joined: 2007 Jan 01 5:27 pm

Post by Anders Wiberg »

Tjo tjena!
Någon som har lust att hjälpa mig och göra om detta http://www.bhmotorsports.com/previewfile/15644 Skin så det står Wiberg och får mitt startnummer samnt RBRseriens sticker?
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hej Har lagt upp ett skin till min EVO9 Skulle någon kunna hjälpa mig med att få dit mitt namn Anders Alm
+ en svensk flagga + mitt team namn (kanske över Sonax ,kolla bilden)
Mitt team namn är =Team EVO9 Sweden Skinet finns på deltagarlistan
Har sett Eriks film men tyvärr det är för svårt för mig ändå så jag är Tacksam för hjälp
Anders
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply