Offerdalingen

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
Erik Danielsson
Posts: 166
Joined: 2008 Mar 20 1:59 am

Offerdalingen

Post by Erik Danielsson »

ÄNTLIGEN börjar det dra ihop sig inför årets första deltävling i RBR-Serien 2009...Anntar att denna rubrik skulle komma upp förr lr senare men jag tänkte att det kan va kul och höra förväntningar och tester inför tävlingen.

Själv är tanken att ta mig imål, gärna på poängplats men det visar sig ju. Jag vet att det finns RUGGIGT snabba förare i wrc klassen så det kommer att bli rejält tufft. Hur som helst, lycka till ALLIHOPA och ge GÄÄÄÄÄRNET i skogarna :wink:
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Jag har inga stora förväntningar, bilen är nylackad och klar, men vi får se. Jag har tänkt att ge ganska mycket gas i början av tävlingen så får vi se hur ställningen är, är ja långt ner gäller det mest att ta sig i mål, men är jag högre upp blire nog åka av! Lycka till allihåpp! :wink:
Image
User avatar
Fredrik Wengberg
Posts: 684
Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm

Post by Fredrik Wengberg »

Satsar nog på att försöka att ta mig i mål, det var tyvärr lite si och så med det förra säsongen :roll: .Men det är klart det, att när starten går och det blir tävling på "riktigt" så flyger djävulen :twisted: i en och det går ändå inte att lungna ner sig, så vi får se, det blir gambling på hög nivå hehe.

Lycka till allihopa och jag ser fram emot att få fajtas med er.

Mvh//Fredrik Wengberg.
-Det är inte farten som dödar , det är smällen eller som de säger i Amerika :
It´s not the fart that kills , it´s the smell!
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jag kommer väl mest glida fram genom sträckorna och se hur långt det räcker.
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

O jag är kluven som f-n :? S2000bil eller min gamla bettan :P
Lutar åt en S2000 bil just nu.
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Daniel Wolden
Posts: 367
Joined: 2009 Jan 04 11:04 pm

Post by Daniel Wolden »

Jeg vet ikke om jeg kommer til start enda, får ikke til og laste inn ford fiesta`n min, så vi får da se hva som skjer :shock:
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

kk

Post by Niclas Jagerhult »

Får se om det blir start överhuvudtaget. Datorn har inte kommit tillbax från rep. Har jag tur får jag den på fredag eller nåt (den står i Ånge, det tog en vecka att frakta den från ö-sund - ånge, så beräknat på avstånd lär det ta 2 veckor till till sthlm, om man får vara lite dryg ;)) Men OM den nu kommer hem till helgen så är det 240 från förra året som gäller, WRC bilen är såld eftersom det blev så dyrt när man skrotade så mycket, så nu provar vi nåt lite billigare på heltid :)

Inte gjort så mkt från förra året på 240in, lacken får vara kvar ett tag till, gått igenom motor och låda osv. Bytt lite slitdelar, bromsar osv.

Målet med första tävlingen blir iaf att ta sig imål snyggt och säkert. Ladda på lite där det känns som jag har full kontroll och känner mej trygg i vägarna. Men lite ska man väl hänga ut arslet ;)

Ses i den virtuella skogen (hoppas jag)!!
//Jaeger
User avatar
Vegard Bjorhovden
Posts: 102
Joined: 2008 Mar 21 11:03 pm

Post by Vegard Bjorhovden »

Har veldig få forventninger til de to første løpene som går på snø. Det er sjeldent jeg klarer å lade mindre enn 102% og med snømod så går det gjerne galt før eller siden. Hvis jeg kommer i mål blir jeg fornøyd, om jeg mot formodning klarer å knipe ett poeng så blir det full feiring.
It's a long way to the top if you wanna rock 'n roll
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Efter som jag är helt ny med att köra RBR så är det nog bäst att försöka att inte vara för mycket skogshuggare, poäng får man nog drömma om. Men det ska bli jäkligt kul. :D :D
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Jag ska väll gasa så gott det går sen ser vi hur långt det räcker. :)
Andreas Carlsson
Posts: 88
Joined: 2007 Jan 31 8:37 pm

Post by Andreas Carlsson »

Ja för min del blir det att försöka komma i mål :oops: :)
User avatar
Petter Olsen
Posts: 140
Joined: 2008 Feb 06 10:19 pm

Post by Petter Olsen »

Merker nerverne begynner å komme før det første løpet, ja :D

Jeg skal gå ut allerede på SS1 med skikkelig attack :twisted:

Samtidig vil jeg ønske alle lykke til! Også får vi håpe dette blir ett gøy år med RBR :)
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Har alla lyckats få skitig snö på samtliga ss, Jag får inte på alla,
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

avinstallera reversed sträckorna..
installera snön
installera reversed igen

sedan "skall" det vara skitig snö på alla sträckorna.
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

är det sikakama som är ren snö eller är det jag som inte fått in allt för jag har reklam skyltarna men snön är ganska ren
Post Reply