Sponsor reklam

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Sponsor reklam

Post by Hasse Onkamo »

Tycker det har varit dåligt med sponsor reklam på dörrarna.
Peter är väl sponsor fortfarande antar jag.
Då tycker jag man kan ha det kravet att vill man vara med på film så ska de klistras dit reklam på dörrarna.
Men är han inte det längre så kan ni glömma det här.
Erik hur ligger det till :?:

Officiella dekaler finns o ladda hem på Downloads!
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Alla har kryssat i att man läst reglerna när man anmälde sig. Men det kryssade man kanske bara förbi...

Så nu ska jag prata med lite större bokstäver:
Läs reglerna!

:smt014
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Har alltid på reklame på de bilene jeg kjører i serien med... Men serier som SSRL og sånt bruker jeg det bare ettersom jeg føler for...



edit: Da gjør vi det sånn: har man ikke seriens reklame på skinnet kommer man ikke med i filmene som skapes...

Capiche? :smt021
"I love it when a plan comes together"
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

men var finns reklamen att ladda hem då?
och är det några direktiv på vart den skall sitta?
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Finns på download-sidan.. "officiella dekaler nr xx" Är oxå en bild på var de ska sitta :wink:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Andreas Karlsson wrote:men var finns reklamen att ladda hem då?
och är det några direktiv på vart den skall sitta?
Kolla på downloadsidan kanske?
Där finns både hemladdning och bild som visar var den skall sitta.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jaså.. menar ni startnummer lapparna....

trodde ni menade en kims bil & mc logga...

ja, startnummer lapparna kommer på till starten...
Christian Lundh
Posts: 100
Joined: 2008 May 15 10:01 pm

Post by Christian Lundh »

tänkte passa på att kolla lite.
måste man använda dom i orginal utförande eller kan man kanske ändra lite på dom sålänge "Kims Bil´mc" finns med, kanske tom skulle räcka med att ha det i vindrutan?

tex skulle detta vara godkänt?

Image

Vad jag sett är det rätt många som verkar vilja ha den större versionen av startnummer(som på exemplet), kanske man annars skulle kunna ha den typen också som alternativt "officiell nummerdekal"

Är det ok att ändra färgshemat i dekalen(svart+görnt kan ju skära sig lite ibland)
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag tycker det är okej att använda loggan för att göra större nummerlappar.

Men färgschemat är ju enligt loggan så den är vald för att synas. Så det tycker jag att det ska vara kvar.
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

Erik, jag frågade dig för ett tag sedan om vilket typsnitt du använt på texten "rbr-serien" på nummerlapparna men fick inget svar...

hade tänkt göra motorhuvs stickers för RBR serien då...
är det nåt som är av intresse?
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Roy Magnes wrote:Har alltid på reklame på de bilene jeg kjører i serien med... Men serier som SSRL og sånt bruker jeg det bare ettersom jeg føler for...



edit: Da gjør vi det sånn: har man ikke seriens reklame på skinnet kommer man ikke med i filmene som skapes...

Capiche? :smt021
Hårda bud :lol:
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

i reglerna står det ju att de som inte har kommer att få dem ditklistrade vid filminspelningen ;)
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Andreas Karlsson wrote:i reglerna står det ju att de som inte har kommer att få dem ditklistrade vid filminspelningen ;)
Hysj :P Mindre jobb på filmcrewet om vi slipper å legge den på selv, da :wink:
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

om man gör ett eget skin så kan man väl lägga ner den lilla tiden det tar att kleta dit dekalen.. kan ju bli förbannat med extra jobb för dom som gör filmerna.. =)
// Jim Hjerpe
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Jim Hjerpe wrote:om man gör ett eget skin så kan man väl lägga ner den lilla tiden det tar att kleta dit dekalen.. kan ju bli förbannat med extra jobb för dom som gör filmerna.. =)
Om jag var med i filmteamet skulle jag kasta på dekalerna i ett annars blankt skin och göra detta så man har till alla bilar. De som inte sen laddar upp skin med rätt dekaler får helt enkelt se sin bil i detta "standardskin". Alternativt att man utgår från orginalskinet som bilen kommer med från början och gör iordning skins med dekaler till dem, men risken finns att det blir svårt att "klistra över" redan befintlig reklam på ett bra sätt då. Nej, det bästa vore ju att hjälpas åt med att fixa egna skins i så stor utsträckning som möjligt. Då blir det inte bara roligare, enklare och snyggare för alla - filmteamet får det mycket lättare att göra ett bra jobb också :wink:
Post Reply