Paus

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Paus

Post by Micael Eriksson »

Vet inte om det är rätt ställe för det här. Jag hittade ingent bättre ställe...

Är det nån som vet hur länge man kan pausa när man kör ett rally online, och kan man göra det mitt inne i en sträcka eller bara efter mål gång.
Hellre dö än fega
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag kan göra det mitt på en sträcka. Men några garantier finns inte. Beror väl på om man har internetkopplingar som pausar vid inaktivitet till exempel. Eller någon dator som behagar hamna i vilolägen eller nått.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

ok, anledningen till att jag frågar är att jag lämnade bilen i service en gång och åt middag, rastade hunden och sen såg på nyheterna (tog ca 1 ½ timme), kunnde sen fortsätta rallyt, inga problem så långt, fick en slut tid och placering. När jag sen gick in på pluggin sidan för att kolla om nån fler kört (jag låg i ledning i S1600) så stog det att jag alldrig kom till SS3.

Jag förstår ju att jag var borta för länge, så jag undrar bara om det finns en max tid för inaktivitet i själva plugginett inlagt (jag var nog lite otydlig i första inläggett :oops: )
Hellre dö än fega
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Jag brukar oxå äta imellan sträckorna ibland och en halvtimme verkar inte vara några problem, men drar de iväg uppåt en timme så tappar ja kontakten.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

ok, då vet jag. Tackar för svaren PDT_003
Hellre dö än fega
Post Reply