Min växslpak till G25:an är slaktad och kommer aldrig mer att bli sig lik. Så behöver någon delar får ni säga till.
Felet som var med den var att om man körde den i sekventellt läge så fastnade indikatorn för att jag hade dragit spaken mot mig. I fallet RBR var det min handbroms som fastnade i med livsfarliga följder...
Den är komplett, men isärskruvad och med ovanstående fel.
Växlespak i delar till salu
-
- Posts: 2896
- Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm
du vet om att om man trycker ner spaken och drar den mot sig så hakar den fast va?
bara att manuellt skjuva fram den igen så snäpper den ur lås läget
har hänt mig några gånger också så tipet är altså, lägg inte handen uppe på spaken när ni växlar/bromsar utan håll handen bakom spaken och dra den mot er så slipper ni att den hakar i låsningen...
tror det är ett typ "back" läge eller nåt...
dvs samma läge som den hakar i när man lägger i backen i H-shifter läget...
det är altså inget fel på spaken när den gör så.. men obehagligt om man har den som handbroms och den hakar i låsningen
bara att manuellt skjuva fram den igen så snäpper den ur lås läget
har hänt mig några gånger också så tipet är altså, lägg inte handen uppe på spaken när ni växlar/bromsar utan håll handen bakom spaken och dra den mot er så slipper ni att den hakar i låsningen...
tror det är ett typ "back" läge eller nåt...
dvs samma läge som den hakar i när man lägger i backen i H-shifter läget...
det är altså inget fel på spaken när den gör så.. men obehagligt om man har den som handbroms och den hakar i låsningen
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
- Peter Lundström
- Posts: 266
- Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm
- Fredrik Wengberg
- Posts: 684
- Joined: 2008 Feb 06 9:08 pm