Page 1 of 2

Vilken klass kommer du att köra?

Posted: 2009 Jan 04 5:25 pm
by Erik Persson
Vilken klass kommer du att köra under nästa säsong av RBR-serien?

Omröstningen är startad för att kolla intresse i de olika klasserna. Om det är någon mening med alla olika klasser.

Posted: 2009 Jan 04 5:38 pm
by Erik Brodin
Volvo 240 här.brum brum :P

Posted: 2009 Jan 04 6:03 pm
by Johan Gustavsson
Vilka årtal gäller för wrc1 och wrc 2?????

Posted: 2009 Jan 04 6:14 pm
by Erik Persson
Johan Gustavsson wrote:Vilka årtal gäller för wrc1 och wrc 2?????
Kollat reglerna?

Posted: 2009 Jan 04 6:18 pm
by Johan Gustavsson
Erik Persson wrote:
Johan Gustavsson wrote:Vilka årtal gäller för wrc1 och wrc 2?????
Kollat reglerna?
Ahhh där var dom..hade för mig om att det stod i nån tråd men hitta inget.

Posted: 2009 Jan 04 6:50 pm
by Fredrik Wengberg
Blir till 99% säkerhet Focus -06 för min del i år.
eller kanske Impreza -05, (jädra Strand som satt grillor i huvudet på mig) :-) .

Posted: 2009 Jan 04 6:58 pm
by Anders Alm
Gissa vilken bil jag ska köra till 99% :? Evo9 så klart :roll:
Om det inte blir ett bra startfält så blir det nog WRC2 i Lancer E7 WRC
Så 100& Lancer iaf :wink:

Posted: 2009 Jan 04 7:31 pm
by Robert Sahlstedt
I år kommer jag inte satsa särskilt aktivt utan är mer intresserad av att kunna köra det jag känner för de gånger jag faktiskt kanske kan få tid till att vara med. Tycker nog fortfarande att RBR är roligast med de lite långsammare bilarna så Fiesta är nog troligast men vill nog göra nåt inhopp i exempelvis N4 också.

Tycker det är lite trist att man inte ska kunna byta klass utan att tappa alla poäng. Kan man inte bara få behålla de poäng man kört in i, säg N4, i det mästerskapet men samtidigt kunna ta poäng i WRC och behålla de där om man vill göra ett byte nån tävling. Man ska inte kunna ta med sig poäng från en klass till en annan, såklart, men varför tappa de man kört in bara för att man lämnar klassen? Kan inte tänka mig att det skulle vara möjligt för någon att röra runt i toppen av tabellerna i flera klasser samtidigt med tanke på hur tätt det varit.

Posted: 2009 Jan 04 7:38 pm
by Johan Gustavsson
Robert Sahlstedt wrote:I år kommer jag inte satsa särskilt aktivt utan är mer intresserad av att kunna köra det jag känner för de gånger jag faktiskt kanske kan få tid till att vara med. Tycker nog fortfarande att RBR är roligast med de lite långsammare bilarna så Fiesta är nog troligast men vill nog göra nåt inhopp i exempelvis N4 också.

Tycker det är lite trist att man inte ska kunna byta klass utan att tappa alla poäng. Kan man inte bara få behålla de poäng man kört in i, säg N4, i det mästerskapet men samtidigt kunna ta poäng i WRC och behålla de där om man vill göra ett byte nån tävling. Man ska inte kunna ta med sig poäng från en klass till en annan, såklart, men varför tappa de man kört in bara för att man lämnar klassen? Kan inte tänka mig att det skulle vara möjligt för någon att röra runt i toppen av tabellerna i flera klasser samtidigt med tanke på hur tätt det varit.
2008 har vi kört så att om du t.ex har kört s1600 och fick poäng där sen ville man byta till nån annan klass och då tappa man så klart poängen men om man sen ville köra s1600 igen så fick man tillbaka poängen som du hade innan om man själv tog reda på vart man skulle ha poäng, men förutsatt att man inte vill byta klass varannat rally :wink:

Posted: 2009 Jan 04 7:54 pm
by Erik Persson
Robert Sahlstedt wrote:I år kommer jag inte satsa särskilt aktivt utan är mer intresserad av att kunna köra det jag känner för de gånger jag faktiskt kanske kan få tid till att vara med. Tycker nog fortfarande att RBR är roligast med de lite långsammare bilarna så Fiesta är nog troligast men vill nog göra nåt inhopp i exempelvis N4 också.

Tycker det är lite trist att man inte ska kunna byta klass utan att tappa alla poäng. Kan man inte bara få behålla de poäng man kört in i, säg N4, i det mästerskapet men samtidigt kunna ta poäng i WRC och behålla de där om man vill göra ett byte nån tävling. Man ska inte kunna ta med sig poäng från en klass till en annan, såklart, men varför tappa de man kört in bara för att man lämnar klassen? Kan inte tänka mig att det skulle vara möjligt för någon att röra runt i toppen av tabellerna i flera klasser samtidigt med tanke på hur tätt det varit.
Problemet är att jag måste magasinera alla eventuellt inkörda poäng när folk hoppar mellan klasserna. Och jag hatar en massa manuellt "hålla reda på". Regeln handlar alltså om enkel administration.
Matematiken ger att jag måste sätta upp sex tabeller för alla personer om det blir sex klasser. Och då hålla reda på sex tabeller med en rad för varje förare. Många rutor blir det.
Idag är det en tabell, med tillägget vilken klass man tillhör.

Posted: 2009 Jan 04 8:24 pm
by Jim Hjerpe
Fredrik Wengberg wrote:Blir till 99% säkerhet Focus -06 för min del i år.
eller kanske Impreza -05, (jädra Strand som satt grillor i huvudet på mig) :-) .
Haha ja folk sätter griller i huvudet på en.. Själv tror jag att jag håller på att överge focus -06, får inte till setupen så jag tycker den blir lättkörd..
Escort WRCn däremot är ju så jäkla rolig att köra.. =) men får se vad det blir.. Måste nog prova både C4an å nån nyare subaru.. Men känns tråkigt å inte åka ford ;)

Posted: 2009 Jan 04 8:25 pm
by Kim Gustafsson
240n när den kommer ut :)

Posted: 2009 Jan 04 8:50 pm
by Roy Magnes
Jeg vurderer å kjøre Celicaen i WRC2, eller Impreza N12 i N4.

Posted: 2009 Jan 04 8:50 pm
by Peter Sandberg
Jag är sugen på att köra wrc2 om det blir bra startfält.

Posted: 2009 Jan 04 9:05 pm
by Marcus Strand
Peter Sandberg wrote:Jag är sugen på att köra wrc2 om det blir bra startfält.
Jag kommer att köra där i alla fall, blir med en Subaru Impreza 02a.