NORC Tabell 2010/2011

Berätta vad ni kör för andra serier och tävlingar.
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Nej nej, satt just och klura om man skulle ge sig in i matchen =)
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Jag åkte ut från plugginet mellan SS5 och 6. Restart för frågan är skickad.

Det är underligt, det har funkat perfekt sen jul, och nu åker jag ut två dar i rad....

edit: Hur funkar det, måste jag köra om alla SS eller får jag fortsätta där jag åkte ut, om det är det senare, kommer jag dit automatiskt eller.......
Hellre dö än fega
Ole Marius Myrvold
Posts: 104
Joined: 2008 Jun 25 4:17 pm

Post by Ole Marius Myrvold »

Du fortsetter der du slapp.
Ole Marius Myrvold NMK Elverum
Bilcross jr (folkrace) - SAAB 900
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Tack för snabb respons Hasse, nu kanske jag kommer till jobbet i tid i morron :lol: :lol:

edit: överladdade på sista, syggt kört Tommie, det kommer att räcka till seger :wink:
Last edited by Micael Eriksson on 2009 Feb 18 10:36 pm, edited 1 time in total.
Hellre dö än fega
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Micael Eriksson wrote:Tack för snabb respons Hasse, nu kanske jag kommer till jobbet i tid i morron :lol: :lol:
Det gick ju bra det där. Man måste vara på hugget som tävlingsledare :lol:
Mvh Hasse :D
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Uppdaterad tabell -
http://onkamomotorsport.multiply.com/ph ... m%2F14%234

Väldigt kul att de dök upp fler förare till den här tävlingen.
Grattis Tommie. Formen ligger i efter helgens tävling i Hudik :D

Extra plus för att Eskilstuna MK leder båda klasserna :wink:
Än så länge. :roll:
Last edited by Hasse Onkamo on 2009 Feb 19 12:37 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Ja ha, då har jag kört mitt första snow french race, det va det otäckaste hitills. Jag satt bara och väntade på avåkningen trots att jag smög fram :?

Hasse i volvon torde väll slå mig med 2 min totalt.......minst. Jag måste prova volvon på detta underlag nån dag, det borde va hur fränt som helst, jag driftade ju med S1600 hur långt jag ville, hur ska det då inte bli med volvon :lol: :lol: :lol:

Tuff tävling, men jag trodde nog att det skulle bli ett par check sträckor också, men dom kanske inte funkar med det här underlaget......
Hellre dö än fega
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

kändes bra ända tills jag rullade och slog av drivaxeln på SS1
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Micael Eriksson wrote:Ja ha, då har jag kört mitt första snow french race, det va det otäckaste hitills. Jag satt bara och väntade på avåkningen trots att jag smög fram :?

Hasse i volvon torde väll slå mig med 2 min totalt.......minst. Jag måste prova volvon på detta underlag nån dag, det borde va hur fränt som helst, jag driftade ju med S1600 hur långt jag ville, hur ska det då inte bli med volvon :lol: :lol: :lol:

Tuff tävling, men jag trodde nog att det skulle bli ett par check sträckor också, men dom kanske inte funkar med det här underlaget......
Det gick ganska bra till ss 5. Sen naggade jag lite i ett träd o sen va de slut. Men det va kul ända fram dit. De va svårt som du skriver här Micael. Men det tycker jag bara är kul. Då måste man vara skärpt till 1000. Men de va jag tydligen inte den här kvällen: :D
Bara o ta nya tag till nästa rejs. :wink:
Anders Svärd
Posts: 420
Joined: 2008 Mar 06 7:32 pm

Post by Anders Svärd »

Nu har jag & Corsan gjort "Monte Carlo" premiär. Jävlar så halt det va med 2wd =)
Jag hamnade i en rätt så betryggande ledning just nu, men det är 1½ timme kvar att köra så...
Måste vara i stort sett omöjligt med Volvon.
Kul tävling var det iaf. Skoj att få tävla med Corsan.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Har uppdatera listorna nu :D
Micael Eriksson gick upp i ledning i den framhjulsdrivna klassen och Jonte tog Andreas 3:e plats i bakhjulsdrivna klassen.
Tony klev upp på 4:e platsen genom seger i klassen :smt023
Anders Svärd rullade in som segrare i FW klassen :smt023
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Måste bara säga att jag är MYCKE imponerad :shock: över din framfart i NORC shakedown racet Hasse.
Ska bli väldigt spännande att se vad du och dom andra snabba volvo åkarna kan göra i Gotlands racet på onsdag :)

Jag vägrar att bli ifrån åkt av en sosse container :evil: :wink: :twisted:
Hellre dö än fega
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Micael Eriksson wrote:Måste bara säga att jag är MYCKE imponerad :shock: över din framfart i NORC shakedown racet Hasse.
Ska bli väldigt spännande att se vad du och dom andra snabba volvo åkarna kan göra i Gotlands racet på onsdag :)

Jag vägrar att bli ifrån åkt av en sosse container :evil: :wink: :twisted:
Sosse racern blixtrar till ibland. Ska försöka ge dig en match på onsdag om jag kan :wink:
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

He he, nu tvivlar jag på att jag är den som är snabbast......även om jag tycker om australien sträckorna. :D

Stefan Larsson, bröderna (tror jag) Svärd, Andreas Johansson med fler vill säkert ha ett ord med i saken.

Jag är så laddad att jag drar väll in i ett träd efter 100 m :lol: :lol:
Hellre dö än fega
User avatar
Micael Eriksson
Posts: 533
Joined: 2009 Jan 02 6:57 pm

Post by Micael Eriksson »

Jag är fortfarande tokig på mig själv...... :evil:

Gotlands äventyret blev verkligen upp som en sol och ner som en pannkaka.

SS1: Nytt pb och jag hann notera ett par kurvor där det går att åka ännu lite tajtare

SS2: Den kan jag inte riktigt hundra men hadde ett bra flyt tills jag bromsade på mig i en V2 (borde nog va en 1:a) och fick backa.

SS3: Lite små irriterad från förra så blev det en fullfarts snurr, fick börja om från ettans växel, resten av sträckan gick i överladdningens tecken, fullfart in i böjarna och kanske ut.

SS4: Skärpte till mig och fick en hyffsad tid, lite små missar men jag var nöjd.

SS5: SUCK......Såg vid första mellantiden att jag var före den omöjlige Larsson, skulle kolla lite extra hur mycke det var........och slog i en kant lite och fick ett kast som slutade med att jag låg på sidan....CFH....då rann allt av mig och jag bara körde i mål.

Nu, en dag senare måste jag säga att jag är igentligen väldigt nöjd, när det stämmer så har jag inte så långt kvar till dom snabbaste rattvridarna :D

Väll mött i nästa NORC race
Hellre dö än fega
Post Reply