G25 Realistiska 240 inställningar

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

G25 Realistiska 240 inställningar

Post by Kim Gustafsson »

Tjo!
Nu har vi äntligen beställt en g25 och hoppas på och få hem den imorn!

Meningen med hela "köpa g25" grejjen är ju att det ska vara så realisktikt som möjligt! så jag undrar :

Ni som använder g25.an samt kör volvo 242.an i rbr(ni ska helst ha kört en bakhjulsdriven rallybil så ni vet ungefär hur dom beter sig).
Vad har ni för inställningar på t.e.x ratt/pedaler både innuti spelet samt i g25 programmet?

Då det var det som lockade så jag kunde få med farsan i köpet, att även han skulle kunna köra :D

Så. alla tips som gör att det blir så lika som möjligt verkligheten mottages gärna! Mvh kim
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Jag kör med ganska så mycket i svänggrader, runt 375* har jag nog. Sen använder jag pedalerna separat så man kan vänsterbromsa lite grann (bromsar bör ju inte användas i rally).

Allt sånt här kan du ändra i Profiles programmet som följer med ratten! Några frågor är det bara att fråga på!
Image
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

vart har du ändrat svängradie? i spelprogrammet? eller i "spelenheter"? i spelenheter har jag just nu 720* . men fan vad svårt det är. samt i programmet som är med har jag 355. vilket är det igentligen man ska gå efter?

Meningen är ju att det ska vara så nära irl som det bara går! så även farsan med lite svordommar kan köra!
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Om du startar Logitech Profiler, sen går till Alternativ och sen Globala enhetsinställningar och sedan ändrar Rattutslag i grader till önskad grad. sen trycker du ok, klart!
Image
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

pedaler på separata axlar, filter i RBR på 0 (ska aldrig någonsin vara på nåt annat), styrutslag med WRC bilar 540 grader i setupen och på ratten (moderna WRC bilar brukar ha det), med Volvon ska man väll köra mera styrutslag om man vill ha det realistiskt... nu som kör under 500 grader med G25an, varför köpte ni en G25? Man kan ju lika gärna köra med tangentbordet då.... :lol:
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

557 grader med volvon i logitech programet och seaparata axlar på pedalerna samt alla filer på 0 kör jag med
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Simon Ek wrote:Om du startar Logitech Profiler, sen går till Alternativ och sen Globala enhetsinställningar och sedan ändrar Rattutslag i grader till önskad grad. sen trycker du ok, klart!
Dom globala kan du skita i. Det är i särskilda spelinställningar du ställer in det du vill ställa in. Alla som börjar med "Använd" ska vara i bockade. Rattutslag i grader- Där har jag 250 och allt annat på max 150%
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Oskar Olsson wrote:pedaler på separata axlar, filter i RBR på 0 (ska aldrig någonsin vara på nåt annat), styrutslag med WRC bilar 540 grader i setupen och på ratten (moderna WRC bilar brukar ha det), med Volvon ska man väll köra mera styrutslag om man vill ha det realistiskt... nu som kör under 500 grader med G25an, varför köpte ni en G25? Man kan ju lika gärna köra med tangentbordet då.... :lol:
oskar. testa och köp en g25. och kör en snötävling med minst 600* + med 240.n, så förstår du varför sen :lol:
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Kim Gustafsson wrote:
Oskar Olsson wrote:pedaler på separata axlar, filter i RBR på 0 (ska aldrig någonsin vara på nåt annat), styrutslag med WRC bilar 540 grader i setupen och på ratten (moderna WRC bilar brukar ha det), med Volvon ska man väll köra mera styrutslag om man vill ha det realistiskt... nu som kör under 500 grader med G25an, varför köpte ni en G25? Man kan ju lika gärna köra med tangentbordet då.... :lol:
oskar. testa och köp en g25. och kör en snötävling med minst 600* + med 240.n, så förstår du varför sen :lol:
Japp! :wink:
Image
Oskar Olsson
Posts: 151
Joined: 2007 May 01 11:05 pm

Post by Oskar Olsson »

Kim Gustafsson wrote:
Oskar Olsson wrote:pedaler på separata axlar, filter i RBR på 0 (ska aldrig någonsin vara på nåt annat), styrutslag med WRC bilar 540 grader i setupen och på ratten (moderna WRC bilar brukar ha det), med Volvon ska man väll köra mera styrutslag om man vill ha det realistiskt... nu som kör under 500 grader med G25an, varför köpte ni en G25? Man kan ju lika gärna köra med tangentbordet då.... :lol:
oskar. testa och köp en g25. och kör en snötävling med minst 600* + med 240.n, så förstår du varför sen :lol:
Jag har en G25, visst får man ratta endel men hellre realistiskt än arcadekänsla, eller? Annars kan man ju lika gärna köra CMR serien :wink:
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

duger helt klart åt mig. eftersom jag hade 180* innan med min gammla ratt. så arbetar jag mig uppåt! det är tanken iaf :)
Daniel Ekdahl
Posts: 56
Joined: 2008 Jan 31 9:11 pm

Post by Daniel Ekdahl »

jag har kört på 257 grader i logitech programmet. men jag har ju en sellholm "kort kort" styrväxel:P ska ut och testa med 557 grader och se hur de funkar.

Danne
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Post by Anders Alm »

Hasse Onkamo wrote:
Simon Ek wrote:Om du startar Logitech Profiler, sen går till Alternativ och sen Globala enhetsinställningar och sedan ändrar Rattutslag i grader till önskad grad. sen trycker du ok, klart!
Dom globala kan du skita i. Det är i särskilda spelinställningar du ställer in det du vill ställa in. Alla som börjar med "Använd" ska vara i bockade. Rattutslag i grader- Där har jag 250 och allt annat på max 150%
Hasse Gäller detta bara 240an eller alla bilar :?: Vad är skillnaden på globala eller särkilda inställningar :?: Jag har inte ens sett särskilda ins. innan. Bara gjort i globala. Detta var intressant om det blir någon skillnad i känslan i ratt o pedaler :wink:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

..........

Post by Kenneth Nyström »

använder du globala inställningar så ändrar du för alla spel....enskilda bara för det spelet
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Anders Alm
Posts: 1061
Joined: 2007 Jan 01 4:52 pm

Re: ..........

Post by Anders Alm »

Kenneth Nyström wrote:använder du globala inställningar så ändrar du för alla spel....enskilda bara för det spelet
Okey alltså ingen skillnad i just RBR om jag använder särskilda ins. eller globala ins. :?:
#1 ANDERS ALM
LANCER EVO9
Post Reply