Bobs Track Builder - Nystart

Allt som inte har med spelet att göra
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja.. det ser ut att vara en riktigt fin sträcka....

vore kul om fler kunde göra nya svenska sträckor...
är säkert nån som har lust att köra nån lokal "klassisk" rally sträcka och ta lite bilder som kan användas som referens :)

hoppas att vi snart kan börja få in sträckor på pluginet också, vore ju riktigt kul!
User avatar
Rasmus Persson
Posts: 560
Joined: 2008 Jul 06 9:45 pm

Post by Rasmus Persson »

Går det inte att kolla över buggarna lite? Åkte ca 4 m från ett träd och sen small det till och jag flög runt överallt ... Jag kollade på reprisen och jag är långt ifrån
// Persson

RBR:
Subaru Impreza WRC S14
Volvo 240 LE

Real: Volvo 244 87\" Voc

Image
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Jeg gjorde akkurat et forsøk på Eneryda. Utrolig morsom strekke, selv om jeg også trenger en betydelig bedre datamaskin for å kunne kjøre den med de vanlige 60fps :P
"I love it when a plan comes together"
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Enligt Piddy (som gör BTB) hållar man som bäst på att testa en ny version av pluginet som man kör BTB-sträckorna med.
Han gjrode en 7km lång sträcka med många föremål och det flöt på bra. Låter lovande tycker jag.
Christian Lundh
Posts: 100
Joined: 2008 May 15 10:01 pm

Post by Christian Lundh »

Persson Rasmus wrote:Går det inte att kolla över buggarna lite? Åkte ca 4 m från ett träd och sen small det till och jag flög runt överallt ... Jag kollade på reprisen och jag är långt ifrån
trots att man flyttat träd som en galning så vet jag att där fortfarande är problem med det, orsaken verkar vara en bug i programmet vilken gör att man måste sätta träd som drivable för att kunna krocka med det, vilket i sin tur gör att hela "plaet" (rektangeln) som gör trädet är en krockzon. dvs allt under grenarna oxå.

ska ta en titt på den nu efter nyår, kanske göra några av de närmsta träden "genomkörbara", vill inte flytta ut dom ännumera då det ser ännu värre ut, är ju som sagt inte speciellt nöjd med enryda stäckan och har gjort många missar.
Tyvärr blev den lite åsidosatt nu eftersom man börjat på ett nytt projekt som tagit all tid senaste veckorna.
men som sagt, ska kolla över det nu efter nyår.

Gott nytt år alla
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det finns en parameter som styr hor stor del av objektet som skall vara kolliderbart. Crash column tror jag den heter jobbade en del med det när jag gjorde min sträcka. Ska kolla på det nästa år. :wink:
Rasmus Harrström
Posts: 537
Joined: 2008 Dec 10 8:48 pm

Post by Rasmus Harrström »

Vad gör jag för fel? jag lägger in det som det står och allt men när jag startar spelet och går in i plugins så finns bara ett test plugin :/ vet någon hur jag ska göra för att få fram det rätta ?
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Här är en till sträcka som en svensk gjort,Christian Lundh här på forumet men han verkar ej skrivit här så jag länkar väll om den.

http://www.megaupload.com/se/?d=JNS1X9VP

[youtube][/youtube]
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

du glömde kolla förra sidan i denhär tråden Broddan ;)
User avatar
Marcus Strand
Posts: 573
Joined: 2007 Jan 01 2:33 pm

Post by Marcus Strand »

Synd att sträckan hackar som satan för mig på alla upplösningar :cry:
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Jag håller för tillfället på med Ekbacken, folkracebanan i Skepptuna (Skepptuna MK). Har fixat lite satelit-bilder på området och har snart gjort klart vägen, dock inte terrängen...
Image
User avatar
Chris Nyström
Posts: 339
Joined: 2008 Jan 31 8:40 pm

Post by Chris Nyström »

någon som vet om det komnågon ny version av pluginet man använder till RBR?
"Det är mycket räv och rackar spel i den här branchen"

citat av: Per Eklund

www.cnmotorsport.se
Mitsubishi Lancer Evo7 Grp.A
Toyota Corolla WRC
User avatar
Jim Hjerpe
Posts: 681
Joined: 2007 May 10 1:44 pm

Post by Jim Hjerpe »

Simon Ek wrote:Jag håller för tillfället på med Ekbacken, folkracebanan i Skepptuna (Skepptuna MK). Har fixat lite satelit-bilder på området och har snart gjort klart vägen, dock inte terrängen...
Hoppas du släpper den till oss andra.. bra kul med en FR bana! =)
// Jim Hjerpe
User avatar
Simon Ek
Posts: 709
Joined: 2007 Jan 05 6:18 pm

Post by Simon Ek »

Den kommer med största sannolikhet att släppas för er, ja. För tillfället gäller det att fixa mer ordentlig data om terräng och läng osv.

Jag har startat en ny tråd i Övrigt där jag skriver allt som händer med banan.
Image
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Jeg gjorde meg en enkel, kort grusstrekke i BTB i helgen som var. Kjøringen er vel ikke helt på høyden, men føler strekka fungerer :wink:

[youtube][/youtube]
"I love it when a plan comes together"
Post Reply