Page 4 of 6

Posted: 2008 Dec 20 12:52 pm
by Johan Kempe
Kan bli Fiesta N3 nästa år.. Får se va penga räcker te...:)

Posted: 2008 Dec 20 12:58 pm
by Jim Hjerpe
kan bli fiesta.. men kan också bli focus01, focus 06 eller S2000... :wink: bra svar va?! =)

Posted: 2008 Dec 20 4:37 pm
by Simon Ek
Ja det var ett mycket bra svar Hjerpe. :wink:

Posted: 2008 Dec 20 6:07 pm
by Jim Hjerpe
uttömmande och ärligt! ;)

Posted: 2008 Dec 24 10:07 am
by Johan Gustavsson
Föreslår en Grp H klass :)

A o B klass kanske????

Man kanske kan köra de ihop med fiestan eller blir det för stor skillnad????

Posted: 2008 Dec 24 10:50 am
by Erik Brodin
GrH klass med A5 bilarna och volvo :D

Posted: 2008 Dec 24 11:22 am
by Hasse Onkamo
A, B, C förar klasser vore nåt tror jag.
Nu när vi ska köra kortare serier så kan man ju ha samma poäng system som i verkligheten.
Problemet är o dela in förarna i rätt klasser.

Posted: 2008 Dec 24 11:49 am
by Johan Gustavsson
man låter alla vara c förare först sen har som uppklassningspooäng???

Så man behöver vissa poäng för B respektive A förare.

Man kanske skulle ha en intresse koll först hur många som ska köra den

Posted: 2008 Dec 24 12:24 pm
by Hasse Onkamo
Johan Gustavsson wrote:man låter alla vara c förare först sen har som uppklassningspooäng???

Så man behöver vissa poäng för B respektive A förare.

Man kanske skulle ha en intresse koll först hur många som ska köra den
Alla tycker jag är fel. Dessa är A-förare tycker jag
Dom tio första i WRC 2008 och 10 första i Privat WRC 2008

Sen placering 11-20 från samma + 10 första i N4 B-Förare kanske.
Även kanske dom 5 snabbaste i S1600.
Det va bara en :idea: Jag är kanske helt ute o cyklar. :roll:

Kanske glömde någon klass. Men de kan vi ta sen :wink:

Posted: 2008 Dec 24 12:30 pm
by Johan Gustavsson
Ja det skulle ju fungera förutsatt att det blir ungefär lika många i varje klass

Posted: 2008 Dec 24 12:37 pm
by Hasse Onkamo
Johan Gustavsson wrote:Ja det skulle ju fungera förutsatt att det blir ungefär lika många i varje klass
Japp A+B. C klassen är ju alltid störst ändå.
Poäng systemet är väl
5p för att bli A-förare och
3p för att bli B-förare
Uppklassning eventuellt när serien är slut. Vet inte hur många tävlingar Erik har tänkt sig. Men det skulle ju eventuellt bli 3 lite kortare serier. Då är det ju bra tillfälle o klassa upp sig på :idea:

Posted: 2008 Dec 24 12:44 pm
by Johan Gustavsson
låter bra...

Vad ingår volvon i för kategori? (A7.A5) Sen nån som vet hur konkuranskraftig volvon är emot N3 fiestan??

Posted: 2008 Dec 24 12:47 pm
by Hasse Onkamo
Johan Gustavsson wrote:låter bra...

Vad ingår volvon i för kategori? (A7.A5) Sen nån som vet hur konkuranskraftig volvon är emot N3 fiestan??
Tex Diamond Creek plus några andra snabba sträckor så är den nog minst lika snabb som N3:an. men när det bli lite krokigare sträckor så blir det problem. A5 är nog mer rätt kanske. har inte testat dom bilarna,,

Posted: 2008 Dec 24 12:52 pm
by Johan Gustavsson
Om man kollar på verkligheten så brukar volvona få stryk av fiestan.

A5 måste väll vara slöare än volvon både på snabbare och krokigare partier.

Man kanske skulle sätta ihop volvon+N3+A5 i samma klass?????

Posted: 2008 Dec 24 2:02 pm
by Fredrik Wengberg
Läste för ett tag sedan att dom hade öppnat denna sträckan för alla så det lär inte bero på att ni inte betalat i alla fall.

God Jul.