Plankas Rallysprint 1.0-REALESED ! Ny version 1.1 !

Nya eller gamla sträckor / texturer
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

bilden fryser fast precis när bilden svänger runt bilen. 2 ggr kunde man trycka "alt + f4" men när man gjort det blev allt svart och datorn startades om. första gången startades datorn om direkt. :(
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

sådär. nu har man ägnat dom senaste 2.5 timmarna till att försöka köra denna sträcka. först. installerade man om hela spelet och la till alla patchar och allt. och sen laddade man ner sträckan och försökte igen på samma grafik inställningar. icke. datorn startades om igen.

Då. tänkte jag. om vi sänker grafiken då? sagt och gjort. sänkte till low och 800x600 och vips! sträckan funkar! iaf till den första höger 1 på asfalten... då fryste bilden igen och datorn startades om. några väl valda ord sades...

Tillslut då. stängde av det som gick i grafiken och hade allt på det längsta som gick. Finaly! det funkar. och jag klarar högern på asfalt! WOHO! det funkar! trodde jag.. kom för långt ut i ett dike och rullade 1.5 varv. då när man har tryckt på "cfh" så, vad händer? Jo, bilden fryser igen....

så, min slutsats är. det är så mycket saker som tar upp minne och grafik. att det krävs en bra dator för att klara av att köra denna sträcka. visst, min dator är inte den bästa. men tycker den borde räcka för att köra ett över 4 år gammalt bilspel!

Min dator :
2.60 GHz
1.5 GB ram
RADEON x1600
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Jag har livärdig dator och det funkar fint för mig. Har dock problem med att jag måste starta om spelet för att skadorna på bilen ska försvinna när jag kör den sträckan XD
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

sträckan kommer till pluginet!
men, den skall prestanda optimeras först för som den är nu så är den inte helt optimal som Kim har märkt ;)
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Har samma problems jag med :?

Intel Pentium D 3.20 GHz
128 MB graffekort
512 MB Ram

Konstigt att datorn funkar med RACE 07/STCC The Game och inte RBR :?
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ni som har problem, vad har ni för grafikkort?
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

ATI RADEON X1600 pro 512mb
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

Läste på plugin sidan och nu så ska den här sträckan finnas tillgänglig på pluginet från och med idag.

Test tävling

http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... d3129afca4

Sträckan ska förhoppningsvis kunna användas av alla som vill göra rallyn.
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Version 1.1 som används på tjeckiska finsn här:
http://rbr.onlineracing.cz/index.php?ac ... t&dlid=310
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Jaha då har jag testat nya sträckan och det går bra så länge man håller sig där man ska dvs på vägen. När man gör misstag och reser ut i terängen hänger sig spelet nästa varje gång. Jag har förstått att fler har samma problem så det kommer väl en lösning på detta vad det lider

Ratt o Roder// Christer
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Christer Vestlund wrote:Jaha då har jag testat nya sträckan och det går bra så länge man håller sig där man ska dvs på vägen. När man gör misstag och reser ut i terängen hänger sig spelet nästa varje gång. Jag har förstått att fler har samma problem så det kommer väl en lösning på detta vad det lider

Ratt o Roder// Christer
Ja har inte såna problem Christer. Har nu kört en 5 vänder ungefär, både på o utanför vägen :D
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

skillnaden på dig och mig Hasse är väl att du unviker träna när du är utanför :lol: :lol:
Skämt åsido jag har Raden X800 XT
3,4 GHz
1,0 ram
XP Home
Christer Vestlund
Better flat out than safety
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Christer Vestlund wrote:skillnaden på dig och mig Hasse är väl att du unviker träna när du är utanför :lol: :lol:
Skämt åsido jag har Raden X800 XT
3,4 GHz
1,0 ram
XP Home
(Dator) Medion Pentium(R) 4 CPU 3.00 GHz 2.99 GHz - 1.00 GB RAM
(Grafikkort) Nvidia GeForce 9800 GT PCI E

XP 2002 är det ända ja vet. Ingen anning om det är home eller professional
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

suck. verkligen rolig sträcka! men aldrig kommit i mål än så länge! :(

håller mig på vägen. och sänkt allt i grafiken till det absolut lägsta!
ändå får jag bluescreen eller att bilden fryser. sen hör man bilen crasha. och då får man hålla in startknappen :(

Väldigt tråkigt då sträckan är helt klart skitskoj! :)
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Jaaa felet med att bilden fryser vid skogsvisit på nya pdt sträckan är löst. Har uppgraderat till nyaste drivrutinerna för mitt grafikkort.Nu kan jag ta samma ginväg som du Hasse Onkamo :D
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Post Reply