Grupp H

Nya bilar och gamla bilar
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Grupp H

Post by Markus Andersson »

Finns det nån som kan göra lite bilar som kan finnas i grupp H, typ Volvo 240/940 Opel Ascona och så vidare, vet att det kommer en Volvo 240, nån som vet när den kommer ???
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Jag jobbar med David Pettersson för att ta fram designen på nybygge-240:in som har premiär på Elmia-mässan i påsk. Modellen jag använder är tänkt att läggas in i RBR också så förhoppningsvis är den klar till dess.

Vid sidan av detta, och mina studier och numera även inhopp som lärare/föreläsare, försöker jag även hinna med att konvertera och förbättra 940:in och B-Asconan som jag gjorde till Rally Trophy tidigare. :wink:
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Robert Sahlstedt wrote:Jag jobbar med David Pettersson för att ta fram designen på nybygge-240:in som har premiär på Elmia-mässan i påsk. Modellen jag använder är tänkt att läggas in i RBR också så förhoppningsvis är den klar till dess.

Vid sidan av detta, och mina studier och numera även inhopp som lärare/föreläsare, försöker jag även hinna med att konvertera och förbättra 940:in och B-Asconan som jag gjorde till Rally Trophy tidigare. :wink:
Det blir nog coolt, såg bilder på Davids 240 i bilsportbörsen, och dom andra bilarna som har varit till rally trophy va ju också rätt så snygga och bra gjorda....blir nog bra det här, kan kanske bli en Grupp H klass....kanske kanske :)
Andreas Linden
Posts: 71
Joined: 2007 Feb 07 10:54 am

Post by Andreas Linden »

Fan vad coolt med en Grp H klass, hoppas de blir en serie där för då e de klass byte som gäller. Tror davids nya 240 blir grym, han har alltid haft hög klass på sina volvosar, då blir den en 240 skin som ser ut som våran gamla "tyvär såld nu i januari :(" www.lindensmotorsport.se
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Hoppas Gr H bilarna är klara till nästa år så vi kan köra SM med dom :D
Isf blir det bara 2 wd för mig nästa år :D
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

för mig med va fan ;) kanske lite wrc också , men o köra en 240 i rbr är ju som en dröm va fan ;) bästa rallyspelet med bästa rallybilen? eller va säger du hasse ;)
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Jesper Nilsson wrote:för mig med va fan ;) kanske lite wrc också , men o köra en 240 i rbr är ju som en dröm va fan ;) bästa rallyspelet med bästa rallybilen? eller va säger du hasse ;)
Japp håller med om spelet men inte bilen :D
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

haha , kunde nästa misstänka det ;) Vi får väl se sen i spelet vad som går fortast :twisted: :D
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Synd om Volvorna som måste ha båt vevaxlar o special toppar för att hänga med! :wink: Opel folket nöjer sig med sånt som finns i standard bilar :D
Det finns fler bilmärken som måste ha special för att hänga med, tex Golf, Corolla mm. Nu får man väl mot hugg snart :D
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

2,4 liter sitter ju standard i Asconan? :roll:

I Volvo 240 får du inte använda något annat än 2,3 liter. :wink:
Jesper Nilsson
Posts: 329
Joined: 2007 Jan 01 4:44 pm

Post by Jesper Nilsson »

haha , jaja Hasse. ;) men du får ju tänka på att du än sålänge är snabbare än mig på RBR , så de blir ju jämnare så :twisted:
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:2,4 liter sitter ju standard i Asconan? :roll:

I Volvo 240 får du inte använda något annat än 2,3 liter. :wink:
Hehe förstog det. Dom finns som standard men inte i Sverige. Men det finns inga 2.5 liters 940 i butikerna heller med marinvev. 240 är helt ok (Utan Evotoppen) Det va ??? som gav med sig så det blev så här. Det såg väl inte så bra ut när en gammal 240 rastade av en 940. Du vet nog vad jag menar Erik. Det va likadant när PV förbjöds i Rallycross SM. Det såg inte så bra ut när en gammal kutrygg spöade deras nya Volvo bilar :D Från början fick man bara använda det som fanns på orginalbilarna(Toppar o motorblock)
Last edited by Hasse Onkamo on 2007 Feb 12 6:47 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jag tror att det började med att de tillät 2 liter i golfarna. Sedan hittade dom på 2,4 i Ascona B, 2,5 i 940, 2,3 i Escorterna. Varför har jag undrat länge... :roll:
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Jag tror att det började med att de tillät 2 liter i golfarna. Sedan hittade dom på 2,4 i Ascona B, 2,5 i 940, 2,3 i Escorterna. Varför har jag undrat länge... :roll:
Jag också. Men nu är det som det är :D Vi får vara nöjda med det som finns. Fast det skulle ha varit roligare med 16v toppen i Asconan istället, då skulle den hänga med bättre. :D Men de ska väl vara så här att dom nya tar över o dom gamla dö ut
Last edited by Hasse Onkamo on 2007 Feb 12 6:49 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Hasse Onkamo wrote:
Erik Persson wrote:Jag tror att det började med att de tillät 2 liter i golfarna. Sedan hittade dom på 2,4 i Ascona B, 2,5 i 940, 2,3 i Escorterna. Varför har jag undrat länge... :roll:
Jag också. Men nu är det som det är :D Vi får vara nöjda med det som finns. Fast det skulle ha varit roligare med 16v toppen i Asconan istället, då skulle den hänga med bättre. :D
Men dom bakhjulsdrivna blir färre o färre med åren :( Snart finns det bara framhjulsdrivna o 4 wd)
Post Reply