Replays

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Replays

Post by Hasse Onkamo »

Ska ni fortfarande ha replays från tävlingarna. Om de är så, vem ska ja skicka dom till :?:
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

Re: Replays

Post by Kenneth Nyström »

De tre snabbaste förarna på varje sträcka i respektive klass samt samtliga förare som når topp tre totalt i respektive klass skall ladda upp reprisen till pluginsidan. På så sätt kan eventuellt fusk helt uteslutas samt att vi som håller i sidan kan skapa lite roliga filmer. Ej uppladdade repriser kan resultera i bestraffning. Repriser laddas upp tidigast efter tävlingens avslutande och allra senast torsdag 23:59 efter avslutad tävling. Förtydligande: Ladda INTE upp repriserna förrän efter tävlingens avslutande

:D
Hasse Onkamo wrote:Ska ni fortfarande ha replays från tävlingarna. Om de är så, vem ska ja skicka dom till :?:
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: Replays

Post by Hasse Onkamo »

Kenneth Nyström wrote:De tre snabbaste förarna på varje sträcka i respektive klass samt samtliga förare som når topp tre totalt i respektive klass skall ladda upp reprisen till pluginsidan. På så sätt kan eventuellt fusk helt uteslutas samt att vi som håller i sidan kan skapa lite roliga filmer. Ej uppladdade repriser kan resultera i bestraffning. Repriser laddas upp tidigast efter tävlingens avslutande och allra senast torsdag 23:59 efter avslutad tävling. Förtydligande: Ladda INTE upp repriserna förrän efter tävlingens avslutande

:D
Hasse Onkamo wrote:Ska ni fortfarande ha replays från tävlingarna. Om de är så, vem ska ja skicka dom till :?:
Tänker inte ladda upp dom på plugin sidan. Det är därför jag frågar vem jag ska skicka dom till. Annars så får ni väl peta bort mig från listan. Förut så skicka vi dom till Erik. Men pluginet kollar ju själv nu om det är olagligheter på setuperna. Så vem ska ja skicka till va frågan :?: Om dom nu ska kollas av någon
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Om du vill va med på film är det Roy. :D
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Brodin wrote:Om du vill va med på film är det Roy. :D
ja har kontakt med Roy
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

är bara roy du behöver skicka till, vi kör ju ändå inte med manuell setup kontroll längre...
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Tror nok ikke de trenger å sjekkes av noen, som du sier så sjekker jo pluginet setups selv...
Så den eneste som har nytte av reprisene er vel jeg som lager film og de som evt. vil snoke setup :P
I og med at jeg får filmene ferdig fra deg, så vil je ggjette på at ingen trenger reprisene om du ikke vil dele deg av med dem :)
"I love it when a plan comes together"
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

.........

Post by Kenneth Nyström »

kom igen hasse jag behöver en bra setup till N12an =P
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Re: .........

Post by Hasse Onkamo »

Fick inget svar om replays förut.
Måste dom skickas?
Ni vet ju att allt är fritt på original bilarna. Den har inga begränsningar.

Det står att du vill ha från dom 3 snabbaste på varje sträcka Erik. Gäller det fortfarande :?:
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ja, bland annat för att kunna avgöra andra oegentligheter.

Ladda upp dom till pluginsidan, tar inte många minuter.
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Erik Persson wrote:Ja, bland annat för att kunna avgöra andra oegentligheter.

Ladda upp dom till pluginsidan, tar inte många minuter.
Vad skulle de kunna va.???
Skulle vara kul veta vad dom oegentligheterna kan vara???
Har ingen lust o dela med mina setuper.
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Hasse, jag vill börja med att förklara att jag inte tror att någon fuskar. Inte du och ingen annan heller för den delen.

Men om någon skulle komma runt pluginets kontroll av fysiken till exempel så skulle det visa sig i att reprisen inte skulle kunna visas om man har rätt fysik installerad.
Dessutom finns en viktig del som jag ser det och det är för att visa alla att man kör så snabbt som tiderna visar. Det finns inget hemligt fuffens, eller mygel.

Angående setuperna förstår jag precis vad du menar, men vi har ahaft reglerna likadant på denna punkt tidigare och det är samma personer som kör fort i alla fall.

Mitt personliga tyckande i denna fråga är att det handlar mer om rutin än om setuper. Jag har utbytt setuper med ett par av de snabbaste i serien vid något tillfälle och jag tyckte bilen var nästan okörbar. Likaså tyckte andra att mina setuper inte var bra. Det finns en stor portion personliga inställningar dom inte passar alla körstilar och det gör att man ändå inte kan tillgodogöra sig setuperna fullt ut.
Vad jag vill säga med det här är att ett är bra sätt att motbevisa de som tvivlar på att man har rent mjöl i påsen, eller de som tvivlar på att man kan köra fort.
Men som jag skrev inledningsvis i detta stycke är det mitt personliga tyckande om setuper vs. rutin.
User avatar
Ulf Carlsson
Posts: 1299
Joined: 2009 Jan 03 8:45 am

Post by Ulf Carlsson »

Inte för att jag tror jag behöver göra den, (Om inte alla andra i klassen bryter) men hur laddar man upp till pluginet,
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Ulf Carlsson wrote:Inte för att jag tror jag behöver göra den, (Om inte alla andra i klassen bryter) men hur laddar man upp till pluginet,
Tjatar vidare... :wink:
Läs på instruktionssidan...
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Vad säger ni andra då?
Är det bara Hasse som tycker något i frågan?

Känns det onödigt med uppladdning av repriser?
Post Reply