Inför Bergslagsrallyt

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Inför Bergslagsrallyt

Post by Erik Persson »

Vad har ni för förhoppningar och förväntningar? Blir det samma förare i toppen i alla klasser? Kommer några nya överraskningar?
User avatar
Johan Gustavsson
Posts: 853
Joined: 2008 Jan 15 10:11 pm

Post by Johan Gustavsson »

De ska gasas bra mycket värre änn va de blev på svenska rallyt..har en ny setup nu och sen så är underlaget mer bekant för mig så ja räknar med poäng i tävlingen .
Robin Nilsson
Posts: 210
Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm

Post by Robin Nilsson »

Eftersom det är ny bil och lite mera testmil i denna hoppas jag på att gå upp ettt par snä och kanske plocka poäng
Robin"Speakern"Nilsson
Folkrace speaker från Östergötland.
Depåspeaker STCC 2013
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Jag hoppas på bättre fart samt stabilare körning.
Många test mil bakom mig nu,
så det känns ganska bra.
Nu återstår bara finslipning av noterna.
User avatar
Tommie Lindberg
Posts: 850
Joined: 2007 Apr 13 8:57 pm

Post by Tommie Lindberg »

Är brutalt laddad för hemmatävlingen, ska testa en hel del de närmaste dagarna för att få till det så bra som möjligt, siktet är inställt på topp 3. Hoppas oxå på att "Björnjägar´n" är med, då jävlar ska ni få gasa, för den passerar precis utanför knuten här hemma :P
Roy Magnes
Posts: 835
Joined: 2007 Dec 29 1:08 am

Post by Roy Magnes »

Etter en nedslående førerfeil i forrige løp satser jeg på å komme meg i mål med stabile tider denne gangen. Har kjørt litt mer før dette løpet, hvilket forhåpentlig slår positivt ut på resultatet...
"I love it when a plan comes together"
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

ja, mitt mål med tävlingen är liksom förra deltävlingen enbart att ta mig i mål.
jag VET att min kapacitet inte räcker för att tampas om poängen så vi kommer inte jaga på allt för hårt.
dessutom trivs jag inte med bilen och har inga bra setuper.
User avatar
Christian Larsson
Posts: 182
Joined: 2007 Jan 04 6:14 pm

Post by Christian Larsson »

Ska göra som i första tävlingen, lugnt och försiktigt, ta mig imål på en hyffsad placering, börja lugnt och öka varefter.
Simen Næss Hagen
Posts: 30
Joined: 2008 Feb 27 9:31 pm

Post by Simen Næss Hagen »

Dette blir mitt første løp i RBR serien og jeg gleder meg utrooolig:))
Blir spennende å se på nivået. Selv er jeg ikke supergod, men blir moro å sammenlikne seg;D
User avatar
Robert Sahlstedt
Posts: 295
Joined: 2007 Jan 01 4:17 pm

Post by Robert Sahlstedt »

Låg ju riktigt bra till i S1600-klassen senast men förlorade allt på ett enda litet misstag när kylaren brast och bilen senare stannade precis innan mål på sista sträckan innan service. Utan de 5 minutrarna tillägg för superrally så... jag hoppas jag kan köra lika bra igen, fast utan den dumma missen eller i alla fall få lite tur så bilen går några sekunder till om nåt pajar. Siktar definitivt på pallen. 8)
User avatar
Hasse Onkamo
Posts: 2343
Joined: 2007 Jan 01 6:06 pm

Post by Hasse Onkamo »

Har inga förhoppningar alls med nya bilen än. Men jag ska försöka ge grabbarna i privat serien en match. Sen om man lyckas är en annan historia :D
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Har inte kört sen förra tävlingen, så idag blir det till att köra av "rattrosten" (om det nu har hunnit bildats överhuvudtaget) sen är väl tanken att hålla mej på vägen och "ta i" mer än förra tävlingen, få upp ett bättre flyt. Slutade 3a i svenska med en hel del tur, men hade bra tider bitvis. Så det blir lugnt, men försökte våga hålla i lite mer bara.
//Jaeger
User avatar
Erik Brodin
Posts: 1521
Joined: 2008 Feb 23 5:57 pm

Post by Erik Brodin »

Jag hoppas komma i mål för att det är min första RBR-Serien tävling :) Men det har gått bra med Ladan på tester så jag hoppas topp 5
Post Reply