Clarence Blom wrote:Petter har fått sin nya C4 nu och ska köra Finnskogsrallyt....
...och inte helt oväntat var han nära nog 5 minuter föra alla andra imål
Posted: 2010 Jan 24 6:52 am
by Erik Persson
Inte för att jag tror att någon nått Petters tider, men han körde i egen klass då han hade fått rekognocera sträckorna några gånger och sriva egna noter.
Så det var lite "utom tävlan".
Står några rader om det i denna artikel: http://www.vf.se/Sport/Varmland/Stecka- ... 00123.aspx
Posted: 2010 Jan 24 11:39 am
by Robert Sahlstedt
Jo naturligtvis var det så, det vore väl nästan lite taskigt mot övriga startfältet annars. Om jag förstått saken rätt så ska väl Petter även ha en egen gård mer eller mindre alldeles intill starten på en av sträckorna dessutom, så vägarna lär inte vara helt okända för honom. Men lite roligt ändå att se vilken skillnad det blir när man kommer upp i VM nivå, det är ju inte allt för ofta en någorlunda vettig jämförelse går att göra.
Hur tror ni det går i duellen Raikkönen-Sordo i Arctic då? Personligen tror jag Sordos WRC-erfarenhet borde vara utslagsgivande, men finnen kanske har lärt sig snabbt?
Robert Sahlstedt wrote:Jo naturligtvis var det så, det vore väl nästan lite taskigt mot övriga startfältet annars. Om jag förstått saken rätt så ska väl Petter även ha en egen gård mer eller mindre alldeles intill starten på en av sträckorna dessutom, så vägarna lär inte vara helt okända för honom. Men lite roligt ändå att se vilken skillnad det blir när man kommer upp i VM nivå, det är ju inte allt för ofta en någorlunda vettig jämförelse går att göra.
Hur tror ni det går i duellen Raikkönen-Sordo i Arctic då? Personligen tror jag Sordos WRC-erfarenhet borde vara utslagsgivande, men finnen kanske har lärt sig snabbt?
var väl ingen riktig jämnförelse nu heller?! dels var ju snabbaste 4wd en grupp N bil, och det skiljer ju en hel del mot en wrc-09. sen vad var det för förare med då? =)
Posted: 2010 Feb 04 7:42 am
by Erik Persson
Film på Citroens DS3 WRC inför nästa års reglementsbyte. Och visst hörs det att varvas mer. 1.6 liter med turbo. Någon som har koll på restriktorstorlek?
Räikanen ute efter ss7 , 5-6 varvs rullning .
[youtube][/youtube]
Posted: 2010 May 09 10:13 pm
by Johan Sälgström
Herreguuud vilken rysare i Nya Zeeland! Jag hade medvetet undvikit alla nyheter och sådant om rallyt och "sparat" det till sammandraget på Motors TV (som jag brukar göra) och jävlar, det var ju knappt så man klarade av att titta. Ruskigt spännande!
Posted: 2010 May 11 11:38 am
by Clarence Blom
Håller med...vicken rysare !!!!
Posted: 2010 May 11 11:51 am
by Andreas Karlsson
måste vara första gången på 5 år som det är så tight ända in på sista sträckan...
kan det vara pressen som gjorde att Loeb och Ogier snurrade bort sig på sista?
riktigt kul att se, och stort grattis till Latvala! han förtjänar den medgången efter alla klantigheter han gjort.
bådar verkligen gott inför nästa säsong med de nya bilarna.
nån förresten som hört mer om ryktena att PG eventuellt kommer köra Mini Cooper nästa år?
Posted: 2010 May 18 9:39 am
by Jim Hjerpe
Mini Cooper för Prodrive menar du...?!
Dom senaste ryktena är väl att han är aktuell för M-Sport och Ford...
Posted: 2010 May 18 12:40 pm
by Andreas Karlsson
ja, ryktena går isär lite kan man säga.
men kul iaf att det verkar vara många som är intresserade av att se PG i sitt team.
bådar ju gott för svensk rallysport ett tag framöver.
och ja, ang minicooper (clubman modellen?) så är det givetvis prodrive jag menade.
(fast bmw äger fortfarande märket minicooper så helt fel var det ju inte)