Uddeholm Swedish Rally

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Höll på att glömma Isaksson också som även han kört rbrchamp.

Finns fler som kan köra bra. Det blir en lång kväll i morgon...
User avatar
Christer Vestlund
Posts: 211
Joined: 2007 Jan 04 10:50 am

Post by Christer Vestlund »

Erik Persson wrote:
Christer Vestlund wrote:Ja då var första rallyt avklarat bara att gratulera kemzon och min team kamrat Erik som ligger 1a och 2a i skrivande stund ni var för snabba för mej det är bara att erkänna jag bugar mej för er. Återstår att se vad Hamreus kan hitta på.
Har följt dig minut för minut på pluginsidan. Nagelbitare. Men två poängplaceringar hoppas vi ju på i Ford Team RS i alla fall.

Och Nilsson respektive Onkamo då? Hur ser formen ut där? Hamreus vet vi är bra. Och kommer direkt från rbrchamp på måndag kväll.
spännande att sitta och titta live så att säga det gjorde jag sista tävlingen förra sesongen. beträffande nilsson och onkamo fins det nog kapasitet att peta ner oss i listan :evil: :wink:
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Morten Myrvang
Posts: 20
Joined: 2008 Feb 02 1:48 pm

Post by Morten Myrvang »

har da gjennomført rallyet og måtte benytte meg av superrally 2 ganger..på ss3 og ss6..på samma sted til og med..ble ingen god plasering for å si det sånn..satser på å komme sterkere tilbake utover sesongen..
if everything seems under control, you're not going fast enough...
Markus Andersson
Posts: 280
Joined: 2007 Feb 04 10:46 pm

Post by Markus Andersson »

Christer Vestlund wrote:
Erik Persson wrote:
Christer Vestlund wrote:Ja då var första rallyt avklarat bara att gratulera kemzon och min team kamrat Erik som ligger 1a och 2a i skrivande stund ni var för snabba för mej det är bara att erkänna jag bugar mej för er. Återstår att se vad Hamreus kan hitta på.
Har följt dig minut för minut på pluginsidan. Nagelbitare. Men två poängplaceringar hoppas vi ju på i Ford Team RS i alla fall.

Och Nilsson respektive Onkamo då? Hur ser formen ut där? Hamreus vet vi är bra. Och kommer direkt från rbrchamp på måndag kväll.
spännande att sitta och titta live så att säga det gjorde jag sista tävlingen förra sesongen. beträffande nilsson och onkamo fins det nog kapasitet att peta ner oss i listan :evil: :wink:


Onkamo kör nu 7 på första sträckan
//Mackan
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Jag får tacka för en skitkul rally! En av dom bästa tävlingarna för mej, då jag faktiskt kom i mål, utan en enda riktig avåkning!

SS1. Öppnade jäkligt försiktigt, ville känna tempen på dom andra förarna och på bilen, däck, underlag osv. Skaplig tid om man tänker på den lugna körningen, ett par kriser också.

SS2. Snabb sträcka, så det laddades lite lagom. Körde dock säkert och hyfsat enligt linjerna. En del missar mot slutet som kostade tid.

SS3. Förbannat halt. Yvigt, en del aha upplevelser i början, sa det blev safe som satan.

SS4. Fick ihop det mesta som var pajj under service, och nu skulle det jagas lite. Annars inte mkt att säga om sträckan, helt ok.

SS5. Här började man fega igen, laddade på ibland där det kändes rätt. Samma som SS3, Gick dock bättre i körning denna gång.

SS6. Samma som SS1. Tog det mycket lugnare i början, sen såg jag att jag rasade i placeringar, så då laddade jag på lite. Blev lite missar och pissdålig tid.

SS7. Samma som SS2. Tog det lugnt här med. Ok tid vid splitterna. Gjorde en riktigt läskig 2 hjulare, fick styra ut i drivan. Skit tid här med.

Just nu ligger jag 10 totalt i WRC och leder klassen för oss icke fabriksförare. Får se hur det står sej. Hoppas på poäng iaf.

Än en gång, jävligt kul rally! (Y)
//Jaeger
Björn Lövdahl
Posts: 272
Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm

Post by Björn Lövdahl »

Måste bara påminna om följande regler

De tre snabbaste förarna på varje sträcka i respektive klass samt samtliga förare som når topp tre totalt i respektive klass skall ladda upp reprisen till pluginsidan. På så sätt kan eventuellt fusk helt uteslutas samt att vi som håller i sidan kan skapa lite roliga filmer. Ej uppladdade repriser kan resultera i bestraffning. Repriser laddas upp tidigast efter tävlingens avslutande och allra senast torsdag 23:59 efter avslutad tävling. Förtydligande: Ladda INTE upp repriserna förrän efter tävlingens avslutande!
//Björn
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

..........

Post by Kenneth Nyström »

haha...sjukt! genar på ss1 och slår i framhjulet....den drar kraftigt till vänster...men se när man startar andra då ligger höger bakhjul *S* härligt! realistiskt näe,,,men åkte på ilska och tappade inte allt för mycket men slutade med 1 träsmäll sen orkade man inte mer
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
Kenneth Nyström
Posts: 862
Joined: 2007 Dec 04 3:37 am

............

Post by Kenneth Nyström »

hoppsam =) favoriter har förmågan att falla tyngre........bra kört topp 3!
jag tar hellre några stygn än en taskig placering!!

citat : Sten-Ove Olsson
User avatar
Baril Ignatius
Posts: 302
Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm

Post by Baril Ignatius »

Jaa, vad skall man säga.
Gårdagens träning gick bra.
Kunde jämföra tider med andra förare på samma sträckor,
tiderna var över förväntan.
Men det är gårdagens nyheter.

SS1 : Började för försiktig.
Men det kändes bra.
SS2 : Började känna lite bättre rythm,
dock inga höjdar tider.
SS3 : Första 100 metrarna gick bra,
Tills jag kommer till en skarp höger,
går förtidigt på gasen och bilen styr rakt in i ett träd. :cry:

Blir riktigt förbannad på mig själv,
skulle ha kört detta igår.
Tog Superrallyt, men gnistan var borta.
Sorry team, brukar inte ge upp i första taget.
Skall bättra på mig och öva mer snö till nästa rally.
Mycket bra kört Erik och Christer.
Stabila insatser.
Göran Nilson
Posts: 14
Joined: 2007 Jan 04 11:01 am

Post by Göran Nilson »

Jaha då va det första rallyt avklarat. Jag är nöjd med tanke på att T Nordin ringde mej igår och sa att det va tävling!!! Det hade jag helt glömt för jag sitter mest och hackar i volvon så att den ska bli mera lik min egen och det börjar närma sig( tycker att orginalet tappar fästet för mycket när man sladdar) Så med tanke på att det bara blev lite träning i kväll så gick det ganska ok :) :)

SLIR&SLADD
Göran
www.rgrally.se
User avatar
Peter Lundström
Posts: 266
Joined: 2007 Jan 01 10:13 pm

Post by Peter Lundström »

missade rallyt pga strul med bil installation och phys (med ca 30 min missades det :evil: ) tackar Erik för all support hjälp även fast jag inte hann !
Niklas Hellman
Posts: 34
Joined: 2007 Nov 09 12:59 am

Post by Niklas Hellman »

Skitkul tävling som alltid och snö är lite av mitt favoritunderlag. Allt gick bra fram tills halva ss4 var avklarad, då blev skärmen helt svart innan en höger. Det visade sej att strömsladden till skärmen var glapp och hade åkt ur. Fick köra på 3'an i några kilometer och tappade lite tid på det. Resterande sträckor gick hyffsat med tanket på alla skador på bilen och med tanke på allt så gick det ganska hyffsat.

Grattis till podium och tack till folket som står bakom rallyt.
Niklas Hellman
Posts: 34
Joined: 2007 Nov 09 12:59 am

Post by Niklas Hellman »

Björn Lövdahl wrote:Måste bara påminna om följande regler

De tre snabbaste förarna på varje sträcka i respektive klass samt samtliga förare som når topp tre totalt i respektive klass skall ladda upp reprisen till pluginsidan. På så sätt kan eventuellt fusk helt uteslutas samt att vi som håller i sidan kan skapa lite roliga filmer. Ej uppladdade repriser kan resultera i bestraffning. Repriser laddas upp tidigast efter tävlingens avslutande och allra senast torsdag 23:59 efter avslutad tävling. Förtydligande: Ladda INTE upp repriserna förrän efter tävlingens avslutande!
En liten fråga bara, jag såg nu att vi som kör wrc fast utan fabrikssupport är i en egen klass i poängtabellen. Ska vi skicka in repriser utifrån topp-3 i våran klass eller räknas vi ihop med fabrikskillarna vad gäller sträcktider/repriser? Om vi ska skicka in repriser utifrån klassen wrc-privat så är det ju helt klart lätt att missa någon sträcka eftersom i.a.f inte jag kan vilka som åker i min klass utantill.

M.v.h/Hellman
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

skicka in reprisen ändå ;)
större chans att man kommer med i filmen då :D
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Vi kanske kan ta det lite lungt med uppladdningen av repriser för filmens skull. Ska försöka lösa det på annat sätt.
Post Reply