Varför är man tvungen till en så bedrövlig kameravinkel?

Diskutera sådant som rör själva serien här.
Nytillkommen moderator: Tony Crona

Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult

Post Reply
Jimmy Eldh
Posts: 23
Joined: 2008 Feb 15 5:47 pm

Varför är man tvungen till en så bedrövlig kameravinkel?

Post by Jimmy Eldh »

Trodde men kunde få se lite av vägen när man körde tävling här.
Men man fick se som om man vore kameran som satt i buren.

Borde inte jag som kör få se lika mycket av vägen som man gör när man själv sitter i bilen? Detta va helt omöjligt att köra efter den vinkeln, såfort det gick uppför så såg man inte vägen.

Nej detta va första och sista gången jag körde tävling i detta spel om inte kameravinkeln ändras.

PS! den kameravinkeln som man kör med online finns ju inte ens att använda om man kör vanliga spelet! DS
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Re: Varför är man tvungen till en så bedrövlig kameravinkel?

Post by Erik Persson »

Jimmy Eldh wrote:Trodde men kunde få se lite av vägen när man körde tävling här.
Men man fick se som om man vore kameran som satt i buren.

Borde inte jag som kör få se lika mycket av vägen som man gör när man själv sitter i bilen? Detta va helt omöjligt att köra efter den vinkeln, såfort det gick uppför så såg man inte vägen.

Nej detta va första och sista gången jag körde tävling i detta spel om inte kameravinkeln ändras.

PS! den kameravinkeln som man kör med online finns ju inte ens att använda om man kör vanliga spelet! DS
Men snälla ta det lite lungt och fint...

Kameravinklarna kan flyttas på alla bilar och de är lika oavsett om man kör online, eller offline så länge du använder samma bil. De ändras inte.
För jag förmodar att du har kört RBR-seriens första deltävling och då pratar vi ju om det tjeckiska pluginet. Det pluginet ändrar inga filer i din dator. Inga filer laddas hem och ersätts.

Så det enda sättet du kan ha fått ändringar på detta är att du har laddat hem en ny bil innan du körde online.

Om du söker här på forumet med hjälp av sökfunktionen kommer du att hitta massor om kamraplacering. Sök bara på kamera.
Jimmy Eldh
Posts: 23
Joined: 2008 Feb 15 5:47 pm

Post by Jimmy Eldh »

haha morgontrött och sur för kameravyn va fel haha.
ber om ursäkt för mitt språk i tidigare inlägg

Jag kör att jag byter vy med "S" knappen i spelet. men i Onlinespelet gick det ej med den knappen, kan knappen ha flyttat sig?

spelar jag offline så kan jag köra med dom vanliga vinklarna och ändra med "S"

Sökte på forumet men hittade inget, är jag blind?

Någon som vet vad jag kan göra?
Och får jag köra om rallyt? fullföljde aldrig utan stängde ner då det va helt omöjligt med den dåliga kameravinkeln
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Just knappen S tror jag är låst i pluginet. Du kan byta knapp till någon annan. Till exempel en knapp på ratten i spelets Options sektion.

Testa genom att köra i pluginet och Shakedown-läge så är det precis som när du kör online.
Jimmy Eldh
Posts: 23
Joined: 2008 Feb 15 5:47 pm

Post by Jimmy Eldh »

tackar för hjälpen, ska sätta mig och köra nu =)
men finns ingen chans jag får köra om va?
Andreas Karlsson
Posts: 2896
Joined: 2007 Sep 13 8:44 pm

Post by Andreas Karlsson »

jodå, men tyvärr så får du 5 minuters tillägg då.
gäller samtliga vid omstart, oavsett anledning.

vill du ändå starta om är det bara gå in i rallyt på plugin sidan och klicka på "request for reset" (eller liknande)
Jimmy Eldh
Posts: 23
Joined: 2008 Feb 15 5:47 pm

Post by Jimmy Eldh »

kanon =) tack för all hjälp av er alla :D
Post Reply