Däckbyte och setupbyte var aktiverat på SS1,SS4 och SS5, så visst hade du kunnat köra olika setup på asfalten och grusetBaril Ignatius wrote:Men det var skönt och slå Hasse på ett par av SS:en för SUbaru Sverige kvalet....hehe....Hasse Onkamo wrote:Va skönt o höra. Då lägger vi i överväxeln. Nu fick man köra safety med förra årets N12 setuper. Funkade någorlunda bra, men långt ifrån optimalt.Magnus Petersson wrote: Nope! Du måste bara fullfölja ett helt rally
// Mange
Dock så kom jag imål mycket efter med en rullning osv.
Vet att jag inte har en chans mot Hasse, även om han kör SAFE.
Dock så tycker jag att det inte vart det snyggaste upplägget på rallyn.
En asfalt och sedan en grus SS, utan service emellan.
Jag är så inkörd att man inte kan byta däck och setup mellan SS:n från serien,
så detta förstörde mitt Focus kval (körde Ford kvalet först).
Trodde att man inte kunde byta efter asfalt SS, vilket jag svor över ett tag,
innan jag gjorde en kompromiss, vilket som ni vet inte blir bra i RBR i alla fall.
Detta fall tänkte jag att det är bättre med grus setup på asfalt än tvärtom,
men bilen är ju okörbar så.
Verkligt, NOT !!!!!!!!!!!!!!
Hade en bra rythm med mina mått mätt, ville komma imål också.
Kvalen till 20-21/1
Moderators: Micael Eriksson, Tommie Lindberg, Tobias Hult
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
//Björn
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
Jag tar mig alltid tid att kolla på pluginsidan när jag ska köra något viktigare rally. Lätt att se om det ska vara Snow-mod. När jag får byta däck. Vilka sträckor som är med (om det nu är utskrivet). Vilka bilar som kan väljas.
Jag vill ha så mycket information jag kan om det kommande rallyt och därför är det naturligt för mig att kolla igenom.
Jag vill ha så mycket information jag kan om det kommande rallyt och därför är det naturligt för mig att kolla igenom.
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
Tråkigt att se,
ni har lagt upp kval rally som ingen kör.
Var det inte högt tryck på att få köra fabriksteam ?
Ge mig lösenorden,
så skall jag försöka kvala in till de teamen.
Jag är inte så märkestrogen alla gånger...
Alla fabriksteamen har bra bilar,
så det är bara att kvala in någonstans.
Eller vad säger ni ?
T ex Peugeot och Skoda.
ni har lagt upp kval rally som ingen kör.
Var det inte högt tryck på att få köra fabriksteam ?
Ge mig lösenorden,
så skall jag försöka kvala in till de teamen.
Jag är inte så märkestrogen alla gånger...
Alla fabriksteamen har bra bilar,
så det är bara att kvala in någonstans.
Eller vad säger ni ?
T ex Peugeot och Skoda.
-
- Posts: 210
- Joined: 2007 Jul 20 10:18 pm
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
-
- Posts: 835
- Joined: 2007 Dec 29 1:08 am
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
Roy Magnes wrote:Et lite sprøsmål, bare. Hvorfor står ikke jeg på kval-lista lenger?
Kjørte jeg så dårlig forrige gang at det ikke var verdt mer?
edit: Eller er mitt kval over ettersom jeg bare hadde satt opp ett team å kvale til?
Fick du lösenord förra gången är det samma som gäller nu . Bara och köra.
//Björn
-
- Posts: 835
- Joined: 2007 Dec 29 1:08 am
-
- Posts: 272
- Joined: 2007 Jan 01 3:04 pm
- Christer Vestlund
- Posts: 211
- Joined: 2007 Jan 04 10:50 am
Jag vet inte hur det ser ut i dags läger med att få alla fabriks sitsar fyllda?.Baril Ignatius wrote:Tråkigt att se,
ni har lagt upp kval rally som ingen kör.
Var det inte högt tryck på att få köra fabriksteam ?
Ge mig lösenorden,
så skall jag försöka kvala in till de teamen.
Jag är inte så märkestrogen alla gånger...
Alla fabriksteamen har bra bilar,
så det är bara att kvala in någonstans.
Eller vad säger ni ?
T ex Peugeot och Skoda.
Om det är så att det blir problem tycker jag att vi skickar en inbjudan till utlänska topp drivers skulle ju inte vara helt fel med Tommi Hirvela eller Nagy Sebi som förstärker,försvagar! ett team under valda rallyn. Snacka om att uppgradera RBRseriens status.
Detta skulle ju givetvis bara träda ikraft om ingen svensk eller norsk förare inte nappar.
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Better flat out than safety
- Baril Ignatius
- Posts: 302
- Joined: 2007 Jan 01 5:17 pm
Som sagt,
spelar mindre roll vilken bil för mig.
Bara det är en Focus06:a, bara skoja.
Men om inte alla team blir fyllda med förare efter helgen,
hur går man tillväga då ?
Jag förstår att man skall ha topförarna i teamen,
men det är ju inte alltid fabriksförarna som är på alla topplaceringar i WRC heller.
Därför har man mod i RBRserien att jaga en team seat.
spelar mindre roll vilken bil för mig.
Bara det är en Focus06:a, bara skoja.
Men om inte alla team blir fyllda med förare efter helgen,
hur går man tillväga då ?
Jag förstår att man skall ha topförarna i teamen,
men det är ju inte alltid fabriksförarna som är på alla topplaceringar i WRC heller.
Därför har man mod i RBRserien att jaga en team seat.
- Erik Persson
- Posts: 2322
- Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm
RBR serien kommer bara att vara en svenskspråkig serie. Så att bjuda in förare från andra länder är inte aktuellt. Kan de läsa och göra sig förstådda på svenska så fine, men annrs gör vi den här serien till något den aldrig var tänkt till.
Vill man köra mot internationellt motstånd så finns flera andra serier.
Om ingen lyckas ta platserna som återstår genom nuvarande kval kommer nya kval att utlysas under året. Under tiden kör teamen med två förare. Så är det tänkt i alla fall.
Vill man köra mot internationellt motstånd så finns flera andra serier.
Om ingen lyckas ta platserna som återstår genom nuvarande kval kommer nya kval att utlysas under året. Under tiden kör teamen med två förare. Så är det tänkt i alla fall.
- Christer Vestlund
- Posts: 211
- Joined: 2007 Jan 04 10:50 am
Lika rak i ryggen som vanligt ErikErik Persson wrote:RBR serien kommer bara att vara en svenskspråkig serie. Så att bjuda in förare från andra länder är inte aktuellt. Kan de läsa och göra sig förstådda på svenska så fine, men annrs gör vi den här serien till något den aldrig var tänkt till.
Vill man köra mot internationellt motstånd så finns flera andra serier.
Om ingen lyckas ta platserna som återstår genom nuvarande kval kommer nya kval att utlysas under året. Under tiden kör teamen med två förare. Så är det tänkt i alla fall.
Då vet vi det
Christer Vestlund
Better flat out than safety
Better flat out than safety