Rallybilder på oss själva.

Allt som inte har med spelet att göra
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Peter Lundström wrote:Åhhh fasen om B asconan går in i nya Vet så kanske man måste börja lyssna på Jannes tjat om en B Ascona i stället :lol: ( men jag gillar iaf A bättre ) :wink: )

EDIT!!!!

Fasen!!! hitta det här och om det stämmer så finns inte Vet klassen med längre http://www.resultatdata.com/bilklasser.htm OCH Jippie vad jag älskar klara regler :roll:

"nya veteran" klassen, finns visst!. kolla bbrc cupen, där har klassen 5-15 anmälda varje tävling förra året. sen appendix k, ja, där finns ju en klass 75-81 om jag inte minns fel, men!! om din bil är appenidix k besiktat, måste tävligen du åker ha en speciell besiktningsman som är från gammelbils utskottet eller vad dom heter! annars får du inte åka!

Regler för Bilsport-Börsen Rallycup i helhet:
Klassindelningar:

Klass 6: A-B-C-förare: Grupp H 66-74, Klassiska -65. App K t.o.m 1975.

det var totalt 18st som fick poäng i klass 6 år 2007!
Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Kim Gustafsson wrote:
Peter Lundström wrote:Åhhh fasen om B asconan går in i nya Vet så kanske man måste börja lyssna på Jannes tjat om en B Ascona i stället :lol: ( men jag gillar iaf A bättre ) :wink: )

EDIT!!!!

Fasen!!! hitta det här och om det stämmer så finns inte Vet klassen med längre http://www.resultatdata.com/bilklasser.htm OCH Jippie vad jag älskar klara regler :roll:

"nya veteran" klassen, finns visst!. kolla bbrc cupen, där har klassen 5-15 anmälda varje tävling förra året. sen appendix k, ja, där finns ju en klass 75-81 om jag inte minns fel, men!! om din bil är appenidix k besiktat, måste tävligen du åker ha en speciell besiktningsman som är från gammelbils utskottet eller vad dom heter! annars får du inte åka!

Regler för Bilsport-Börsen Rallycup i helhet:
Klassindelningar:

Klass 6: A-B-C-förare: Grupp H 66-74, Klassiska -65. App K t.o.m 1975.

det var totalt 18st som fick poäng i klass 6 år 2007!

Detta med speciell besiktningsman för Appendix-K bilar är fel. Samma debatt fanns i Gästboken för Rallyklassikerna för några veckor sedan, och då gick Åke Hansson in från Historiska utskottet in och förtydligade vad som gäller. Att debattemn kommit upp är att arrangörer i Småland fått saker och ting om bakfoten. Här kommer Åke Hanssons inlägg nedan.

Mvh Bengan

En liten stilla undran!
Varifrån har ni fått att det krävs en förbundstekniker för historiska bilar vid alla tävlingar där en App K bil deltar?Ett sådant beslut har inte HU tagit det enda som vi beslutat är att minst en tekniker med kunskaper om regelverket skall finnas samt att App K bilar skall prisbedömmas separat.Med andra ord skall regelverket finnas på plats och en tekniker som kan läsa/tolka det.Anledningen till detta är att tävlande med dessa bilar klagat på felaktiga anmärkningar från tekniker vid mindre lokala tävlingar.Vid Cup och RM tävlingar skall någon av Rally Klassikernas tekniker vara med i organisationen.
User avatar
Kim Gustafsson
Posts: 557
Joined: 2007 Jan 11 11:05 pm

Post by Kim Gustafsson »

Peter Lundström wrote:


Detta med speciell besiktningsman för Appendix-K bilar är fel. Samma debatt fanns i Gästboken för Rallyklassikerna för några veckor sedan, och då gick Åke Hansson in från Historiska utskottet in och förtydligade vad som gäller. Att debattemn kommit upp är att arrangörer i Småland fått saker och ting om bakfoten. Här kommer Åke Hanssons inlägg nedan.

Mvh Bengan

En liten stilla undran!
Varifrån har ni fått att det krävs en förbundstekniker för historiska bilar vid alla tävlingar där en App K bil deltar?Ett sådant beslut har inte HU tagit det enda som vi beslutat är att minst en tekniker med kunskaper om regelverket skall finnas samt att App K bilar skall prisbedömmas separat.Med andra ord skall regelverket finnas på plats och en tekniker som kan läsa/tolka det.Anledningen till detta är att tävlande med dessa bilar klagat på felaktiga anmärkningar från tekniker vid mindre lokala tävlingar.Vid Cup och RM tävlingar skall någon av Rally Klassikernas tekniker vara med i organisationen.


Då mitt minne är värre än en ballong kan jag tyvärr inte minnas vart jag fått det ifrån, men man tackar för förtydligandet :)
Bengt Andersson
Posts: 67
Joined: 2007 Jan 25 5:31 pm

Post by Bengt Andersson »

Kim// Ryktet som gick sa att det var som du skrev. Det var därför som debbatten dök upp inom rallyklassikerna. Så du har säkert hört rätt, men ryktet var fel. Inte alltid lätt med regeltolkningar. :)

Mvh Bengan
Leif Backlund
Posts: 83
Joined: 2007 Feb 28 11:11 pm

Post by Leif Backlund »

Hittade en till från opel-tiden, Hamreus, är det samma bil? OPE149?
Attachments
kadett gsi.jpg
Notera det minimala stället!
(53.59 KiB) Downloaded 522 times
Tempot var iaf "högt"
Tempot var iaf "högt"
040912_markim_3s.jpg (37.1 KiB) Viewed 10393 times
Här är jag och Ulf Backlund som jag åkte med för ett par år sen.
Här är jag och Ulf Backlund som jag åkte med för ett par år sen.
040912_markim_3d.jpg (46.68 KiB) Viewed 10395 times
Tommy Hamreus
Posts: 117
Joined: 2007 Jan 01 2:26 pm

Post by Tommy Hamreus »

Leif Backlund wrote:Hittade en till från opel-tiden, Hamreus, är det samma bil? OPE149?
Japp det är samma bil :)
Niclas Jagerhult
Posts: 234
Joined: 2007 Jan 03 7:03 pm

m

Post by Niclas Jagerhult »

Markim-sprinten ;) Går ju precis utanför huset, underbar tävling =D
//Jaeger
Andreas A Johansson
Posts: 22
Joined: 2007 Jun 23 3:44 pm

Post by Andreas A Johansson »

Här är en bild från min första (och hitills ända) tävling som förare :) Ska köra Dan Andersson nu till helgen om det blir något. Jag åker även kartläsare & Co-driver i en grpH ascona B.
Attachments
mHjerpessprinten200720208.jpg
(214.62 KiB) Downloaded 433 times
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Det här är nog den roligaste tråden hittils!

Så kul att se alla stollar. Favoriten är nog Nordins raggarspoiler fram på A-asconan. Tillsammans med lackerad grill och windsplitters på skärmarna. 13" BMW-fälgar från 323:an som var lite bredare. Världsklass.

Eller Hamreus Våldsamma understyrning över krönet. Håller på att kränga av däcket från fälgen.

Det e kul att se gamla rallybilder. Fånigt roligt faktiskt.
Christoffer Jacobsson
Posts: 22
Joined: 2007 Jan 03 12:20 pm

Post by Christoffer Jacobsson »

Rally Gotland 07, 1a C-Grp H :)
Attachments
082_mg_6152.jpg
082_mg_6152.jpg (24.48 KiB) Viewed 10290 times
Anders Jonsson
Posts: 138
Joined: 2007 Jan 02 9:13 pm

Post by Anders Jonsson »

Erik, sluta talla på pillemojjen :lol: (Erik loves BMW)

//Jonte
www.jis.se - The Driver
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Åhhh Åhhhh Åååååååhhhh

Dessutom är den till salu tror jag...
Christoffer Jacobsson
Posts: 22
Joined: 2007 Jan 03 12:20 pm

Post by Christoffer Jacobsson »

japp har den ännu till salu, men har inte fått någon seriös spekulant så det lutar åt att jag kör vidare i den :)
Attachments
082_241x8509_082.jpg
082_241x8509_082.jpg (15.76 KiB) Viewed 10229 times
User avatar
Erik Persson
Posts: 2322
Joined: 2006 Dec 31 11:56 pm

Post by Erik Persson »

Jonte: Tur inte Smack har hittat in på forumet. För då skulle vi ha dräggelmärken på bilden till A-Asconan...
Oskar Brorsson
Posts: 17
Joined: 2007 Apr 17 7:26 pm

Post by Oskar Brorsson »

Bilder från idag då jag testade bilen. Ni som bor i Värmland kan ju ta och visa korterna för Klarin och säga att det är såhär det ska se ut när det ska va vintertävling :wink: :lol:

Ps: Erik Idag skottade varken jag eller Mattias utan Tobbe ;)
Attachments
hlklk.JPG
(67.97 KiB) Downloaded 338 times
uu.JPG
(58.92 KiB) Downloaded 333 times
Post Reply